Citat:
Ursprungligen postat av
TageBanan
Trodde fan det här skulle vara sista tråden man läste om att gärningmannen skulle vara utländsk. Vad i helvete?
Hahaha, jag veeet, jag bryter ihop och kan inte hålla mig ifrån. Den var fan otippad! Av ALLT som finns att diskutera kring det här mordet, den här gärningsmannen, den här domen, på denna hittills största dag i fallets historia, så kommer den
här skiten? Flashback i ett nötskal.
Lille Olle med
svenska föräldrar - och som definitivt inte är adopterad, är nu plötsligt "MENA" "iranier" "kurd" "solklar irakier" "noll komma noll procent svensk" "blatte" "turk" "adoptivbarn", detta har förkunnats av random person som sett och bild
helt säker på "inte har svenska gener", seems legit. Så faktan kring honom och vilka hans biologiska föräldrar är, ja den kan vi ju slänga åt helvete efter de här övertygande argumenten. Man är ju helt golvad av argumentationstekniken och källhänvisningarna här.
Så har vi alltså begåvats av tvättäkta Flashback-expertis - en person som har dragit ur röven att mörkt hår och "mörka v-ögonbryn" = "noll komma noll procent svensk" 🤣 och OM VI BARA GOOGLAR så förstår vi att "svart-gula" ringar under INTE EXISTERAR på svenskar. Glöm inte - personen är helt säker. That makes it a fact. Det är sannerligen helt nya uppgifter att han verkligen är 0,0 procent svensk, finns alltså inte en jävla en tillstymmelse av svenskhet från ens en förälder här.
Det är den källhänvisning som ges, GOOGLA med stora bokstäver. Så jag gör det, jag älskar att lära mig nya saker. Jag är en jävel på att googla, men jag fattar ändå inte vad det är för information personen hänvisar till. Hur jag kunde ta mig igenom 4 år på Universitetet som statsvetare är ett mysterium när jag är så uppenbart korkad.
Allt jag lärde mig av att googla om gula ringar under ögonen är att det beror vanligen på kolesterol/hjärtproblem, har man sett hans kroppshydda och vad för käk han hade i sitt hem i husrannsakan så kan vi ju tänka oss att denna 44-åring har lite problem med kolesterol. Kan också bero på tex rökning. Att vara gul under ögonen det är överhuvudtaget inte märkvärdigt att det dessutom kombineras med svart/mörka ringar. Men nä, glöm allt det där. Man fattar ju, detta är ju helt klart unheard of bland svenskar. Finns ingen annan förklaring. Solklar irakier. Eller var det iranier. Eller var det turk. Ja nåt sånt.
Men vederbörande får väl släktforska lite kring Olle så kanske denne desperat kan finna svar på varför han fått mörkt hår på äldre dar istället för det blonda han hade som barn och i många, många år, som jag väl får anta alla från MENA också har.
Priceless. Om det vore genuint viktigt för mig på något sätt skulle jag ge mig fan på att presentera killens släktträd. Men rent principiellt bryr jag mig inte (faktiskt, trots detta långa inlägg) om han är svensk eller inte, jag vet däremot att så är fallet. Jag är ledsen men det är ett svenskt svin den här gången. Men även om jag gör det, då återkommer väl bara argumentet att Olof som ser ut exakt som sina systrar är i all hemlighet är adopterad, de är väl de hela bunten då. Man kan inte vinna den här diskussionen, i synnerhet inte med fakta.
Förlåt om det stör någon att jag matar trollen. Jag har helt uppenbart för mycket tid och tycker att det är lite roligt. Förlåt mig. Även jag måste ju få göra något annat än bidra med meningsfulla och seriösa inlägg i tråden.