2022-07-19, 21:48
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Han verkar ha varit besatt av sin önskan att få kriga. Den gick ju till uppfyllelse till slut men tyvärr så överlevde han inte.

Jag får med intrycket att ett väldigt stort intresse för det militära livet ligger bakom, snarare än att strid mot Ryssland för Europas sak. Men jag kan ha fel, det kanske var båda dessa orsaker som bidrog till avresan till Ukraina.
Citera
2022-07-19, 21:51
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mysadname
En googling på honom och man får fram fler namn på honom, någon som vet om han kanske hade sina rötter i Ukraina ?

Hans fulla namn var Edvard Fredrik Quintilio Selander Patrignani. Efternamnet Patrignani förekommer främst i Italien. See forebears.io en användbar sajt.

Här är en länk till vad som troligen är hans blogg i och med att det bara finns/fanns en Edvard Selander i hela Sverige. https://publishme.se/profile/edvardselander.blogg.se/

Han var medlem i MUF Uppsala och 95% bög enligt honom själv. Därmed var han som klippt och skuren för att bli officer i den nya globalistförsvarsmakten.
Citera
2022-07-19, 21:58
Medlem
Slackoffs avatar
Man slåss av ryssarnas gränslösa vulgaritet i den här tråden.
Ett underlägset folk helt utan värdighet men man vet att till skillnad från svensken som dog för allas vår frihet så kommer ingen ihågkomma de ryssar som dör i det här kriget på något positivt sätt efter Rysslands fall.
Senast redigerad av Slackoff 2022-07-19 kl. 22:00.
Citera
2022-07-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solipsism
Kan du förklara vad "de värderingar vi har" är? Har jag blivit tillfrågad om dessa och skrivit på något sorts socialt kontrakt, eller har du kanske hittat på dem helt själv? Är Ryssland fienden? Har jag missat något - är vi i krig?

Jag trodde vi hade åsiktsfrihet med frihet att följa sina egna moraliska principer och värderingar inom lagens begränsningar. Jag trodde sedan att vi har grundlagar och demokratiska processer för krigsförklaringar. Tydligen är det pöbeln, storfinansen, rubriker på Aftonbladet och anonyma debatörer på flashback som definierar det nationella intresset anno 2022. Lycka till med det.
Tycker du att det är okej att Ryssland hotar och kränker oss jämt och ständigt samt invaderar vårt land? Sverige är bara så förbannat fega att de inte vågar visa var skåpet ska stå likt Turkiet gjorde när de sköt ner ett ryskt plan. Detsamma gäller NATO som borde gjort processen kort med Ryssland istället för att låta dem utplåna en stor del av Europa i ett fredligt land som Ukraina.

Alla som kämpar och ger sitt liv för Ukraina ska ha all heder men speciellt de som inte behöver. Nästa gång är det kanske vi som blir angripet och då får man hoppas att några som inte behöver kommer till vår undsättning. Vi hörde ju hur en som Nyamko Sabuni som fått asyl här och inte bara suttit i svensk riksdag utan även blivit minister här skulle gjort. Hon skulle åter igen fly men denna gång till Norge. Vi kan alltså inte ens räkna med de som är medborgare i Sverige stannar och försvarar oss.
Citera
2022-07-19, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrackerPower
-
"Lt Edv-rd Sel-nder var den bäste officer jag arbetat med. Han förkroppsligade alla värden vi som försvarsmakt står för. Ingen var mer angelägen om att skapa dugliga krigare än honom och han levde efter en ofelbar moralisk kompass. Jag arbetade med löjtnant Sel-nder"

https://twitter.com/VerkanUnderline/status/1549409888815792128

Bildvalet underminerar texten. :-)

Man får känslan att bildvalet var medvetet gjort av den "sörjande".
Citera
2022-07-19, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsjohansson
Man ska inte blanda sig i diverse konflikter som man inte förstår sig på och riskera livet till ingen nytta.
Om konflikten är mot Sovjet, så hade jag ansett att konflikten är värd att blanda sig i, även om man faktiskt inte hade haft en aning om bakgrunden.

Du kanske skrattar åt att jag använder Sovjet som benämning men Ryssland har sedan hundratals år varit fiende till hela den civiliserade världen, mer eller mindre på samma sätt som under Putin. Ledsen, jag menade Stalin!
Citera
2022-07-19, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Du skulle inte göra någonting eftersom du uppenbarligen fortfarande är i Sverige och inte vågar göra det dina hjältar gör i Ukraina. Varför åker du inte dit själv och dör för en främmande makt?

