Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Nä det har vi vetat hela året att dom skulle försvinna i sommar. Berggren är ersatt med en bättre spelare i Simon Gustafson och Turgott och Ali Youseff kommer slåss om platsen till vänster tills Waris kommer.
Leo lär vi inte få mer än 1 miljon för men eftersom vi har bättre alternativ bakom är det fine. För Berggren skall vi tydligen få 12-15 miljoner kronor.
Ah, med Waris får ni ju såklart en klasspelare. Klarar han av ytterrollen bra? Fått för mig att han är som bäst centralt men kanske Jeremejeff också är på väg ut? Vad är känslan där.
Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Hade hoppats på någon mer intressant klubb i en mer intressant liga för Berggren, tror inte han hade gjort bort sig, gillar han som fan. Har för mig att jag läste att det var någon IT-miljardär som står bakom det polska laget men det är väl inte omöjligt att han har en utköpsklausul, Häcken tackade nej till 10 miljoner förra året enligt GP, och sedan förlängde han med 1 år...
Bengtsson har väl inte varit så lyckad i år, jobbar hårt för laget men inte fått det att lossna riktigt.
Håller med om Berggren tycker alltid han gör ett bra jobb i båda riktningarna på planen även om han inte kanske "skiner" på samma sätt som andra toppmittfältare i serien. 15 millar får väl ändå ses som helt okej betalning och som vår egen Häckenexpert, Trazke, är inne på så blir det nog inte direkt en försvagning att få in tvillingbror (den bättre) Gustafsson på mittfältet istället. Tycker Leo är ständigt farlig och nyttig även om poängskörden i år varit alltför skral med tanke på roll och lag han spelar i.