2022-07-20, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Du är helt tappad bakom en vagn... EU har självklart inte utlovat 9 miljarder per månad, möjligen 9 miljarder i en plan utsträckt fram till in på nästa år. Det första paketet skulle heft en prislapp på 1 miljard euro, men det har hållits uppe under flera veckor av den tyska regeringen just för att de inte uppfattar Ukraina som effektiva och inte vill gräva ner sig ännu djupare i kaninhålet.

Nä, det är €9 miljarder per månad för att hålla Ukraina flytande. EU har lovat att betala.

Västmedia mörkar naturligtvis.

https://www.washingtonexaminer.com/policy/foreign/ukraine-needs-9-billion-in-foreign-aid-per-month-top-zelensky-adviser-says?_amp=true
Citera
2022-07-20, 02:02
Medlem
Sqrbankens avatar
Jag vet inte... får för mig att Erdogan står bakom ridån och räknar sekunderna upp till de sina 50 med flit =)

https://twitter.com/christogrozev/status/1549485860311138306
Citera
2022-07-20, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Sa han att det är löjligt? ,,,det jobbiga är väl att det är SANT !!

Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Du förstod inte inlägget jag skrev till dig. Jag ångrar att jag skrev det där inlägget till dig. Det är som att kasta pärlor till svin. Jag har inte dragit slutsatsen att Ryssland imploderar. Vidare undrar jag vad fan du snackar om? Det är förvirrat, okunnigt, ogrundat och ärligt talat anti-intellektuellt. Till skillnad från "fanboysen" i tråden så har de något intresse för internationell politik och kriget i Ukraina. Du är ointresserad. Vad gör du i tråden?

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Varje ord i det inlägget (till bägge två, och du svarar ju också på hela posten, även den del som är riktad till en annan) är spot on, och ditt ältande om "USA-hat" är infantilt, det låter som typiskt MUF-tugg från tidigt 2000-tal.

Jag håller också med honom i hans syn på maktpolitisk realism: det är naivt att tro att konflikter mellan länder brukar handla om att det ena landet är ädelt och agerar på ett alltigenom ädelt sätt medan det andra är en Mordor-diktatur. Och det är lika naivt (eller ohederligt) att resonera som så att USA är det enda land som har rätt att föra krig på ett ruffigt sätt eller bomba en fiende ner till stenåldern (vilket Ryssland inte har gjort, men rent tekniskt skulle kunnat göra). USA drivs i mycket hög grad av egenintresse.
Citera
2022-07-20, 02:16
Medlem
Citat:
Nej, verkligen inte. Jag brukar aldrig citera eller replikera på hans poster, även om jag uppfattar honom som vettig. Vi rör oss ofta på helt olika håll, han och jag, Men hans repliker till dig (och till den andre som han svarade i samma post) var klockrena.
Han ( Edgerxx) är inte vettig .
Han uppfattas som en uppblåst jävel ( tänk dig en padda med uppblåst bröstballong, och slips)
Han skriver textväggar som ingen annan gör, man får scrolla massvis för att nå slutet.
Ju mer text , desto mindre innehåll, gäller verkligen honom .,,,,och
hans repliker till mig var verkligen INTE klockrena ( dom var kass)
men ,
Det riktigt dåliga/otäcka med honom är att han förordar dödande av ukrainska kvinnor o barn , genom att vilja fortsätta detta hemska krig !
SLUTA KRIGA !!,,åk hem
Citera
2022-07-20, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Nä, det är €9 miljarder per månad för att hålla Ukraina flytande. EU har lovat att betala.

Västmedia mörkar naturligtvis.

https://www.washingtonexaminer.com/policy/foreign/ukraine-needs-9-billion-in-foreign-aid-per-month-top-zelensky-adviser-says?_amp=true
Stryk "per månad" så är du i alla fall på rätt väg. Zelenskys rådgivare (som WE tyydligen citerar) gör som vilken billig mediescout som helst, han lägger till ett par extra nollor eller några extra ord för att löftet ska se mycket fetare ut än det egentligen är.

Kiev har kört den taktiken hela tiden i sina kommunikationer med media: "Tack Sverige för att ni lovar betala för att bygga upp Mariupol när freden kommit" utropade Zelensky på twitter förra månaden. Bullshit förstås, men han litar på att Sverige inte gärna kommer att stå upp och offentligt tillrättavisa en gubbe som hela västvärlden ser som en fäktande hjälte i sin bunker.
Citera
2022-07-20, 02:25
Medlem
Citat:
(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Varje ord i det inlägget (till bägge två, och du svarar ju också på hela posten, även den del som är riktad till en annan) är spot on, och ditt ältande om "USA-hat" är infantilt, det låter som typiskt MUF-tugg från tidigt 2000-tal.

