2022-07-19, 18:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du hänvisar till "forskning" när det redan har avhandlats 1000 gånger tidigare i tråden att det inte finns någon forskning på dumpen. Om jag har fel vänligen länka till den här
Och anledningen till att den här invändningen är helt efterbliven har också avhandlats tidigare tråden. Men av någon anledning vill du inte ens bemöta det.

Är du en sådan som kör utan bälte för att det inte finns någon forskning som visar att det är farligt att köra utan bälte i just den bilmodellen som du äger?
Citera
2022-07-19, 18:42
Medlem
htdgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socionomtanten
Men vad finns det egentligen kvar att förstå gällande dessa gäddors agerande? Vad är det du vill förstå mer av dessa gäddors agerande? Jag tror Sjöberg och Sara på Dumpen har tröttnat på detta eviga ”vi ska förstå oss på förövarna”-jargongen. Man sätter hårt mot hårt istället, skämmer ut och förlöjligar sexualförbrytare som inte har några som helst problem med att förgripa sig på andras (och inte så sällan deras egna) barn. Det är nog med daltandet med förövare. Varför ska man inte förnedra dessa förövare som själva går igång på att förnedra och sexuellt exploatera barn? Mycket bra att dessa sexualförbrytare hängs ut så att allmänheten kan skydda sina barn mot dessa 👍

Genom att raljera och avbryta gäddorna när de försöker svara på frågor göer de bara ett oseriöst intryck. Sexualförbrytarna kan hängas ut även om man utför konfrontationen lite mer professionellt.
Citera
2022-07-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Och anledningen till att den här invändningen är helt efterbliven har också avhandlats tidigare tråden. Men av någon anledning vill du inte ens bemöta det.

Är du en sådan som kör utan bälte för att det inte finns någon forskning som visar att det är farligt att köra utan bälte i just den bilmodellen som du äger?

Finns det forskning på dumpen menar du? Det har jag missat. Du har inte möjlighet att länka till den då?
Citera
2022-07-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag har gjort det, därav mitt inlägg.
På grund av dig har jag lagt flera minuter på att hitta gäddan i fråga och läst chatten.
Tog inte mycket scrollande innan jag hittade att fiskaren skriver hur kåt hon är och att han (pappan) ska få smaka på hennes fontänorgasm.
Tror du att detta gör honom mer eller mindre upphetsad? Och detta när han hade sin dotter hos sig.

Skit i att svara förresten... Jag vet att det bara kommer nåt intetsägande jävla dravel ur era trutar.
Citera
2022-07-19, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Att någon kallar mig för peddokramare stör inte mig, men om jag helt fritt fick välja så skulle jag gärna kallas för rättssäkerhetskämpe.

Edit: Ändrade från rättssäkerhetsriddare eftersom att jag inte vill bli sammanblandad med vita riddare.
Om du nu skulle värna om rättssäkerheten skulle du reagera på att förberedelse till grooming inte är ett brott. Men jag antar att det är lättare att hata på Dumpen.
Citera
2022-07-19, 18:47
Avslutad
Citat:
Finns det forskning på dumpen menar du? Det har jag missat. Du har inte möjlighet att länka till den då?
Förstår du att forskning på de metoder Dumpen använder går att använda för att dra slutsatser om effekterna som Dumpens arbete ger, även om den forskningen gjordes innan Dumpen existerade?
Citera
2022-07-19, 18:48
Avslutad
Citat:
Om du nu skulle värna om rättssäkerheten skulle du reagera på att förberedelse till grooming inte är ett brott. Men jag antar att det är lättare att hata på Dumpen.
På vilket sätt har det med rättssäkerheten att göra?
Citera
2022-07-19, 18:48
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Grooming är förvisso ett brott, men vad har det med rättssäkerhet att göra?

Edit: Såg att du editerade ditt inlägg. Förberedelse till grooming är inget brott, och att anklaga människor för det är därför inte rättssäkert. Om man vill att förberedelse till grooming skall vara ett brott så är det en politisk och inte en juridisk fråga.
Senast redigerad av Gynekologstol 2022-07-19 kl. 18:51.
Citera
2022-07-19, 18:53
Medlem
Citat:
Förstår du att forskning på de metoder Dumpen använder går att använda för att dra slutsatser om effekterna som Dumpens arbete ger, även om den forskningen gjordes innan Dumpen existerade?

Jag förstår att du vill det men det spelar ingen roll vad du vill.
Forskning består av att bestämma en modell och samla data och sen dra slutsatser. Om man ändrar modell och data är slutsatsen inte längre sann.

Dessutom är den forskningen du lutar dig mot mycket tunn och tveksam men jag väljer att inte gå in på det här.
Citera
2022-07-19, 18:57
Avslutad
Citat:
Jag förstår att du vill det men det spelar ingen roll vad du vill.
Forskning består av att bestämma en modell och samla data och sen dra slutsatser. Om man ändrar modell och data är slutsatsen inte längre sann.
Så med andra ord litar du inte på att det är farligt att köra utan bälte i en Volvo 850 om det inte gjorts någon forskning om just den bilmodellen?
Citat:
Dessutom är den forskningen du lutar dig mot mycket tunn och tveksam men jag väljer att inte gå in på det här.
Du får hemskt gärna gå in på det. Om den forskningen är bristfällig så är det väldigt relevant i den här tråden.
Citera
2022-07-19, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Grooming är förvisso ett brott, men vad har det med rättssäkerhet att göra?

Edit: Såg att du editerade ditt inlägg. Förberedelse till grooming är inget brott, och att anklaga människor för det är därför inte rättssäkert. Om man vill att förberedelse till grooming skall vara ett brott så är det en politisk och inte en juridisk fråga.

På samma sätt att förberedelse till rån, miljöbrott, mord, bedrägeri osv ska självklart grooming finnas som ett förberedelsbrott. Tycker du inte att det är märkligt att det inte är så?

Om du inte förstått det så är det förberedelse till grooming som gäddorna håller på med.
Citera
2022-07-19, 19:00
Medlem
Citat:
Så med andra ord litar du inte på att det är farligt att köra utan bälte i en Volvo 850 om det inte gjorts någon forskning om just den bilmodellen?
Du får hemskt gärna gå in på det. Om den forskningen är bristfällig så är det väldigt relevant i den här tråden.

Ditt svar tyder på att du inte kan eller vill förstå hur forskning går till. Eller att du spelar dum.
Jag kommer därför inte lägga mer tid på att kommentera dina inlägg då det bara är ett slöseri med tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in