2022-07-19, 18:32
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ryzk statstelevision på steroider:

”-Om Ukraina får 300km-missiler, då jävlar kommer vi inte att stoppa förrän vi rullar in i Warszawa!!”

Väst: Det har dom redan fått. Flera stycken.

😜😁🤣

Jag tror det när den jävla ryska bron till Krim sprängs sönder. Med redan raketartilleriet med 80 km räckvidd gör nu god nytta!🙂

Slava Ukraini!
Citera
2022-07-19, 18:38
Medlem
Turkiet kommer aldrig sälja Bayraktar till Ryssland berättar företagets VD till CNN.
https://www.aljazeera.com/news/2022/7/19/turkish-firm-wont-supply-uavs-widely-used-by-ukraine-to-russia

Citat:
When pressed by CNN presenter Julia Chatterley, who repeatedly asked, “Would you supply Russia?”, Bayraktar responded: “We have not delivered or supplied them with anything, [and] we will as well never do such a thing because we support Ukraine, support its sovereignty, its resistance for its independence
Citera
2022-07-19, 18:41
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ja, här är det läge att bli skraj på riktigt.

Iran, som är internationellt erkänd som en av världens främsta producenter av High-tech vapen och vapensystem, missiler, robotar, flygplan, ubåtar….tvättmaskiner och torktumlare.

Dessutom en av världens bästa clown arméer. Det är nog bara ryzzland som kan mäta sig med dem.

Tror/misstänker att det är ett misstag att underskatta deras droner dock. Betydligt billigare att utveckla dessa än det jag fetade.

Man har också fått utveckla dessa i fred. Inte som med deras kärnfysiska ambitioner där fysiker har blivit likviderade utav Israel, eller stuxnet attacker..
Citera
2022-07-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Århundradets värsta massmördare putler kanske ser sig om efter ett land som vill ta emot han när han flyr. Han har inte så många länder att välja mellan.

Den titeln har nog den regerande mästaren GW Bush. Över 1M döda enligt vissa beräkningar bara i Irak.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Casualties_of_the_Iraq_War
Citera
2022-07-19, 18:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Tror/misstänker att det är ett misstag att underskatta deras droner dock. Betydligt billigare att utveckla dessa än det jag fetade.

Man har också fått utveckla dessa i fred. Inte som med deras kärnfysiska ambitioner där fysiker har blivit likviderade utav Israel, eller stuxnet attacker..

Där har du naturligtvis rätt.

Men bara tanken att iranierna har produktionsmiljöer som ska kunna mäta sig med japanska företag som Honda….Canon….

Mäter de sig med Zeiss?

Tror det när jag ser det.
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-19 kl. 18:53.
Citera
2022-07-19, 18:54
Medlem
Gerillarörelsen i dom ockuperade städerna i Ukraina fortsätter att växa! Ryssen kommer aldrig kunna hantera de här!

https://twitter.com/ghosterbuzz1/status/1549437418620813314?t=W9cRpuVHQiQfOapHXyLrYQ&s=19
Senast redigerad av Cassius57 2022-07-19 kl. 18:58.
Citera
2022-07-19, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
10 BTG låter rimligt utifrån vad jag sett på t ex MilitarySummary. Som f ö förväntar en ukrainsk offensiv i Kherson.

Arestovych eller hur FAN har stavar sitt namn, brukar ha reda på saker, han säger att Ryssland har 15000 man i Kherson-området. Det borde väl vara 15-20 BTG men jag tror inte det är Rysslands bästa trupper precis.

Ukraina försöker nog först demoralisera dom inför anfallet som kommer krypande efter 15 augusti. TROR jag.
Citera
2022-07-19, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Det är bara i ditt parallella universum någon skulle få för sig att ockupera ett helt land med en armé i numerärt underläge i förhållandet 2:3.

Erich Marcks och Friedrich Paulus levde tydligen i ditt parallella universum när de planerade det som senare blev Operation Barbarossa. Vid invasionen av Sovjet hade ungefär de proportionerna - 2,5 miljoner tyskar mot 3,3 miljoner ryssar/sovjeter. Innan ryssarna hann bygga upp armén så att den blev dubbelt så stor som tyskarnas (och det alltså innan kriget vände med det tyska nederlaget vid Moskva).
Citera
2022-07-19, 19:04
Medlem
Citat:
Där har du naturligtvis rätt.

Men bara tanken att iranierna har produktionsmiljöer som ska kunna mäta sig med japanska företag som Honda….Canon….

Mäter de sig med Zeiss?

Tror det när jag ser det.

Vissa delar av Iran är väldigt sofistikerad så deras drönare kan nog vara väldig bra, om dom köper linser från zeiss behöverd dom inte va lika vassa på samma utveckling.

Men sen är Iran väldig väl bevakat med. Enorm splittring i landet och inte säkert dom kan smyga ut drönare till ruskies hur som helst
Citera
2022-07-19, 19:12
Medlem
Enligt brittiska bookmakers har nu Liz Truss seglat upp som knapp favorit att bli den nye partiledaren efter Boris.

Han har uttalat starkt stöd för Ukraina. En bra kvinna, jag skulle vilja se henne sparka Lavröv i röven.

Men övriga kandidater är säkert bra dom också, kanske smidiga mot Röfvén.
Citera
2022-07-19, 19:12
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount

För er som funderar på Irans olika UAVs är det här en matnyttig artikel som går igenom de olika typerna Iran utvecklat; https://eurasiantimes.com/iranian-drones-for-russia-here-is-the-list-of-combat-uavs-that-tehran/
Citera
2022-07-19, 19:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Arestovych eller hur FAN har stavar sitt namn, brukar ha reda på saker, han säger att Ryssland har 15000 man i Kherson-området. Det borde väl vara 15-20 BTG men jag tror inte det är Rysslands bästa trupper precis.
Ukraina försöker nog först demoralisera dom inför anfallet som kommer krypande efter 15 augusti. TROR jag.

Jag tror att vissa trupper kanske inte är BRG-er uta bara lätt infanteri och artilleri. Jag tycker 15000 låter rimligare totalt men kanske bara 10 BTG-er är de offensiva trupperna med stridsvagnar etc?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in