Citat:
Du skall gå in i en vetenskaplig bevisföring eftersom jag studerat ämnet och skrivit rapporter i det.
Mina påstående vilar på vetenskap och inte magkänsla.
Återigen de studier de lutar sig mot tar med självskadebeteende som tex prostitution - inte att agera ut mot andra ...
En bra studie du kan ta avstamp i är "sex offenders - An analysis of Types" av Gebhard, Gagnon, Pomeroy och Christenson
I deras massiva material finns bland annat än utredning om dömda och deras bakgrund.
Det finns ytterligare en undersöknings som följer utsatta barn från tidig barndom tills de är i trettioårsåldern ... Båda utfallen visar att det du hävdar är påhitt och lögn.
Peter Marténs som var framträdande på området under flera decennier ändrade också uppfattning efter att ha läst dessa undersökningar och mina fynd.
Du snackar skit och hänvisar till kvasivetenskap.
Mina påstående vilar på vetenskap och inte magkänsla.
Återigen de studier de lutar sig mot tar med självskadebeteende som tex prostitution - inte att agera ut mot andra ...
En bra studie du kan ta avstamp i är "sex offenders - An analysis of Types" av Gebhard, Gagnon, Pomeroy och Christenson
I deras massiva material finns bland annat än utredning om dömda och deras bakgrund.
Det finns ytterligare en undersöknings som följer utsatta barn från tidig barndom tills de är i trettioårsåldern ... Båda utfallen visar att det du hävdar är påhitt och lögn.
Peter Marténs som var framträdande på området under flera decennier ändrade också uppfattning efter att ha läst dessa undersökningar och mina fynd.
Du snackar skit och hänvisar till kvasivetenskap.
Personligen tror jag att barns reaktioner i Sverige, när de möter något riktigt grymt och ofta "inte svenskt" - med det menar jag att det är en invandrad och inte en släkting en Skellefteå-granne, har ett helt annat sätt att reagera på saken. Dels för att svenska myndigheter alltid åtminstone försöker att göra sitt yttersta, och inte lämna utsatta och traumatiserade barn vind för våg, men också för att vårt hjälpsamma system kan samtidigt vara skitkallt i hur det hanterar utsatta barn som ber om hjälp. Enbart för att man inte har befogenheter, osv.
Nu vet ju inte jag vad du skrev i rapporter, ej heller vad Peter Marténs fokuserade på.
Men jag undrar ändå om inte offren i Sverige har rätt annorlunda perspektiv än offer i andra länder.
Just för att de ofta våldtas av en gärningsman, och sedan av staten.