Jag håller också med honom i hans syn på maktpolitisk realism: det är naivt att tro att konflikter mellan länder brukar handla om att det ena landet är ädelt och agerar på ett alltigenom ädelt sätt medan det andra är en Mordor-diktatur. Och det är lika naivt (eller ohederligt) att resonera som så att USA är det enda land som har rätt att föra krig på ett ruffigt sätt eller bomba en fiende ner till stenåldern (vilket Ryssland inte har gjort, men rent tekniskt skulle kunnat göra). USA drivs i mycket hög grad av egenintresse.

Ska du också börja tjata om USA , !!
Det handlar om RYSKA kulor o granater som dödar ukrainska kvinnor o barn

Allt ni ryssar skriver om USA( och det gör ni i nästan alla inlägg), går ut på att skymma att det är ryssar som anfallit Ukraina , och ryssar som dödar Ukrainare.

Inga vill bli ryssar
Alla vill bli européer
Citera
2022-07-20, 02:28
Medlem
Citat:
Ska du också börja tjata om USA , !!
Det handlar om RYSKA kulor o granater som dödar ukrainska kvinnor o barn

Allt ni ryssar skriver om USA( och det gör ni i nästan alla inlägg), går ut på att skymma att det är ryssar som anfallit Ukraina , och ryssar som dödar Ukrainare.

Inga vill bli ryssar
Alla vill bli européer
Ryssar ÄR redan européer, etniskt och språkligt, historiskt och kulturellt: de behöver varken ditt, Macrons eller Josip Borrells godkännande för detta faktum.
Senast redigerad av HepCat-X 2022-07-20 kl. 02:30.
Citera
2022-07-20, 02:41
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ryssar ÄR redan européer, etniskt och språkligt, historiskt och kulturellt: de behöver varken ditt, Macrons eller Josip Borrells godkännande för detta faktum.

Nja dom västra delarna tillhör europa men Putin&Co visar med all tydlighet sin avsky för den europeiska livsstilen och frihetstraditionen. Ryssland har alltid skiljt sig kulturellt från europa. Dom var ända in på slutet av 1800talet ett slavrike eller feodalsamhälle med livegna. Dom saknar alla demokratiska traditioner.
Citera
2022-07-20, 02:41
Medlem
Citat:
Tycker alla soldater jag ser är av kinesutseende , mongol, Tibet , ser INTE ut som vi européer
Citera
2022-07-20, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nja dom västra delarna tillhör europa men Putin&Co visar med all tydlighet sin avsky för den europeiska livsstilen och frihetstraditionen. Ryssland har alltid skiljt sog kulturellt från europa. Dom var ända in på slutet av 1800talet ett slavrike eller feodalsamhälle med livegna. Dom saknar alla demokratiska traditioner.
Amerikaner brukar ofta försöka låtsas att Västvärlden/Västerlandet i princip är lika med NATO och några av dess randstater, med USA självt och tidigare UK som de självskrivna ledarna. Detta är bullshit och på de flesta sätt en grov förvanskning.
Citera
2022-07-20, 02:52
Medlem
Citat:
All we are saying is
”Give peace a chance ”

Det kan jag hålla med om som slutmål, men Zelensky och hans backers vill ju bara att man pumpar in mer och mer tungt dundrande vapen till stöd för en redan förlorad sak. Deras regim är kallblodiga superhökar.

Du vet att Nixon och hans administration envist försökte få Lennon utkastad ur USA?
Citera
2022-07-20, 02:56
Medlem
Citat:
Stryk "per månad" så är du i alla fall på rätt väg. Zelenskys rådgivare (som WE tyydligen citerar) gör som vilken billig mediescout som helst, han lägger till ett par extra nollor eller några extra ord för att löftet ska se mycket fetare ut än det egentligen är.

Kiev har kört den taktiken hela tiden i sina kommunikationer med media: "Tack Sverige för att ni lovar betala för att bygga upp Mariupol när freden kommit" utropade Zelensky på twitter förra månaden. Bullshit förstås, men han litar på att Sverige inte gärna kommer att stå upp och offentligt tillrättavisa en gubbe som hela västvärlden ser som en fäktande hjälte i sin bunker.

ok… Den månatliga summan stiger hela tiden.
I april var det $7 miljarder per månad som Ukraina måste få in enligt Reuters.

https://www.reuters.com/world/zelenskiy-says-ukraine-needs-7-bln-per-month-make-up-losses-caused-by-invasion-2022-04-21/

EU har lovat att betala för Ukraina.
Delar kan vara lån, men om Ukraina förlorar industrin i Donetsk och kusten mot Svartahavet kommer Ukraina aldrig att kunna betala tillbaka.

Notera att detta är exklusive vapen och ammunition, mer än 100 miljarder dollar.

Poängen är att Ukraina är ett stort svart hål. Pengarna går till absolut ingenting. Nada!

Ukraina kommer inte att kunna existera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in