Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Jag tror tvärtom att Putin inte har bråttom. Varför ska han ha det? EU håller på med att sänka sig självt in i ekonomisk tillbakagång av det värre slaget. Tänkt dig att man förhandlar med Azerbajdzjan om gasleveranser. De måste skratta sig fördärvade i Kreml särskilt med tanke på de ryska intressen som finns i det landets gasfyndigheter. NATO-armén har visat sig vara en papperstiger utan resurser till långvarigt krig. Det kommer att stå glasklart för alla när detta är över med de politiska konsekvenser det medför.
Jag är ganska säker på att fram till vintern kommer tonen att ändras bland EU-ledare när ingen krigslycka är att vänta och det börjar dra kallt i den djupa konjunkturnedgången.
Bli bundis med Azerbajdzjan och Turkiet för att trycka till Putin. Undrar om inte Putin har kokat ihop det hela med både Erdogan och Ilham Aliyev. Fan tro't!
Det finns
ingen militärstrateg i världen, eller genom historien som skulle tycka att det var ett bra drag. Ifrån Hannibal till Rommel. Inte ens på ryssarnas egna "Frunze akademi" så skulle man nicka positivt åt att dra "fötterna efter sig".
Det går långsamt
idag, för att Putin har inte andra val. Inte för att han
väljer det.
Vedröraande EU`s yra höns, så hoppas jag att de bara vaknar. Finns gas så att det sprutar utanför Hollands kust, eller så har även Norge vart intresserade med en ny "pipe-line" (innan kriget, Scholtz tackade nej). Dessvärre
idag, så finns det en benägenhet ifrån EU att "gå över ån efter vatten". Hoppas stollarna vaknar.