2022-07-20, 17:01
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
De lyder inte under friidrottsförbundet, men det senare har en sorts samordnande roll. Tycker hur som helst att det är märkligt att tillgodoräkna Kajsa ett brons eftersom hon inte har någonting att göra med hur gångarna lägger upp och tränar inför ett mästerskap. När samgåendet väl skett är det en annan sak, men det har inte skett ännu.

Eftersom friidrottsförbundet är medlem i WA men inte gång- och vandringsförbundet så lyder gångarna under friidrottsförbundet under mästerskap. Dessutom är det förbundskaptenen i friidrottsförbundet ansvarig för de praktiska detaljerna under mästerskapet.
Citera
2022-07-20, 17:08
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Christian Olsson är verkligen dålig som expert.
Ja, det tycker jag med. Saknar Gärderud..
Citera
2022-07-20, 17:14
Medlem
Jag skrev tidigare om poängtabellen, där länderna får poäng för de åtta första platserna. Hittills omfattar listan 51 länder, vilket visar på friidrottens enorma internationella bredd. Men ett land saknas helt än så länge. Tyskland! Nu är inte VM slut än så några placeringar lär de väl få, men knappast “görmany”. Kanske något att fundera på när vi klagar på svenska framgångar.
Citera
2022-07-20, 17:32
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag skrev tidigare om poängtabellen, där länderna får poäng för de åtta första platserna. Hittills omfattar listan 51 länder, vilket visar på friidrottens enorma internationella bredd. Men ett land saknas helt än så länge. Tyskland! Nu är inte VM slut än så några placeringar lär de väl få, men knappast “görmany”. Kanske något att fundera på när vi klagar på svenska framgångar.
Vi kommer alltid före Ryssland....
Citera
2022-07-20, 17:34
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Jag saknar honom inte ett dyft; alla dinosaurier måste till slut möta sitt öde 😏
Citera
2022-07-20, 17:35
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Jag saknar honom inte ett dyft; alla dinosaurier måste till slut möta sitt öde 😏
Muh nostalgia...
Citera
2022-07-20, 17:36
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Muh nostalgia...
Jacob Hård ger mig all nostalgi jag behöver
Citera
2022-07-20, 17:37
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Haha sant. Man blir nästan hård själv ju
Citera
2022-07-20, 17:39
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Haha sant. Man blir nästan hård själv ju
Ja, han har blivit lite vimsigare men det är fortfarande något med hans röst och personlighet jag alltid kommer att gilla. Jämför tex med Niklas Nord; definitionen av en tråkig torrboll
Citera
2022-07-20, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Några uppdateringar:
- Nijel Amos (BOT) tillfälligt avstängd av AIU pga positivt dopingprov
- Hedda Hynne (NOR) testat positivt för Covid
- kritiskt mummel om arenan och själva VM-arrangemanget

(det fetade)
Ja det är märkligt. Men friidrotten som är stor i Europa, Afrika, Asien och Mellan-Amerika är liten i USA.
Med den reklam friidrotten gjort för USA över världen med alla deras segrar sedan Stockholm-OS och framåt, kunde den fått mer uppslutning i USA.

Det är något av en collegesport ännu, där den stannar. Bara megastjärnorna kan göra sig ekonomiskt oberoende genom uppbackning av medierna efter sina superinsatser.

Baseball, Basketball, American football, Icehockey, Golf och Tennis (ännu) är friidrotten inte i närheten av medialt eller i pengar.
Märkligt att USA får fram denna outsinliga flod av medaljörer i friidrott oavlåtligt trots den styvmoderliga behandlingen av friidrotten i landet.

Det märks att friidrotts- VM i Eugene har lite av kusinen från landet över sig,
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2022-07-20 kl. 17:51.
Citera
2022-07-20, 17:42
Medlem
Dupeas avatar
Citat:

Samma här. Det säger det mesta om hur usel Olsson är när man saknar Gärderud.
Citera
2022-07-20, 18:00
Medlem
Citat:

Jacob Hård är inte någon ungtupp han heller. Jacob är 67 år och fortfarande en av de bästa sportreportrarna i SVT när det gäller längdskidor och friidrott. Gärderud är 75 år så han har väl dragit sig tillbaka med ålderns rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in