2022-07-19, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia1994
https://ibb.co/Gn0y24Z
Expressen har en nu lagt upp en färskare bild på svinet.

https://www.expressen.se/nyheter/olof-wibergs-isolerade-liv-efter-mordet-pa-malin-avskarmad-fran-kanslor/
Citera
2022-07-19, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Du gillar inte brott men du gillar vedergällning.
Märklig ekvation.

Nej, man tar inte bort fokus från offer och anhöriga genom att rehabilitera och vårda förövare.

Jag förespråkar riktiga straff för brott. Varför ska man få ta livet av någon och sedan njuta av sitt eget?

Du verkar korkad. Vad gör det för anhöriga om någon för ett mindre straff?
Citera
2022-07-19, 19:44
Medlem
Reko45s avatar
när man läser detta https://www.expressen.se/nyheter/krim/nu-kommer-domen-i-malin-fallet-efter-26-ar/

så tycker jag han framstår som en normal person. vem är inte lite introvert och kan ha svårt att beskriva känslor??? svårigheter med relation till andra människor är ju svårtolkat. Finns otroligt osköna människor därute..... och att man medvetet inte söker efter en partner är väl inget onormalt....

Men vad som har gått fel får väl aldrig någon veta....
Citera
2022-07-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Expressen har en nu lagt upp en färskare bild på svinet.

https://www.expressen.se/nyheter/olof-wibergs-isolerade-liv-efter-mordet-pa-malin-avskarmad-fran-kanslor/

Inte åldrats väl iallafall 😂
Citera
2022-07-19, 19:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Jag återupprepar tidigare påstående:

Inom kort har lille O erkänt sina handlingar!

Kommer någon form av skrivelse som publiceras i media kanske lagom till jul!

Nu kan vi lägga O till handlingarna under de kommande 3,5 åren!
Citera
2022-07-19, 20:01
Medlem
RedXs avatar
Vi får hoppas att det här sent omsider kan ge familjen ett välbehövligt avslut. Straffet känns som ett skämt, men det är ju Sverige vi talar om.
Citera
2022-07-19, 20:05
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag återupprepar tidigare påstående:

Inom kort har lille O erkänt sina handlingar!

Kommer någon form av skrivelse som publiceras i media kanske lagom till jul!

Nu kan vi lägga O till handlingarna under de kommande 3,5 åren!
Han har ingenting att tjäna på detta. Annat vore om han fått livstid. Då hade han kanske erkänt, för att öka på sina chanser att bli beviljad ett tidsbestämt straff efter tio år.
Citera
2022-07-19, 20:07
Medlem
Avengerssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Om det finns bilder så bör dom såklart spridas så gott det går. Såg någon skäggig på linkedin när jag googlade. Den som har bild eller bilder på han får gärna länka eller lägga upp här.
Kan ju vara bra att ha på sin "att göra"- lista...När fanskapet kommer ut...
Citera
2022-07-19, 20:08
Medlem
Fitchs avatar
Skulle vara supernice om han blev återbetalningsskyldig den ersättning han fick tidigare.......
Citera
2022-07-19, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Trodde fan det här skulle vara sista tråden man läste om att gärningmannen skulle vara utländsk. Vad i helvete?

Hahaha, jag veeet, jag bryter ihop och kan inte hålla mig ifrån. Den var fan otippad! Av ALLT som finns att diskutera kring det här mordet, den här gärningsmannen, den här domen, på denna hittills största dag i fallets historia, så kommer den här skiten? Flashback i ett nötskal.

Lille Olle med svenska föräldrar - och som definitivt inte är adopterad, är nu plötsligt "MENA" "iranier" "kurd" "solklar irakier" "noll komma noll procent svensk" "blatte" "turk" "adoptivbarn", detta har förkunnats av random person som sett och bild helt säker på "inte har svenska gener", seems legit. Så faktan kring honom och vilka hans biologiska föräldrar är, ja den kan vi ju slänga åt helvete efter de här övertygande argumenten. Man är ju helt golvad av argumentationstekniken och källhänvisningarna här.

Så har vi alltså begåvats av tvättäkta Flashback-expertis - en person som har dragit ur röven att mörkt hår och "mörka v-ögonbryn" = "noll komma noll procent svensk" 🤣 och OM VI BARA GOOGLAR så förstår vi att "svart-gula" ringar under INTE EXISTERAR på svenskar. Glöm inte - personen är helt säker. That makes it a fact. Det är sannerligen helt nya uppgifter att han verkligen är 0,0 procent svensk, finns alltså inte en jävla en tillstymmelse av svenskhet från ens en förälder här.

Det är den källhänvisning som ges, GOOGLA med stora bokstäver. Så jag gör det, jag älskar att lära mig nya saker. Jag är en jävel på att googla, men jag fattar ändå inte vad det är för information personen hänvisar till. Hur jag kunde ta mig igenom 4 år på Universitetet som statsvetare är ett mysterium när jag är så uppenbart korkad.

Allt jag lärde mig av att googla om gula ringar under ögonen är att det beror vanligen på kolesterol/hjärtproblem, har man sett hans kroppshydda och vad för käk han hade i sitt hem i husrannsakan så kan vi ju tänka oss att denna 44-åring har lite problem med kolesterol. Kan också bero på tex rökning. Att vara gul under ögonen det är överhuvudtaget inte märkvärdigt att det dessutom kombineras med svart/mörka ringar. Men nä, glöm allt det där. Man fattar ju, detta är ju helt klart unheard of bland svenskar. Finns ingen annan förklaring. Solklar irakier. Eller var det iranier. Eller var det turk. Ja nåt sånt.

Men vederbörande får väl släktforska lite kring Olle så kanske denne desperat kan finna svar på varför han fått mörkt hår på äldre dar istället för det blonda han hade som barn och i många, många år, som jag väl får anta alla från MENA också har.

Priceless. Om det vore genuint viktigt för mig på något sätt skulle jag ge mig fan på att presentera killens släktträd. Men rent principiellt bryr jag mig inte (faktiskt, trots detta långa inlägg) om han är svensk eller inte, jag vet däremot att så är fallet. Jag är ledsen men det är ett svenskt svin den här gången. Men även om jag gör det, då återkommer väl bara argumentet att Olof som ser ut exakt som sina systrar är i all hemlighet är adopterad, de är väl de hela bunten då. Man kan inte vinna den här diskussionen, i synnerhet inte med fakta.

Förlåt om det stör någon att jag matar trollen. Jag har helt uppenbart för mycket tid och tycker att det är lite roligt. Förlåt mig. Även jag måste ju få göra något annat än bidra med meningsfulla och seriösa inlägg i tråden.
Citera
2022-07-19, 20:11
Medlem
Försökt söka på om man kan se om någon är adopterad, men verkar svårt att få loss info.

Ni som PÅ RIKTIGT är nära Malins fall:
Är mördarens föräldrar mörka till utseendet?
Om inte, tror jag de tagit sig ett litet fosterbarn alternativt en fosterson, från fjärran länder. Mörka sådana.
Citera
2022-07-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Estonia1994
Inte åldrats väl iallafall 😂

Nej, fy f-n.
Från Ursvensk efter blurrade skolfoton, till Pur-Irakier. Hur illa kan det gå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in