2022-07-20, 09:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Fast i vissa mediala fall, i och för sig då transfall, har barnen/ungdomarna blivit hyllade till skyarna på sociala medier. Alltså betydligt mer än ett OK. Istället en hjältegloria, hurrarop och hjörtan i massor.
Förresten, räcker det inte med en generell nolltolerans mot mobbning i skolan? Borde ju då per automatik även innefatta ditt exempelfall.

Fast nu pratar vi väl om skolans läroplan och inte om vad skräpmedia publicerar?

De flesta skolor har mig veterligt nolltolerans men det hindrar inte från att barn mobbar varandra. Särskilt om de har rövhattar till föräldrar som lär dem att det är okej att trasha dem som avviker.
Citera
2022-07-20, 11:06
Medlem
aquaman1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stone_sleeper
Man pratar mycket om att Sovjetunionen och Nazityskland krävde enorma propagandaorgan för att hålla systemet igång och människor lydiga.
Men det var småpotatis jämfört med hur mycket propaganda det verkar krävas för att hålla igång de så kallade liberala demokratier. Alla tv-serier, filmer, tv-reklam, skolan,... Ständig indoktrinering.
Bäst att flytta till Nordkorea.
Citera
2022-07-20, 11:20
Medlem
Lova33s avatar
Mångkulturellt fungerar otroligt dåligt på plan där det verkligen räknas. Att invandrare skjuter ihjäl varandra är en sak men när de ger sig på våra svenska barn är det uppenbarligen totalt jävla misslyckat.
Det är liksom av en anledning dagens barn och ungdomar är emot invandringen, de lever med mångkulturen varenda jävla skoldag.
Tror politiken kommer se väldigt annorlunda ut om 20 år när dessa växt upp och fått makt (Hitler kommer framstå som en ängel i jämförelse...).
Citera
2022-07-20, 11:32
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Mångkulturellt fungerar otroligt dåligt på plan där det verkligen räknas. Att invandrare skjuter ihjäl varandra är en sak men när de ger sig på våra svenska barn är det uppenbarligen totalt jävla misslyckat.
Det är liksom av en anledning dagens barn och ungdomar är emot invandringen, de lever med mångkulturen varenda jävla skoldag.
Tror politiken kommer se väldigt annorlunda ut om 20 år när dessa växt upp och fått makt (Hitler kommer framstå som en ängel i jämförelse...).

Vad får dig att tro det fetade? Dagens ungdomar (15-25 år) är de mest progressiva någonsin, de har växt upp med en blandad befolkning och inte alls lika rädda för personer som ser annorlunda ut, som de äldre kan vara.

Finns inget som helst som tyder på att högerextrema röster skulle öka över tid, snarare tvärt om.
Citera
2022-07-20, 12:32
Medlem
tigerpus avatar
När jag gick i gymnasiet så skrattade jag åt hemskolade barn. Skrattar inte åt dom längre
Citera
2022-07-20, 12:47
Medlem
SoCos avatar
Hur kan ni svenska föräldrar vara okej med detta? Svenskar är såna jävla ynkrygg, det är därför vi har kommit dit vi är nu och om dem tillåts att gå på ännu hårdare med hjärntvätten på nästa generation kommer det innebära det totala slutet för det nordiska folket både genetiskt och kulturellt, där har ni något att tänka på, barnen är allt, dem är framtiden och det viktigaste som finns i hela samhället, om man inte ens kan skydda barnen kan man inte skydda någonting.

Kanske är vi ett folk som degenererat så pass mycket att vi förtjänar att gå under, jag börjar mer och mer luta mot det, ingen upprätthåller någon sorts moralisk kod längre, alla är bara en jävla hyperhedonist som inte ens bryr sig om att vänstermänniskor hjärntvättar deras egna barn i skolan varje dag.
Citera
2022-07-20, 12:59
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SoCo
Hur kan ni svenska föräldrar vara okej med detta? Svenskar är såna jävla ynkrygg, det är därför vi har kommit dit vi är nu och om dem tillåts att gå på ännu hårdare med hjärntvätten på nästa generation kommer det innebära det totala slutet för det nordiska folket både genetiskt och kulturellt, där har ni något att tänka på, barnen är allt, dem är framtiden och det viktigaste som finns i hela samhället, om man inte ens kan skydda barnen kan man inte skydda någonting.

