2022-07-20, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Vi vet inte om hon ser AB eller GM.

Lisbet säger i förhör att hon kände hur det sved till i ryggen.

Ja, vill minnas det också. Men förstod det som att hon upplevde och upptäckte detta först vid sjukhuset, och via just sköterskan. Får läsa dem igen.

Jag tror hon ser både AB och GM, mistar AB för GM inledningsvis, innan hon ser den flyende figuren.
Citera
2022-07-20, 22:36
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papperslapp2021
Irwell kan ju sitta på viktig information, har sannolikt värdefulla insikter, att fler än Borgnäs får ta del av dem känns sunt. Särskilt eftersom Borgnäs inte känns fullt ut hederlig, och har en (diplomatiskt uttryckt) en fäbless för konspirationer och (oklart varför) ett horn i sidan till polisen och SÄPO rent generellt genom åren. Hade ju varit hederligt om Borgnäs berättat om vilka andra uppslag Irwell var inne på, istället för att enbart vattna sin egen (käpp) häst. Tycker jag.

Oj, kände inte till att Per hade en diagnos. Oklokt att sända debatten. Har läst en del inlägg av honom på Walls blogg, där han oftast mest personangriper Wall, sällan skriver om sina teorier, etc. Lite beklämmande.

Fast nu är det Irvells privata anteckningar.
Citera
2022-07-20, 22:38
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Så då menar du att den andfådde på SVT som la 0 sekunder på väktarna och 0 sekunder på dörrar och korridorer inne på Skandia visar att SE inte behövde stressa? Ganska uppenbar stress. Kolla när det utförs, minst sagt felaktigt utfört. Trots det är man andfådd - det visar att det inte går utan att skynda rejält.

Och varför skulle SE gå på så fort?

TP är diskad i frågan.

Jag har inte sett en enda aktad journalist påstå att Mårtens Grandman kan vara SE. Det går inte.

Gunnar Wall har skrivit att det är teoretiskt möjligt.
Citera
2022-07-20, 22:40
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Gunnar Wall har skrivit att det är teoretiskt möjligt.

Att SE kan vara Mårtens Grandman? det har jag svårt att tro.

Teoretiskt men praktiskt? Man kan ju springa runt och hinna, visst. Men finns ingen som vittnar om en snabbt gående man. LJ ser inte på Luntmakargatan. SE har då tagit sig in på Skandia och sett ut ha kommit uppifrån och inte från baksidan. Inte ha setts av väktare på kameran. Ha haft nyckel för att ta sig in till dörren som stod öppen sen lång tid tillbaka. Inte ha lagt en sekund på väktarna.

Och varför skulle han göra på detta sätt.

I serien går han väl tidigare än LOP för att få ihop det tidsmässigt. Mot Mårtens vittnesmål.
Senast redigerad av enough-is-enough 2022-07-20 kl. 22:53.
Citera
2022-07-20, 22:40
Bannlyst
Citat:
Fast nu är det Irvells privata anteckningar.

Ja visst. Tycker dock det är lite ohederligt av LB, att enbart berätta Irwells tankar som vattnar LBs käpphästar. LB hade ju inte behövt berätta någonting alls. Det hade varit snyggare.
Citera
2022-07-20, 22:45
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ja visst. Tycker dock det är lite ohederligt av LB, att enbart berätta Irwells tankar som vattnar LBs käpphästar. LB hade ju inte behövt berätta någonting alls. Det hade varit snyggare.

Han har sonens godkännande
Citera
2022-07-20, 22:47
Bannlyst
Citat:

Jo jag vet.
Citera
2022-07-20, 22:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Jo jag vet.
Hur vet ni det?
Citera
2022-07-20, 22:51
Medlem
csvenss avatar
Citat:
Att SE kan vara Mårtens Grandman? det har jag svårt att tro.

Teoretiskt men praktiskt?

I serien går han väl tidigare än LOP för att få ihop det tidsmässigt. Mot Mårtens vittnesmål.

Teoretiskt och tidsmässigt funkar det om makarna Palme går sakta enligt honom. I övrigt kör han med samma argument som du.
Citera
2022-07-20, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Hur vet ni det?

Vill minnas att Borgnäs sagt det.
Citera
2022-07-20, 22:55
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av csvens
Teoretiskt och tidsmässigt funkar det om makarna Palme går sakta enligt honom. I övrigt kör han med samma argument som du.

Men det finns ju inget som säger att LOP gick långsamt.
Citera
2022-07-20, 22:56
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jeremiah funderar på saker från Stig Engströms första förhör.
Tankar och synpunkter på klippet.

https://www.youtube.com/watch?v=32pnvTCvMOc

I den här filmen tittar vi närmare på det första förhöret med Skandiamannen och ställer några frågor kring detta förhör.
Jeremiah funderar eller spekulerar över vilket vittne som nämnt glasögon, men SE nämner ju inte några glasögon i första förhöret, om man med "första förhöret" syftar på spaningsuppslaget den 1 mars. Glasögon nämner SE inte förrän vid telefonförhöret den 10 mars, och då har SvD skrivit om dem den 2 mars. Enligt Hans Holmér kommer glasögonuppgiften från Mårten Palme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in