2022-07-19, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kansascityshuffle
Skitsnack. Möjligen att du ska köpa en extraöl till en kompis men inte att våldta ett barn. Kom igen.
Nu är det verkligen inte så att jag tror att det här gäller samtliga som Dumpen har kontaktat. Dessutom blir det rätt missvisande att kalla det våldtäkt oavsett omständigheter enbart för att ena parten är under femton. Jag vet att det juridiskt sett räknas som det, men det är ändå en förbannad jävla skillnad på en klassisk våldtäkt som involverar våld och en sexakt där båda vill.

Men jag finner det absolut inte ett dugg orimligt att det finns många män som hade nappat på om en fjortonåring tar initiativet, börjar prata om sex, skickar nakenbilder etc som aldrig själva hade försökt att inleda något med en minderårig. Många av gäddorna är rätt ocharmiga. Jag skulle tro att många av dem inte primärt är ute efter minderåriga och att deras största problem är att de helt enkelt saknar någon att ha sex med.

Med det sagt så tycker jag att det är bra att det är olagligt att ha sex med folk under femton.
Citera
2022-07-19, 19:56
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Hittar dom inget så finns det ju inget.
Tänk lite till. Vad skulle kunna hända om jag på grund av polisens fråga ser möjligheten att tjäna en hacka genom att kontakta en knarksäljare som jag känner till?
Citera
2022-07-19, 19:59
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Inte mycket intresse kring Eskilstuna-gädda Napp #121.
Vad har vi på den fula fisken?
Bostadsorten är vad vi har. Kallar sig Martin Beck men blev ändå grundlurad av Dumpen. Verkar heta Rolf och blir väl kallad det av Patrik också.
Citera
2022-07-19, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
förtalsbrott

Övergrep av barn = förtalsbrott???
Det är pga sådana som dig dumpen behövs, din imbecill.
Citera
2022-07-19, 20:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Smal kan ha varit fel ordval men det är ett enormt fokus på att det är dumt att det är jobbigt att vara pedofil. Det ska vara hemskt att vara pedofil. De ska veta att vi runt om de skyddar våra barn mot dom med all vår kraft. Precis som med annan moral måste samhället stå starkt och visa vad som är okej och inte.

Det är två olika saker i min värld. Javisst det är pinsamt att säga att man är pedofil, det ska det var hemskt och man ska veta att ens beteende inte är önskvärt. Precis som en bedragare ska veta att han är avskydd.

Men såklart precis som när polisen ger vapenamnesti lämnas många vapen in för att det är lättare då när det inte ger straff. Samhället visar ändå alltid annars att beblanda sig med olagliga vapen är fel.

Forskningen jag läst mig till behandlar inte frågan om vad som skulle hända i ett samhälle där pedofili marknadsförs som okej, bara som en liten höstdepp. Hur många skulle inte känna sig lyfta av det? Tycker det är högst bristfälliga slutsatser som mestadels bygger på pedofilers egna svar i intervjuer och människor som jobbar med pedofiler. Ingen större samhällsanalys direkt

Men det är skillnad på att stigmatisera på det extrema viset Dumpen gör där förövaren inför miljonpublik mister jobb, vänner och familj gentemot att som samhälle med olika medel visa att övergrepp mot barn alltid är fel. Det finns liksom nyanser och det är nog ingen som vill att övergrepp mot barn någonsin ska anses som okej eller något att ta lätt på.

Av det jag har sett gällande forskningen så verkar det röra sig om alla möjliga sorters studier och de analyserar och problematiserar definitivt frågan. Men det är inget jag själv har yrkeserfarenhet av eller är särskilt insatt i så jag kan ha fel men den verkar inte skilja sig från annan samhällsorienterad forskning, analysen finns definitivt där.
Senast redigerad av BobGet 2022-07-19 kl. 20:27.
Citera
2022-07-19, 20:05
Medlem
Hela denna tråden är ett bevis på att Dumpen behövs… Mängden av predofilkramare som försvarar pedofilerna genom alla till buds stående medel är häpnadsväckande…
Pedofilsvin!
Citera
2022-07-19, 20:06
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beanian0nim
Övergrep av barn = förtalsbrott???
Det är pga sådana som dig dumpen behövs, din imbecill.
Det heter sådana som du, inte dig.