Kanske är vi ett folk som degenererat så pass mycket att vi förtjänar att gå under, jag börjar mer och mer luta mot det, ingen upprätthåller någon sorts moralisk kod längre, alla är bara en jävla hyperhedonist som inte ens bryr sig om att vänstermänniskor hjärntvättar deras egna barn i skolan varje dag.

Jag tror att föräldrar är OK med detta eftersom de inte alls uppfattar situationen/verkligheten som du gör. Med dina referensramar så föreligger ett allvarligt problem som du inte förstår hur föräldrar kan vara OK med. Men för de allra flesta föräldrarna så finns det inget problem. Ingen har problem med att barn i en klass har lite olika hudfärg.

Man kan förklara det så här. Tänk att vi har ett hus som du uppfattar står i brand (men det gör inte det, det är en synvilla från din sida). Givetvis är du mycket förvånad över att ingen reagerar, ingen ringer brandkåren, ingen brandkår kommer. Ungefär så är det.
Citera
2022-07-20, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Jaha??
Då rekommenderar jag dig att ställa dig upp på ”roliga timmen” och göra en sketch om överrepresentationen av invandrare gällande våldtäkter.
Eller skriva en uppsats om att du vill behålla svensk kultur.
Ärligt talat? Känner du dig 100% fri att tala och tänka fritt i skolan?
Finns det några ämnen som är tabu?
Får du uttrycka dina åsikter helt fritt?
Hur behandlar lärarna och rektorerna de elever som inte delar åsikter med lärarna?
Stämmer att de är överrepresenterade... Finns väldigt många svenska pedofiler Thailand innebär inte att Alla svenskar är pedofiler.
Går ej i skolan så vet ej vad de får å inte får säga idag, men kritisera invandringspolitiken och bög å trans politiken så får vi se hur öppen man är..
Citera
2022-07-20, 13:53
Medlem
L-Y-Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kapsyloppnare
Nej deras frihet är inte stor.
De har däremot en viss frihet att bestämma hur detta skall implementeras. (genom teater, katederundervisning eller jonglera samtidigt som de pratar om slavhandeln) men de kan givetvis inte gå emot skolverkets värdegrund för då får de skolinspektionen efter sig.
Hur mäter du graden av implementering? Tell me, du verkar vara i branschen.
Citera
2022-07-20, 13:55
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Då rekommenderar jag dig att ställa dig upp på ”roliga timmen” och göra en sketch om överrepresentationen av invandrare gällande våldtäkter.

Jag tror inte det skulle bli populärt, främst för att det inte är ett så roligt ämne för roliga timmen. Jag tror inte roliga timmen ska handla om våldtäkter alls, oavsett om de har begåtts av svenskar eller invandrare.

Citat:
Eller skriva en uppsats om att du vill behålla svensk kultur.

Om denna uppsats skrevs på ett positivt sätt, och att bevarandet av den svenska kulturen inte skulle ske på bekostnad av någon annan kultur så skulle det uppmuntras och vara finfint. Naturligtvis inte lika populärt om den vinklades till att andra kulturer är "sämre".

Citat:
Ärligt talat? Känner du dig 100% fri att tala och tänka fritt i skolan?
Finns det några ämnen som är tabu?
Får du uttrycka dina åsikter helt fritt?

Ja, jag uppfattar det som att det är 100% fritt att tala och tänka fritt i skolan. Eleverna till och med uppmuntras till kritiskt tänkande och att argumentera gentemot lärarna (på ett konstruktivt sätt).
Citera
2022-07-20, 14:54
Medlem
Egentligen fungerar mångkulturalism och feminism väldigt dåligt i praktiken. Om syftet med det är att skapa trygga samhällen och stabila familjer.
Citera
2022-07-20, 17:18
Medlem
Amazon-mannens avatar
Kommer man få lov att säga neger i fortsättningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in