Citat:
Ursprungligen postat av
leera
Du som är så förstående, vilket straff tycker du vore lämpligt för denne gentleman?
Du måste ha ett alldeles för stort mått av empati. Hur kan du tycka att det är helt i sin ordning med en sänkning från 8 till 5 års fängelse? Han mördade en liten flicka som klev av bussen vid fel hållplats på det mest vidriga och bestialiska sätt! Olof har gått runt i alla dessa år, sen -96 om jag läst rätt, och sugit på karamellen i sin ensamhet. Det finns hos normala människor något som heter samvete. Olof har uppenbarligen inte begåvats med detta. Inte heller ett uns av empati har denne mycket sjuke man.
Ett sexmord av den kalibern han har begått ska ge livstids fängelse. I Sverige tycker rättsväsendet att det är lika med 18 år. Varför får han inte sona sitt avskyvärda brott precis som andra galningar, dömda för sexbrott? Det övergår mitt förstånd!
Jag är väldigt glad att han nu äntligen åkt dit och låses in. Men strafflängden är ett skämt!
Tänk på det enorma lidande han orsakat Malins familj, anhöriga och vänner! Dessutom måste ju hans egen familj känt på sig vad deras Olof gjort - att han är en grym mördare!
Snälla, tag honom INTE i försvar. Det gör mig så upprörd att läsa hur du vill förlåta honom och inte kan hata honom.
Själv har jag inga som helst problem med att hata denne Olof. För mig är han en människa som aldrig bör släppas ut till ett ”normalt” liv.