2022-07-20, 16:11
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Har det inte varit 4 åt gången tidigare? Sen är den officiella kommunikationen inte helt kopplat i tidpunkt till leverans.

Så de nya 4 kan redan vara på plats eller påväg.

Jo, men syns aviserandet utav denna batch kommer snabbare än tidigare. Men jag har inte belägg för det, veckorna flyger i väg..
Citera
2022-07-20, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron
Du missade det viktigaste:

Har dålig koll, men ett logiskt alternativ i mina ögon vore att släppa donbass, försvara kharkiv och de södra delarna - om man vill få ett slut på kriget och att 100 000-tals människor offras för ingenting.
Det logiska är att Ukraina återtar sitt territorium, och den angripande makten försvagas rejält/delas.

Detta för att undvika nya ”SMO” från Ryssland de närmaste 50åren .
Citera
2022-07-20, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Indien och Pakistan har utkämpat flera krig, och åtminstone Indien brukar räknas som en demokrati.

Indien har långt kvar för att räknas som ett tillförlitligt demokratiskt land. Britterna hade behövt tygla vildarna åtminstone i 100 år till, för att de skulle haft en chans att verkligen integreras i den vita kulturen. Pakistan är ett islamistiskt skitland…så där har du ingen poäng att hämta alls. Så: en fakedemokrati med gängliga halvnegrer som slåss med ett islamistiskt land med gängliga halvnegrer bevisar ingenting tyvärr.

Du behöver börja tänka mer självständigt och du behöver sluta tänka med känslorna och bli mer logiskt i ditt tänkande. Titta på mig! Jag var som du förut, tills jag började göra egen research och då föll pusselbitarna på plats.
Citera
2022-07-20, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddam77
Indien har långt kvar för att räknas som ett tillförlitligt demokratiskt land. Britterna hade behövt tygla vildarna åtminstone i 100 år till, för att de skulle haft en chans att verkligen integreras i den vita kulturen. Pakistan är ett islamistiskt skitland…så där har du ingen poäng att hämta alls. Så: en fakedemokrati med gängliga halvnegrer som slåss med ett islamistiskt land med gängliga halvnegrer bevisar ingenting tyvärr.

Du behöver börja tänka mer självständigt och du behöver sluta tänka med känslorna och bli mer logiskt i ditt tänkande. Titta på mig! Jag var som du förut, tills jag började göra egen research och då föll pusselbitarna på plats.
Det är de som har låtit sig ryckas med av krigstrummandet som ägnar sig åt känslotänkande.
Citera
2022-07-20, 16:18
Medlem
Citat:
Indien och Pakistan har utkämpat flera krig, och åtminstone Indien brukar räknas som en demokrati.

Jag glömde påminna dig om att allt inte är som i Hollywood också, som DU verkar tro.
Citera
2022-07-20, 16:20
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Frågan är bara om det är detta som väst vill ha?
Ett Ryssland sönderslitit av inre stridigheter och flyktingströmmar, som får 2015 att likna en tur i parken.

Tror naturligtvis inte att väst egentligen vill detta, och önskedrömmer om en bättre utveckling, men att man inte har något val eftersom Ryssland inte att lita på. Och eftersom ryssen har så svårt att erkänna egna fel och gärna ljuger, så återstår inget annat än att ge dem kalla handen tills de bevisat sig själva.

Även om det innebär ett uppbrutet Ryssland i processen, vilket jag också tror är oundvikligt.
Citera
2022-07-20, 16:21
Medlem
Citat:
Det är de som har låtit sig ryckas med av krigstrummandet som ägnar sig åt känslotänkande.

Du behöver endast börja tänka kritiskt för att pusselbitarna ska falla på plats. Du måste börja se den större bilden
Citera
2022-07-20, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09

Är det den här dyngan som tråden sprejas med dygnet runt exempel på objektivitet och nyansering?
Rysslands invasion 24/2-22 har medfört ett enormt hat mot Ryssland , det syns i många kommentarer .
Tycker du det är konstigt,anmärkningsvärt?

Om någon våldtar/dödar din fru så hatar du gärningsmannen ! Naturlig reaktion.
Citera
2022-07-20, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Din ilska är komisk. Lär dig tänka logiskt kring kriget och sätta dig in i andras perspektiv. Se det som en övning. Blir kul att skratta åt dig när dina önsketankar inte går i uppfyllelse.

Ursäkta om jag lite vänligt lägger mig i. Diskuterarn, du har ett litet naivt sätt att se på världen. Jag var likadan som du förut. Sen anammade jag logiskt tänkande och då öppnade sig världen lite mer. Pusselbitarna föll verkligen på plats. Jag tror du kanske fastnat lite grann i Hollywood och i en dröm- och känslovågens. Men det går att komma igenom det genom att tänka mer logiskt och kritiskt.
Citera
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Det logiska är att Ukraina återtar sitt territorium, och den angripande makten försvagas rejält/delas.

Detta för att undvika nya ”SMO” från Ryssland de närmaste 50åren .

Ja, Krim måste befrias...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Så när NATO invaderar RySSland är det Putlers fel att RySSnaZister slaktas? Fin logik, då var det Stalins fel att RySSar slaktades på 30 och 40-talen.

Självklart! Sovjet skulle ha givit upp hösten 1941. Tänk så många miljoner liv som skulle ha sparats! På köpet hade ryssarna övergått till det latinska alfabetet, vilket skulle ha underlättat kommunikationen med dem. Men istället så valde Stalin att skicka sitt folk in i köttkvarnen......
Citera
2022-07-20, 16:38
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Tycker du det hör till trådens ämne , hur folk stavar? eller hur de skriver
Fel , trådens ämne är Rysslands mördande av ukrainska kvinnor o barn .
1. Jag föreslår att du använder "ursprungligen postat av xxx"-pilen tillräckligt många gånger om du vill veta det.
2. Du är inte moderator.

Citat:
Det du gör (relativisering) ( båda är lika goda kålsupare), är rysstaktik ,
1. Man kan utan problem tycka illa om båda parter i en konflikt.
2. Det har ingenting med relativisering att göra.

Citat:
Du har placerat dig själv på looser-sidan , sorry lad.
1. Nej, men möjligen så har du placerat mig där.
2. Du får naturligtvis tycka vad du vill men det är knappast så att din åsikt om den saken spelar någon roll alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in