Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Fel. Detta har jag aldrig sagt och inlägget står kvar där uppe så det är bara att gå tillbaka och läsa igen.
Du påstod fullständigt felaktigt:
Jag rättade dig:
Detta är ett obestridligt faktum. Eld behöver i stort sett alltid en katalysator, vilket i detta exempel är en glasskärva och jag har aldrig någonsin påstått annat. Vid våta marker är dock glasskärvan tämligen värdelös som katalysator och behöver därför värme och sol för att kunna orsaka eld.
Är du senil?
Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Värme ökar avsevärt risken för torr mark.
Jag skulle till och med gå så långt som att säga att värme är är en direkt orsak till att bränder kan uppstå.
Har du redan glömt bort vad du skrev? Eller försöker du krypa ur dina påståenden?
”-Jag menade inte värmen i luften, jag menade naturligtvis värmen som uppstår när man använder ett hjälpmedel. Som ett förstoringsglas. Eller bensin och tändstickor. Då jävlar ska ni få se på värme!”
😜😂😁
Fy fan vilken sorglig figur du är. Direkt ohederlig i din argumentation.
Men du är väl narcissist, förstås, har patologiskt svårt för att bli kritiserad eller att ha fel.
Men fel har du.
Träd, buskar och gräs
självantänder inte för att det är varmt.
Det krävs lite hjälp på traven. Som vi människor till klappmongon bidrar med. Oavsett om det är glasbitar eller bensin och tändstickor.
Värmen - temperaturen i luften -
kan inte få träd och buskar att självantända.
Period.
Offtopic: googla
Självantända.