Ja, en typ av förtalsbrott. Anledningen är enkel: En person som tittar på barnporr deltar oftast inte själv i materialet.
Citera
2022-07-19, 20:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Jag har hört Patrik komma med påståendet flera gånger nu att pedofiler alltid är farliga för barn och ifall de får chansen så kommer de alltid ta den. Undrar om han har något han kan backa upp det med? Jag undrar om det verkligen är så enkelt. Om vi utgår just från pedofili så verkar det ju vara någon sorts störning men samtidigt kan ju individen vara fullt fungerande i alla andra sammanhang.

Om man själv hade ställts inför ultimatumet att du får aldrig ha sex med en annan person igen utan att våldta denne så hoppas jag att majoriteten hade avstått från sex. För det är ju faktiskt det som gäller för pedofiler som enbart tänder på prepubertella barn. De måste alltid våldta för att kunna ha sex.

Så frågan är ifall våldtäcktsbenägna människor är så pass mycket vanligare bland just pedofiler så man kan uttrycka sig som Patrik gör eller ifall de är som alla andra på den punkten? Jag vet faktiskt inte hur det ligger till här men jag skulle ju gissa på att det finns många som aldrig skulle kunna våldta, jag hoppas det i alla fall.

Sen har vi ju de personer med ett bredare spektrum, de som tänder på alla möjliga åldrar inklusive vuxna. De har ju fortfarande en störning och kanske behöver vård men de kan ju i alla fall få utlopp för en del av sin sexualitet utan att det behöver gå ut över barn.

Så är det, bara för att någon är pedofil så betyder det inte automatiskt barnvåldtäkt. Det är ju så dumt. Sverige anses ju som ett utav världens mest inceltäta länder, och att tro att majoriteten av dessa personer skulle gå runt och våldta är ju efterblivet.

Men många verkar få någon kognitiv dissonans i huvudet när det gäller pedofili. Då kan man ofta inte härleda sådan här logik, utan bara massa känsloutbrott (vilket är förståeligt) som stryper tankeverksamheten.
Citera
2022-07-19, 20:08
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tänk lite till. Vad skulle kunna hända om jag på grund av polisens fråga ser möjligheten att tjäna en hacka genom att kontakta en knarksäljare som jag känner till?

Berätta mer.
Citera
2022-07-19, 20:13
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Berätta mer.
En sak som skulle kunna hända är att knarkhandlaren som jag kontaktar behöver köpa in ett större parti för att tillgodose mitt önskemål. De delar av partiet som blir över säljer han på en skolgård, vilket leder till att tre ungdomar dör av överdos. Det är bara ett exempel på vad som skulle kunna hända om polisen frågar mig om de får köpa knark, men det illustrerar ganska bra vad som är problemet med brottsprovokation. Detta helt bortsett från att polisen dessutom skapar ett brott som annars aldrig skulle ha inträffat.

Erkänner du att det inte är så enkelt som du tänkte dig när du svarade på mitt ursprungliga inlägg?
Citera
2022-07-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
[...] Dessutom blir det rätt missvisande att kalla det våldtäkt oavsett omständigheter enbart för att ena parten är under femton. Jag vet att det juridiskt sett räknas som det, men det är ändå en förbannad jävla skillnad på en klassisk våldtäkt som involverar våld och en sexakt där båda vill. [...]

Håller med. Sara har flertalet gånger poängterat och tryckt på att inget samtycke kan finnas när någon är under 15 och att det alltid är våldtäkt. Juridiskt sett så har hon ju så klart rätt. Men tänker man steget längre så finns det ju självklart de som är 14 och kanske snart ska fylla 15 som kan samtycka till sex på samma sätt som de som precis fyllt 15 kan det. Det finns liksom ingen magisk gräns där som nödvändigtvis gör det till något skadligt utan gränsen finns där (med all rätt) för att barn inte ska kunna utnyttjas av farliga människor. Likaså finns det ju de som är 15 som inte heller är mogna för att kunna samtycka och även äldre än så. Det är individuellt och går åt båda håll.
Citera
2022-07-19, 20:21
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
En sak som skulle kunna hända är att knarkhandlaren som jag kontaktar behöver köpa in ett större parti för att tillgodose mitt önskemål. De delar av partiet som blir över säljer han på en skolgård, vilket leder till att tre ungdomar dör av överdos. Det är bara ett exempel på vad som skulle kunna hända om polisen frågar mig om de får köpa knark, men det illustrerar ganska bra vad som är problemet med brottsprovokation. Detta helt bortsett från att polisen dessutpar ett brott som annars aldrig skulle ha inträffat.

Erkänner du att det inte är så enkelt som du tänkte dig när du svarade på mitt ursprungliga inlägg?
Varför skulle du kontakta knarkhandlaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in