2022-07-20, 16:39
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Självklart! Sovjet skulle ha givit upp hösten 1941. Tänk så många miljoner liv som skulle ha sparats! På köpet hade ryssarna övergått till det latinska alfabetet, vilket skulle ha underlättat kommunikationen med dem. Men istället så valde Stalin att skicka sitt folk in i köttkvarnen......

Rätt ointressant exempel, eftersom Hitler redan 1941 kunde anses vara fullständigt vansinnig och det får väl anses som ett av de mest oprovocerade angreppen i världshistorien? Dessutom var det ett väldigt ideologiskt krig. Som nån skrev så var det inte ett krig mellan demokrati och diktatur, men det var nog ett krig mellan fascism och kommunism, där kommunismen vann.
Citera
2022-07-20, 16:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Kontrolleras Nikolaev/Mykolaïv av Ukraina?
Ja!
Citera
2022-07-20, 16:42
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Självklart! Sovjet skulle ha givit upp hösten 1941. Tänk så många miljoner liv som skulle ha sparats! På köpet hade ryssarna övergått till det latinska alfabetet, vilket skulle ha underlättat kommunikationen med dem. Men istället så valde Stalin att skicka sitt folk in i köttkvarnen......

Axelmakterna hade nog torskat till slut ändå, men Stalin var nästan slaktare i nivå med Adolf själv, så långt håller jag med.
Citera
2022-07-20, 16:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AverageRetarded
Min poäng var att det kraftigt indikerar att det är ännu en lögn från ukrainskt håll. Finns ingen logik i att skicka ett stulet kylskåp, fullstorlek dessutom, från Ukraina till Sibirien. Det är billigare att köpa ett nytt kylskåp lokalt än kostnaden för frakt och tull. Trådens intelligensreserv kan inte tänka kritiskt, så dom köper även denna uppenbara lögn med hull och hår.
Men du vet, ryska soldater tappar hakan när de ser asfalterade vägar och vattentoaletter.
Citera
2022-07-20, 16:44
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Rätt ointressant exempel, eftersom Hitler redan 1941 kunde anses vara fullständigt vansinnig och det får väl anses som ett av de mest oprovocerade angreppen i världshistorien? Dessutom var det ett väldigt ideologiskt krig. Som nån skrev så var det inte ett krig mellan demokrati och diktatur, men det var nog ett krig mellan fascism och kommunism, där kommunismen vann.

ryZZlands krig mot Ukraina är ju även det ett ideologiskt krig. Sovjetimperialism/kleptokrati mot demokrati.

Dessutom är ryZZlands anfall mot Ukraina även det helt oprovocerat.

Putler är lika galen som Hitler var.
Citera
2022-07-20, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Dom kommer att saboteras. Ilskan mot Ryssland finns och försvinner inte. Folk är beredda på att frysa och svälta hellre än vara beroende av Ryssland.
Tala för dig själv din masochist.

Men du har rätt. Folk kommer att frysa. Ihjäl!

(Fortfarande fryser fler ihjäl i Europa än dör av värmen)
Citera
2022-07-20, 16:47
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina har en fördel där Ryssland har längst till ryska gränsen för Ryssland får svårast med logistiken. Som utanför Kiev och nu i västra Kherson. Detta innebär att om Ukraina spränger bron till Krim så kommer Krim vara enklare att återta än Donbas. Det blir en återvändsgränd för Ryssland. Ukrainas offensiv efter Kherson blir mot Krim inte mot Donbas.
Citera
2022-07-20, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Din ilska är komisk. Lär dig tänka logiskt kring kriget och sätta dig in i andras perspektiv. Se det som en övning. Blir kul att skratta åt dig när dina önsketankar inte går i uppfyllelse.

De flesta skrattar inte åt ryska mord på kvinnor o barn .
Tycker inte heller det är ”komiskt”
Du är kontraproduktiv i ditt ryss-stöd
Du skapar rysshat, sorry lad .
Citera
2022-07-20, 16:50
Bannlyst
Tvångsinkallning till fronten Ukraina-style (video):

Pro-Russian Guy 5% (Z) 🇷🇺
@thrussophile2
Ukrainian forces stopped a car sneaking conscripts out of the country
https://twitter.com/thrussophile2/status/1549726070760476673?s=20&t=lQ8mwmgPkgWd3AnA_QXm8g
Citera
2022-07-20, 16:51
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Ursäkta om jag lite vänligt lägger mig i. Diskuterarn, du har ett litet naivt sätt att se på världen. Jag var likadan som du förut. Sen anammade jag logiskt tänkande och då öppnade sig världen lite mer. Pusselbitarna föll verkligen på plats. Jag tror du kanske fastnat lite grann i Hollywood och i en dröm- och känslovågens. Men det går att komma igenom det genom att tänka mer logiskt och kritiskt.

Ryssland anfaller Ukraina av en anledning. Visst, det är moraliskt fel, men det är inom deras stretegiska intresse.
Tänk sig själv vad USA skulle göra om Mexiko helt plötsligt skulle ingå i en militär allians med Ryssland och signalera att man vill bygga upp en kärnvapenkapacitet.

Jag har inga problem med logiskt tänkande. Däremot behöver vissa behöver verkligen vässa den delen av hjärnan eller åtminstone bredda sig perspektiv något.
Citera
2022-07-20, 16:53
Medlem
Det är dags att ett rymdskepp sänker ner sig över Ryssland, suger upp Putin, Lavrov, Maria etc och för ut dem i yttre världsrymden. Resan blir lång.
Citera
2022-07-20, 16:55
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZlands krig mot Ukraina är ju även det ett ideologiskt krig. Sovjetimperialism/kleptokrati mot demokrati.

Dessutom är ryZZlands anfall mot Ukraina även det helt oprovocerat.

Putler är lika galen som Hitler var.

Du har verkligen gått på propagandan.

Demokrati: Ukraina är en extremt misslyckad demokrati, och startskottet var en odemokratisk statskupp. Om Ukraina förlorar kriget, kan de ändå fortsätta som demokrati.

Att Putin är lika galen som Hitler är komiskt. Varje ledare som väst inte gillar framställs som Hitler i media, jag hade ett långt inlägg om det innan som jag kan leta fram om du vill ha referenser. Han har naturligtvis gjort fel som invaderade Ukraina, men han vill inte döda tiotals miljoner människor för att få lebensraum och han har inte koncentrationsläger. Tänk att man ens ska behöva skriva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in