2022-07-19, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xiu
Har jag missat något?
Drog inte Esb tillbaka samtliga av Stures fullmakter i samtliga instanser och ärenden den 22/6, och inga nya har trätt i dessa plats?
Om Sture trots detta, ändå utgett nya fullmakter trots Esbs tillbakadragande..............
Hur många gravade hundar ligger bakom detta?

Jo, Esbjörn har dragit tillbaka varenda fullmakt (förutom Binninges) Sture bad om anstånd för att reda ut det hela eftersom han påstod att Esbjörn hade utfärdat en ny fullmakt till hans byrå. Självklart var det BS. Istället ploppar det upp en ny ombudsfullmakt från Hestra och den verkar komma från dem och inte som en bilaga i ett förvirrat mail från Sture. I ombudsanmälan verkar det som att det är Ellen Skogholt som tar på sig huvudrollen eftersom det står "anmäler MIG" inte OSS och undertecknat av henne.

Med andra ord, Sture är avpolleterad och nu kommer städpatrullen in för att rädda alla inblandades rövar
2022-07-19, 22:04
Medlem
Kom direkt och tänka på detta när jag hörde att Hestra är tillbaka i cockpiten. https://media.giphy.com/media/l3vR6aasfs0Ae3qdG/giphy.gif

Jag kan inte låta bli att småle och samtidigt klia mig i huvudet. Det är väldigt fascinerande och komplext ärende genom vårt rättsystem.
2022-07-19, 22:16
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhdf
Jo, Esbjörn har dragit tillbaka varenda fullmakt (förutom Binninges) Sture bad om anstånd för att reda ut det hela eftersom han påstod att Esbjörn hade utfärdat en ny fullmakt till hans byrå. Självklart var det BS. Istället ploppar det upp en ny ombudsfullmakt från Hestra och den verkar komma från dem och inte som en bilaga i ett förvirrat mail från Sture. I ombudsanmälan verkar det som att det är Ellen Skogholt som tar på sig huvudrollen eftersom det står "anmäler MIG" inte OSS och undertecknat av henne.

Med andra ord, Sture är avpolleterad och nu kommer städpatrullen in för att rädda alla inblandades rövar

Vänta här nu lite!
I någon inlaga i floden av inlagor, är det en annan person på Stures ”firma” som anges..
Hmmm…. får nog gå igenom det här och leta reda på hur denna person är inblandad.
2022-07-19, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaspuh
Det är väldigt fascinerande och komplext ärende genom vårt rättsystem.
Inte direkt, rensar man bort allt ovidkommande trams och sedan inlagor som motsäger varandra så blir det rätt enkelt.

Esbjörn kan inte varit rättsoförmögen vid tidpunkten för förlikningen för då hade advokaterna berg&behm aldrig kunnat företräda honom med en fullmakt han själv skrivit under. och OM han hade varit det innebär det att de brutit mot god advokatsed och en hel massa lagar genom att låta en rättsoförmögen skriva på fullmakt, förlikning och ett köpebrev.
Att de nu återinträder bevisar väl på något sätt att de agerade korrekt och nu fått äran att städa upp efter Sture.

Det blir ju annars lite knepigt att de skall driva ett mål i HD som grundar sig i att de själva påstås ha tvingat sin ("rättsoförmögna") klient att skriva på en förlikning
2022-07-19, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Vänta här nu lite!
I någon inlaga i floden av inlagor, är det en annan person på Stures ”firma” som anges..
Hmmm…. får nog gå igenom det här och leta reda på hur denna person är inblandad.

I senaste från Hestra är den en av deras jurister som skrivit under
Sture påstod ju att Esbjörn kontaktat hans byrå för att teckna en ny fullmakt
2022-07-19, 22:24
Medlem
Xius avatar
Citat:

Bara ett enda gemensamt möte på en timme mellan alla Esbs nya/gamla advokater och juridiska ombud för att diskutera och reda ut vad Esb och alla hans tidigare ombud har sysslat med går lätt loss på den nätta summa 12 000 kr/h (6 advokater a 2000kr, tar det hela arbetsdagen så kostar det Esb nästan 100 000 kr).