Det är ingen som ens sagt att man ska "ge upp", men du ger inte upp någonting bara för att du inte reser till varenda väpnad konflikt som pågår i främmande länder.
Nej, dels är jag för gammal för att bli välkommen i Ukraina och dels hade jag inte varit tillräckligt modig för att offra allt. Det är just därför man vill hylla hjälten.

Och vi pratar inte om godtycklig konflikt, utan vi pratat om ett öppet krig mot anfallande Sovjet från ett europeiskt land. På samma sätt som de har gjort så många gånger tidigare, så försöker de nu förtrycka ytterligare européer.

Jag antar att dju helt enkelt är för ung för att ens minnas Putins idolers styre.
Citera
2022-07-19, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Hans fulla namn var Edvard Fredrik Quintilio Selander Patrignani. Efternamnet Patrignani förekommer främst i Italien. See forebears.io en användbar sajt.

Här är en länk till vad som troligen är hans blogg i och med att det bara finns/fanns en Edvard Selander i hela Sverige. https://publishme.se/profile/edvardselander.blogg.se/

Han var medlem i MUF Uppsala och 95% bög enligt honom själv. Därmed var han som klippt och skuren för att bli officer i den nya globalistförsvarsmakten.
Han är öppen att han är gay, skriver väldigt omoget förresten, kan detta verkligen vara rätt person?
Citera
2022-07-19, 22:33
Medlem
Alltså det är inte Counterstrike eller Afganistan (Skjuta talibaner utan hjälm,skyddsvästar, utan arteleri, utan flyg understöd, moped, som skricker allah akbar och avslöjar sig )att åka ner till Ukraina strida mot en krigsmakt som Ryssland som konstant bombar dig från luften med arteleri, mortars, flyg, drönare.

De flesta utlänningar trodde det var typ som i afganistan, attackera med bättre vapen mot Orcer med trä klubbor som ryssarna
Citera
2022-07-19, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
Åker man till ett krig som inte har med Sverige att göra, och man dör är det ingenting att hedra på något sätt än förutom de anhöriga.

Ingen tvingade honom att åka dit, hans insats gjorde ingen skillnad. Usa använder ukraina som kanonmat mot Ryssland i ett proxykrig likt många andra genom historien.

FNs generalsekreterare har till och med erkänt att striden mot Ryssland inte kan vinnas, utan att de endast vill orsaka maximal ekonomisk skada mot Ryssland som bara möjligt.
Så med din pacifistiska inställning skulle FN-soldater samt de soldater som stred i Afghanistan också dött en onödig död? Du skriver som en feg liten råtta
Citera
2022-07-19, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Ja Nyadagbladet?

Här har vi en annan som säger samma sak
Ukraine-Russia: Scottish man who fought in Ukraine warns that overseas volunteers are being used as 'cannon fodder'
https://www.scotsman.com/news/world/ukraine-russia-scottish-man-who-fought-in-ukraine-warns-that-overseas-volunteers-are-being-used-as-c annon-fodder-3714680

Vad ska du säga nu?

Ukrainska armen vill ha dugliga och erfarna soldater. En stridsgalen nasse och en 18-årig spoling som dög som kökspojke blev ledsna och gråter ut i media. Patetiskt....
Citera
2022-07-19, 22:40
Medlem
infidels avatar
Ryssarna själva uttrycker tvivel om att han verkligen stupade vid fronten som kanonmat.

Donbass Devushka
A Swedish lieutenant who previously served in the Swedish Air Force in Uppsala died during the fighting in the Donetsk region, SVT TV reported.
As for the death of a Swedish Air Force officer in Ukraine.
There are two options.

Either he really was near Donetsk, and most likely his activities were related to the adjustment of missile strikes and the activities of NATO air reconnaissance.

Or is it actually the legalization of the death of Western officers in Vinnitsa. According to our intelligence
Ukrainian Air Force pilots met in Vinnitsa with representatives of NATO countries, both former and current officers.

And they discussed the current state of the Air Force and the possibility of transferring American F16s to Ukraine.
And if we take into account that the death of Ukrainian officers was recognized by Kiev, then the intelligence data was quite correct.

@SergeyKolyasnikovv
t.me/DonbassDevushka/15090
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in