2022-07-19, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Det är sådant som följer utav det som forskningen visar att extrem stigmatisering av dessa individer kan leda till. Argumenten har jag framfört i majoriteten av de inlägg jag tidigare skrivit vilket också andra har tagit upp tidigare.

Tycker att de som vill våldta barn kan låta bli att träffa ett barn som de vill våldta på rätt plats och vid rätt tid. Så slipper det absolut att bli stigmatiserade. De får dock bestämma själva om detta. Vill man stigmatiseras eller vill man inte. Bara att välja.
Citera
2022-07-19, 16:31
Medlem
Ska du också sänka dig så lågt att du tar till "peddokramare" i brist på annat?

Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Du hänvisar till "forskning" när det redan har avhandlats 1000 gånger tidigare i tråden att det inte finns någon forskning på dumpen. Om jag har fel vänligen länka till den här

Det finns inte någon forskning specifikt på Dumpen nej. Men det finns mycket studier som visar att stigmatisering av pedofiler kan skapa farligare förövare och minska deras benägenhet att söka vård. Vill du ha sådana studier kan jag länka. Eller du kanske tänker dig att det som Dumpen gör inte är särskilt stigmatiserande?

Citat:
Den forskningen du och andra peddokramare hänvisar är mycket tveksam då den bygger på att alla pedofiler egentligen inte vill våldta barn utan dom vill egentligen ha vård.

Varför tror du att den bygger på det? Självklart är de flesta medvetna om att det finns många pedofiler som vill våldta barn och inte bryr sig om att söka vård. Men bevisligen finns det de som också söker hjälp, det har vi ju sett. Stigmatiseringen gör att dessa blir mindre villiga att göra detta. Oavsett så är ju inte det den enda implikationen. Det är ju inte så bra om det riskerar skapa farligare individer heller, eller hur?
Citera
2022-07-19, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sturuf
Tycker att de som vill våldta barn kan låta bli att träffa ett barn som de vill våldta på rätt plats och vid rätt tid. Så slipper det absolut att bli stigmatiserade. De får dock bestämma själva om detta. Vill man stigmatiseras eller vill man inte. Bara att välja.

Självklart. Hela poängen är ju vad det kan resultera i.
Citera
2022-07-19, 16:37
Medlem
Citat:
Men var det verkligen #120 som skrev här då?

Han skrev såhär 2022-07-17:

Dumpad 2022 Det är jag som är "gädda 120" tänk på 1.06
Citera
2022-07-19, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ska du också sänka dig så lågt att du tar till "peddokramare" i brist på annat?

Det finns inte någon forskning specifikt på Dumpen nej. Men det finns mycket studier som visar att stigmatisering av pedofiler kan skapa farligare förövare och minska deras benägenhet att söka vård. Vill du ha sådana studier kan jag länka. Eller du kanske tänker dig att det som Dumpen gör inte är särskilt stigmatiserande?

Varför tror du att den bygger på det? Självklart är de flesta medvetna om att det finns många pedofiler som vill våldta barn och inte bryr sig om att söka vård. Men bevisligen finns det de som också söker hjälp, det har vi ju sett. Stigmatiseringen gör att dessa blir mindre villiga att göra detta. Oavsett så är ju inte det den enda implikationen. Det är ju inte så bra om det riskerar skapa farligare individer heller, eller hur?

Detta går inte att bemöta då det bara är spekulationer om framtida eventuella händelser.

Och jag håller med om att peddokramare inte är ett bra samlingsord. Har du något bättre förslag?
Citera
2022-07-19, 16:49
Medlem
kansascityshuffles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Samtidigt som de satt och kåtade upp samma pappa i flera dygn när han hade sitt barn hos sig. Man kan ju föreställa sig vad han gjorde med sin bebis efter chattandet upphört.
Bra jobbat, Dumpen. *slow-clap*

Det är perversa tankar som förekommer i din sjuka hjärna. Vuxna människor tar ansvar för sina handlingar.
Det är ju det ni gäddor inte förstår.
Citera
2022-07-19, 17:09
Medlem
Citat:
Detta går inte att bemöta då det bara är spekulationer om framtida eventuella händelser.

Och jag håller med om att peddokramare inte är ett bra samlingsord. Har du något bättre förslag?

Ja, det är ju inte en garanti för att det verkligen är det som händer i alla av fallen. Men forskningen visar ju på att det är en reell risk. Det är det enda vi har att luta oss mot. Och Dumpen utgör ju som företeelse den allra största formen av stigmatisering man kan tänka sig.

Visst gömmer det sig personer som verkligen är pedofiler/hebefiler eller "peddokramare" bland de som kritiserar Dumpen, det är ju ofrånkomligt, dessa tar ju knappast ställning för Dumpen. Eller det kanske vissa i och för sig gör som ett sätt att kamouflera sig, men knappast på ett anonymt forum.

Men det finns ju många kritiker som har helt andra agendor och verkligen ser faror med Dumpen både mot barnen och som samhällsfenomen. Annars hade ju alla seriösa aktörer som riktat kritik mot Dumpen kunnat beskyllas för att vara peddokramare, till och med sådana som arbetar för barns rättigheter.

Men kort och gott "dumpenkritiker" borde väl duga så länge dessa personer inte gör skäl för att bli kallade något annat.
Citera
2022-07-19, 17:16
Medlem
N0IItoleranss avatar
Citat:
Du hänvisar till "forskning" när det redan har avhandlats 1000 gånger tidigare i tråden att det inte finns någon forskning på dumpen. Om jag har fel vänligen länka till den här

Den forskningen du och andra peddokramare hänvisar är mycket tveksam då den bygger på att alla pedofiler egentligen inte vill våldta barn utan dom vill egentligen ha vård.

Jag är också enormt trött på att hänvisa till en ytterst smal forskarslutsats som om det skulle vara sanning. Bra att du satte ned foten
Citera
2022-07-19, 17:18
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Är ditt problem att dom blir straffade utan legal grund eller rättegång, eller är det att dom är oskyldiga till det dom anklagas för?
Eftersom att det inte finns någon legal grund att straffa dem så är de per definition oskyldiga. Det kallas för legalitetsprincipen.
Citera
2022-07-19, 17:20
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Att någon kallar mig för peddokramare stör inte mig, men om jag helt fritt fick välja så skulle jag gärna kallas för rättssäkerhetskämpe.

Edit: Ändrade från rättssäkerhetsriddare eftersom att jag inte vill bli sammanblandad med vita riddare.
Citera
2022-07-19, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans
Jag är också enormt trött på att hänvisa till en ytterst smal forskarslutsats som om det skulle vara sanning. Bra att du satte ned foten

Smal? Det är otroligt lätt att hitta många studier kring detta, det verkar snarare vara ett slags konsensus för de som verkligen jobbar med det. Jag kan i alla fall inte hitta något som tyder på att det motsatta skulle gälla, kan du?
Citera
2022-07-19, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0IItolerans

Vad är det som skulle vara en ytterst smal forskarslutsats??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in