Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-02, 21:55
Medlem
angeles-bermudezs avatar
Skriv kortare nästa gång SNÄLLA!
Citera
2022-07-02, 22:32
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Jag förstår PRECIS vad du vill förmedla här.
Människan har en inneboende funktion att fastna i vana tankemönster, ett sätt att skapa trygghet.
Man lever hellre i en tillvaro som är ”dålig” pga att den är bekant och således trygg.
Otrygghet är den värsta känslan det mänskliga egot kan uppleva.

Jag har ”sett” och känt precis allt det du beskriver här, men utan substanser.
Är en spirituell resande och har lärt mig att komma djupt i livets filosofier genom meditation

Tack för din fina beskrivning.♥️
Nu vill jag verkligen få min första riktiga tripp. 😁

Ps: den som beskriver det här sättet att tänka/förklara behöver ta en närmare titt på hur det mänskliga egot fungerar.

Va kul att det jag försöker förmedla, resonerar med dig.
Det jag tycker är ännu fränare, är att du uppnådde dessa "nivåer" inom dig själv på naturlig väg.
Jag har på senare tid börjat att försöka mig på det här, genom meditation.
Det är svårt än sålänge, jag har så mycket brus som står i vägen för informationen..
Jag tror att hallucinogener kanske är en form av kemisk meditation?
Citera
2022-07-03, 04:37
Medlem
Syster-Smisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe
Va kul att det jag försöker förmedla, resonerar med dig.
Det jag tycker är ännu fränare, är att du uppnådde dessa "nivåer" inom dig själv på naturlig väg.
Jag har på senare tid börjat att försöka mig på det här, genom meditation.
Det är svårt än sålänge, jag har så mycket brus som står i vägen för informationen..
Jag tror att hallucinogener kanske är en form av kemisk meditation?

Ja det är coolt 😃 har alltid varit en upptäcktsresande med intresse för mystik. 😇
Kul att du börjat med meditation…det finns otroligt mycket kunskap om en själv och livet att hämta där, bara man orkar hålla i och fortsätta träna.

Hallucinogener är definitivt en kemisk meditation. Jag har rökt gräs ett antal gånger, som för mig varit ett helt fantastisk hjälpmedel…och det jag tänkt på då är att ”informationen” som kommer är precis på samma sätt som när jag mediterar, men den kommer i mer ”koncentrerad” form så att säga, mer information på kortare tid, lite som att snabbspola ner informationen.
Det som kommer är också lättare att ”tolka”, eller hur jag ska förklara.😅
Det är riktigt coolt hur det funkar alltså…hjärnan besitter så mycket kapacitet som man knappt har en aning om.
Citera
2022-07-03, 10:48
Medlem
DrComforts avatar
Kemisk meditation, nja, på ett sätt möjligen. Du förlorar förståndet frivilligt. Experimentell psykos brukade William S. Burroughs kalla det. Tycker det är en bra definition av vad en tripp är.
Senast redigerad av DrComfort 2022-07-03 kl. 11:10.
Citera
2022-07-03, 12:02
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HateWreck
Den som är tillräckligt intelligent kan lära sig mycket av att ta LSD.

Ja, så är det verkligen!
Det jag tycker är häftigt med just LSD, är att det kan vara totalt lattjolajbans och djupt insiktsfullt på samma gång..
Det ena utesluter inte det andra, roligt lärande helt enkelt

Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Kemisk meditation, nja, på ett sätt möjligen. Du förlorar förståndet frivilligt. Experimentell psykos brukade William S. Burroughs kalla det. Tycker det är en bra definition av vad en tripp är.

Meditationsasspekten i det hela är just det frivilliga förlorande av förståndet, eller snarare lösgörandet från egot. Som möjliggör ett fördjupande av själasökningen och en relativt fri passage för just dykningen, fri från onödigt "brus"..
Men visst, på samma gång kan jag nog allt relaterat till det här med att kalla det en experimentell psykos.
Då ett stort mått av galenskaper kommer i släptåg, kanske är det så att detta "behövs" för att möjliggöra resan inåt.. Jag vet inte.
Citera
2022-07-03, 12:09
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Syster-Smisk
Ja det är coolt 😃 har alltid varit en upptäcktsresande med intresse för mystik. 😇
Kul att du börjat med meditation…det finns otroligt mycket kunskap om en själv och livet att hämta där, bara man orkar hålla i och fortsätta träna.

