2022-07-20, 05:06
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ynkligt att jubla över norska motgångar. Ni kan bättre än så. Tror ni tittat för mycket på längdskidåkning och har med er norgekomplexet därifrån. Att Warholm ens kommer till start är en prestation. Att han inte vinner är fullt väntat, men jag hoppades på medalj.

Ingebrigtsen har jag personligen svårt för, tycker att han är arrogant och har tidigare i karriären ofta löpt fult i mästerskap. Så därför jublar jag när någon annan vinner. Warholm däremot tycker jag är sympatisk men det fungerade föga förvånande inte att komma tillbaka så snabbt efter den typ av skada han drabbades av.
Citera
2022-07-20, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marqueso2
Gnälls ofta om att SVT inte köper fina sporträttigheter till stora mästerskap i olika idrotter... Men ska man göra det såhär pass dåligt finns det ingen poäng att sända sport alls. Fokus ligger på helt fel saker och alldeles för mycket tid läggs på meningslösa intervjuer (av dåliga reportrar). Jeng babblar bort sig själv med sina försök att låta smart och kunnig, Hård är gaggig som alltid och Lehmann har noll känsla för intervjuerna.
Ja, det finns mycket som kunde göras bättre, men Lehmanns intervjuer med utländska tävlande tar ändå priset.
Citera
2022-07-20, 05:07
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ståhl kan väl säkert kasta 70 på någon liten gala i Finland snart i stället. Mindre press där!

Men herregud SVT vad är det för nivå?! Inte nog med att man sitter och ojar sig om protester men att slösa så mycket tid på att filma någon hjälptränare som snackar förvirrat i telefon.
Är det mindre press i OS eller? OS är större än VM. Tyckte han var rätt bra förlorare också.

Stackars Benjamin lyckas inte ens vinna när Warholm inte är framför.
Citera
2022-07-20, 05:07
Medlem
Citat:
Ynkligt att jubla över norska motgångar. Ni kan bättre än så. Tror ni tittat för mycket på längdskidåkning och har med er norgekomplexet därifrån. Att Warholm ens kommer till start är en prestation. Att han inte vinner är fullt väntat, men jag hoppades på medalj.
Äh, norrmännen är alltid kaxiga och stöddiga och skadeglädje slår det mesta. Grannrivalitet och känslor är något fint.
Citera
2022-07-20, 05:08
Medlem
Citat:
Gnälls ofta om att SVT inte köper fina sporträttigheter till stora mästerskap i olika idrotter... Men ska man göra det såhär pass dåligt finns det ingen poäng att sända sport alls. Fokus ligger på helt fel saker och alldeles för mycket tid läggs på meningslösa intervjuer (av dåliga reportrar). Jeng babblar bort sig själv med sina försök att låta smart och kunnig, Hård är gaggig som alltid och Lehmann har noll känsla för intervjuerna.

Christian Olsson är väl den enda som håller måttet, tyvärr.
Citera
2022-07-20, 05:09
Medlem
Citat:
Men enligt dig är han ju redan dopat med läppsalva och astmamedicin.

Tydligen så glömde han dem hemma denna gång, därav proppen ur efter halva loppet.
Citera
2022-07-20, 05:09
Medlem
Astralhopps avatar
Vi hade i alla fall tur med vädret
Citera
2022-07-20, 05:10
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psonpson
Hände det nåt med Warholm i finalen? Sprang han på en häck eller nåt? Han var stel som en pinne på upploppet.
Antagligen baklåret som gick upp lite. Han springer konstigt redan från mitten av loppet.
Citera
2022-07-20, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Är det mindre press i OS eller?
Nejdå. Men tycker att det syntes rätt så tydligt att det blev stressat och spänt här för Ståhl, inte minst efter övertrampet. Som det ju såklart är för alla tävlande.
Citera
2022-07-20, 05:11
Medlem
Jag kan hålla med om att Warholm nog är den enda ödmjuka norrmannen efter att ha sett hans tidigare intervjuer men det är konceptet Norge vinna som får mig att kaskadspy då hela deras övriga jävla befolkning är dopade med hybris
Citera
2022-07-20, 05:14
Medlem
ziracorns avatar
Citat:
Ja, det finns mycket som kunde göras bättre, men Lehmanns intervjuer med utländska tävlande tar ändå priset.

Lehman har LIVSTIDSKONTRAKT - varken du/jag eller någon annan kan påverka... Sån är Lidl...
Citera
2022-07-20, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Ingebrigtsen har jag personligen svårt för, tycker att han är arrogant och har tidigare i karriären ofta löpt fult i mästerskap. Så därför jublar jag när någon annan vinner. Warholm däremot tycker jag är sympatisk men det fungerade föga förvånande inte att komma tillbaka så snabbt efter den typ av skada han drabbades av.
Jag tyckte också det var kul att han inte vann, hejar oftast på underdogs, så det är inte det. Men nog borde även du tycka att hånet mot Warholm, och snacket om doping, är minst sagt ynkligt. Hade han haft annan nationalitet hade man hyllat och beklagat honom. Traditionellt har ju annars Finland betraktats som ärkefienden i friidrott, och är det några som ofta gläds åt svenska motgångar så är det just en del finnar. Jag minns finnkamperna förr i tiden då man buade så fort en svensk skulle göra ett försök i höjd eller stav. Men det har tonats ned nu och idag är det kanske bara inom hockeyn det gäller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in