Undrar vem som egentligen betalar Esbs eviga processande när Esbs pengar är slut.
2022-07-19, 22:24
Medlem
Kämpendahls avatar
Undrar varför Leif Brännström slutat engagera sig i den här affären? Han skulle ju kunna skriva en hel bok om det här
2022-07-19, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Undrar varför Leif Brännström slutat engagera sig i den här affären? Han skulle ju kunna skriva en hel bok om det här
Helt säkert sitter det ngn/några politiska journalister och skriver bok eller artikelserie om saken, i stort sett färdig, bara det sista som skall vrängas ihop innan HD slänger Esbjörnligans trams i soptunnan. Min egen favorit vore Peter Kadhammar.

Lyckan vore ju ifall någon/några poddare följt saken och vi kan få höra de inblandades egna ord från hösten 2020 till idag.....och då menar jag poddare som skiter I vad de tidigare lovat om diskretion, anonymitet, löften om att få lyssna igenom och stryka före sändning osv, osv.
2022-07-20, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

Expressen har gissningsvis insett att Brännström på Monika Lüllmas uppdrag planterat en del felaktiga uppgifter för att sätta medial press på Ebba. Exempelvis värderingarna på 5 miljoner. Det är inte bra för Expressens varumärke när medarbetarna agerar som pressekreterare åt en part i en tvist och sprider falska uppgifter.
2022-07-20, 05:37
Medlem
Citat:
I senaste från Hestra är den en av deras jurister som skrivit under
Sture påstod ju att Esbjörn kontaktat hans byrå för att teckna en ny fullmakt
Det är ett biträde som skrivit brevet och markerat det e.u. (enligt uppdrag). Det är ett uttryck för att man agerar för någons räkning helt utan eget ansvar eller befogenhet.

Jag skulle gissa att Berg & Behms uppdrag blir att rädda den ”tidsbegränsade dispositionsrätten” som fanns i förlikningsavtalet och som ogiltigförklarades på grund av Tersaeus överklagning. Det var förmodligen en konsekvens som varken Esbjörn Bolin eller piraten förutsåg.

Det enda rimliga för Busch i det här läget är att avvakta HD;s avgörande, men hon kommer förmodligen att ingå en ny förlikning kommande vecka, likalydande den som överklagades, eftersom hon verkar vara lite av ett mähä.
Senast redigerad av N.Armstark 2022-07-20 kl. 05:48.
2022-07-20, 08:39
Medlem
Fortfarande inget nytt i förvaltarmålet.
https://anonfiles.com/P5Fd19z9y7/Uppsala_TR_1747-22_Dagboksblad_2022-07-20_pdf
2022-07-20, 08:43
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det är ett biträde som skrivit brevet och markerat det e.u. (enligt uppdrag). Det är ett uttryck för att man agerar för någons räkning helt utan eget ansvar eller befogenhet.

Jag skulle gissa att Berg & Behms uppdrag blir att rädda den ”tidsbegränsade dispositionsrätten” som fanns i förlikningsavtalet och som ogiltigförklarades på grund av Tersaeus överklagning. Det var förmodligen en konsekvens som varken Esbjörn Bolin eller piraten förutsåg.

Det enda rimliga för Busch i det här läget är att avvakta HD;s avgörande, men hon kommer förmodligen att ingå en ny förlikning kommande vecka, likalydande den som överklagades, eftersom hon verkar vara lite av ett mähä.

Nej inte blir det blir någon ny förlikning inte.
Varför skulle det ingås någon ny förlikning om att försäljningen ska genomföras, då försäljningen redan genomförts, köpeskillingen har betalats, köpebrev/kvitto skrivits och överlåtelse skett för 8-9mån sedan.
Dessutom hur ska en person utan rättsförmåga kunna få den nya ombudsfullmakt han skrivit godtagen och ett nytt förlikningsavtal kunna vara juridiskt bindande enligt svensk lag?
Senast redigerad av nova68 2022-07-20 kl. 08:46.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in