Hallucinogener är definitivt en kemisk meditation. Jag har rökt gräs ett antal gånger, som för mig varit ett helt fantastisk hjälpmedel…och det jag tänkt på då är att ”informationen” som kommer är precis på samma sätt som när jag mediterar, men den kommer i mer ”koncentrerad” form så att säga, mer information på kortare tid, lite som att snabbspola ner informationen.
Det som kommer är också lättare att ”tolka”, eller hur jag ska förklara.😅
Det är riktigt coolt hur det funkar alltså…hjärnan besitter så mycket kapacitet som man knappt har en aning om.

Indeed!
Jag skall försöka harva vidare med meditationen i hopp om att få de riktigt djupa insikterna levererade till mig, på naturlig väg.
Jag befinner mig just nu på en väg som förhoppningsvis leder mig bort från sinnesförändrande preparat, jag har spenderat en stor portion av mitt liv med att fly verkligheten på kemisk väg och även om det har gett mig en hel del insikter på sitt egna lilla vis.
Så har det också skänkt mig en stor portion egenvalt lidande, jag börjar tröttna på det nu!
Självömkan är paralyserande, personligt ansvar och utvecklande är inte det!
Citera
2022-07-03, 12:20
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tillfkonto12
Finns en del forskning som stödjer TS upplevelser. Psykedelika verkar framförallt ha effekt mot terapiresistent depression.

Ja!
Mycket av den forskningen som börjar poppa upp kring hallucinogeners inverkan på depressioner och liknande, är riktigt intressant!
Pånyttfödd är ett alldeles för starkt ord för att beskriva det för mig, men jag har alltid tyckt att det känns som om man har skrubbat sitt innanmäte rent med såpa och vatten efter en tripp.. Ny dag, nya tag typ.
Just psykedeliska preparat är en av de få substanser som jag inte har kunnat missbruka, på samma vis som andra droger.
Jag förlorade respekten för LSD en gång i yngre dar, jag blev högfärdig och utmanade ödet rätt rejält.
LSD't slog mig på fingrarna då och visade vem det är som bestämmer, jag lärde mig en läxa i ödmjukhet den där kvällen...
Citera
2022-07-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bylwe

Jag är förändrad i grunden!
Jag kan nu välja att lämna arbeten, relationer eller liknande bakom mig.
Om jag känner att dom påverkar mig negativt, så river jag upp det nuvarande lidandet..
Jag kanske börjar kolla på vidareutbildning, eller söker nya jobb.
Jag kanske säger upp gamla bekantskaper med folk som jag inte längre känner att jag har något meningsfullt utbyte med längre, jag kanske flyttar till en annan stad.
Jag "byter rum" helt enkelt, för min egna skull!

Jag tycker det är bra att du insett du kan lämna saker. Förvånad att du behövt trippa för den insikten??
Citera
2022-07-09, 12:26
Medlem
Bylwes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noixdecoco
Jag tycker det är bra att du insett du kan lämna saker. Förvånad att du behövt trippa för den insikten??

Mjo, men vetskapen om att jag kan lämna saker har jag nog alltid burit med mig.
Men då har det varit utav ett destruktivt slag, typ flykt..
Att lämna saker ofärdiga och obearbetade är jag något utav en expert på, jag tenderade även att "bränna broar" samtidigt för att på något konstigt sätt försäkra mig om att det inte ska finnas någon återvändo.
Jag har med hjälp av min psykolog kommit fram till att mycket utav min generella ångest stammar ur detta...

När jag i detta fall, talar om att lämna/ändra saker så handlar det om konstruktivitet.
Att bearbeta och avsluta saker på ett mer hälsosamt vis, genom att fullfölja och slutföra sakerna på ett sådant sätt så att inga lösa trådar hänger och slänger kvar i det undermedvetna.
Att göra ett ordentligt bokslut, helt enkelt!
Citera
2022-07-20, 16:26
Medlem
Titta på Netflixserien How to change your mind.
Senast redigerad av ostberg 2022-07-20 kl. 16:34.
Citera
2022-07-30, 22:23
Medlem
handtralalas avatar
Intressant tråd detta. Har bara testat LSD en gång i mitt liv (fett nice) men i rent rekreativt syfte. Vore intressant att testa igen med annan ingång, kanske kombinerat med meditation innan LSD-trippen för att maximera hjärnans öppenhet för förändring.
Citera
2022-08-04, 18:57
Medlem
Vackert beskrivet och precis det motsatta av vad många verkar vilja påstå. Flykt? Vi människor har en tendens att stanna för länge, att kämpa för hårt och inte se när det är dags att släppa taget: att byta rum. Kanske på grund av rädslor, bekvämlighet eller ja, vad som.

Fler borde komma till din insikt TS.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in