Citat:
Ursprungligen postat av
kansascityshuffle
Skitsnack. Möjligen att du ska köpa en extraöl till en kompis men inte att våldta ett barn. Kom igen.
Nu är det verkligen inte så att jag tror att det här gäller samtliga som Dumpen har kontaktat. Dessutom blir det rätt missvisande att kalla det våldtäkt oavsett omständigheter enbart för att ena parten är under femton. Jag vet att det juridiskt sett räknas som det, men det är ändå en förbannad jävla skillnad på en klassisk våldtäkt som involverar våld och en sexakt där båda vill.
Men jag finner det absolut inte ett dugg orimligt att det finns många män som hade nappat på om en fjortonåring tar initiativet, börjar prata om sex, skickar nakenbilder etc som aldrig själva hade försökt att inleda något med en minderårig. Många av gäddorna är rätt ocharmiga. Jag skulle tro att många av dem inte primärt är ute efter minderåriga och att deras största problem är att de helt enkelt saknar någon att ha sex med.
Med det sagt så tycker jag att det är bra att det är olagligt att ha sex med folk under femton.