2022-07-19, 17:05
Medlem
Vad tvingar henne att bo kvar i en ”dyr” hyresrätt? Om hon ändå inte jobbar kan de väl flytta till en annan ort där hyresrätterna är betydligt billigare. Får hon minskad hyra med 30% så är väl livet glatt igen?
Citera
2022-07-19, 17:14
Medlem
HarryLonsdales avatar
Skönt att veta vad ens skattepengar går till. Det är inte bara Mohammed och hans tio barn, utan även en brud som:

- Inte verkar vilja jobba
- Skaffat barn med en dålig person
- Är grovt överviktig
- Har en mamma som också levde på skattebetalarnas pengar
- Grämer sig i media om hur svår hennes självvalda liv är

Man ska inte döma människor utifrån deras utseende. Men eftersom det är mina pengar hon gnäller om: titta hur välgödd hon är. Den där typen av fetma kommer inte från att äta grönsakssoppa. Det där är en person som med största sannolikhet käkar en hel del falukorv, chips, godis och läsk.

Samtidigt ser jag gamla pensionärer som arbetat hela livet, som får stå och räkna kronor på ICA. Pensionärer som hoppar över måltider för att de inte har råd.

Som har släckta lampor när det är mörkt ute - bara för att spara in på pengarna. Som bara har elementen på i vardagsrummet, där de också sover, för att spara på stålar.

Men istället för att hjälpa de människor som byggt upp och medverkat till Sveriges (tidigare) välstånd, så ska mina skattepengar gå till utlänningar och bortskämda fetton som gått på bidrag i generationer.

Dra in bidragen för alla dessa människor som inte bidragit ett jota, och ge bidragen till de som faktiskt förtjänar det. Exempelvis
- Äldre människor som arbetat
- Svenskar med handikappade barn
- Svenskar som råkat ut för olyckor eller är sjuka
- Arbetande svenskar med barn
Senast redigerad av HarryLonsdale 2022-07-19 kl. 17:18.
Citera
2022-07-19, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
För stt tycka att summan 14000 kr är mycket att leva på här i Sverige (för mor och barn dessutom) då lever man antingen på någon annan, t.ex stenrika föräldrar, och inte behöver tänka på ekonomin och göra upp någon budget själv. Till detta ett enormt förakt för människor man anser som "svaga"! Känn dig träffad!

14000 är inte så värst mycket, men fullt tillräckligt för någon som inte verkar vilja jobba och istället väljer att leva på de som arbetars skatter.
När avståndet till lågavlönade arbetare dessutom inte är stort, blir många provocerade av att hon tar kontakt med media för att hon tycker synd om sig själv och vill ha ännu mera pengar.
Har du verkligen ingen förståelse för att folk blir provocerade?
Citera
2022-07-19, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havskung
För stt tycka att summan 14000 kr är mycket att leva på här i Sverige (för mor och barn dessutom) då lever man antingen på någon annan, t.ex stenrika föräldrar, och inte behöver tänka på ekonomin och göra upp någon budget själv. Till detta ett enormt förakt för människor man anser som "svaga"! Känn dig träffad!

För övrigt kan man undra ifall ni inte är en samling grundskoleungar här inne...uttryck som "fläskberget" tyder på det....omogna mobbare är ni!!
Hela situationen är självförvållad, inkl fetman, varför ska hon ha några pengar från skattebetalarna alls? Hon är uppenbarligen en olämplig förälder, skicka ungen till ett fosterhem och låt fetknoppen klara sig själv.
Citera
2022-07-19, 17:34
Medlem
Doubts avatar
Måste erkänna att min favorit var, "När ni nu betalat min uppväxt (hennes mor gick på försörjningsstöd) och min utbildning tänker jag flytta utomlands och skatta resten av livet där"
Sen när det inte riktigt funkade eftersom landet hon flyttade till troligen inte hade samma skyddsnät, flyttar hon tillbaka till Sverige - för att först få bidrag för studier, och sen försörjningsstöd. Och klagar på att hon får för lite bidrag.
Jag kan förstå att det inte är lätt, men hon vill tamejfan inte skatta i Sverige utan utomlands när hon jobbar. Nu kanske hon ändrat sig, när hon inte får jobb och kan tänka sig ett arbete i Sverige.
Sånt kan göra mig irriterad.
Citera
2022-07-19, 17:37
Medlem
1754s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Snyftartikel på aftonhoran där "Maria" gråter ut ang sin ekonomiska sits.
Självförvållad?
Det handlar om överlevnad enligt Maria.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat

Maria får 14 000 i månaden i stöd av skattebetalarna.
Vad vi kan se har hon jobbat utomlands men återvände till Sverige med en rasblandad bastardunge.
Hon studerar sedan men hoppar av för att hon inte klarar stressen.

Har Maria genom sina dåliga val satt sig själv i denna sitsen, och är det så illa som hon säger.
Hur skulle det sett ut för hundra år sedan, kunde det hela varit mycket värre eller vad säger ni?
Kan man inte klara sig på 14 000 kr i månaden som ensamstående mamma med blandrasunge?
Ska Maria få mer pengar varje månad så att hon kan sätta mat på bordet?

Hon röker väll också som många av dom white-trash morsor som gråter ut om att dom har så dåligt med pengar. Ska man klaga och kanske få sympati, sluta rök.
Citera
2022-07-19, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frosten.Patron
14000 är inte så värst mycket, men fullt tillräckligt för någon som inte verkar vilja jobba och istället väljer att leva på de som arbetars skatter.
När avståndet till lågavlönade arbetare dessutom inte är stort, blir många provocerade av att hon tar kontakt med media för att hon tycker synd om sig själv och vill ha ännu mera pengar.
Har du verkligen ingen förståelse för att folk blir provocerade?

Nej, jag har ingen förståelse för att folk blir provocerade av ynka 14000, efter att själva ha gjort upp sin budget och undersökt vad allt kostar...och inte tror jag dom försörjer barn precis...och har dom gjort det tidigare, så räknar dom inte med hur mycket allt kostar idag.
Men det som är det roligaste för alla som hånar henne, är förstås lyckokänslan av att få riktigt hacka på någon annan och trycka ner...då mår ju vissa här så mycket bättre!
Senast redigerad av Havskung 2022-07-19 kl. 17:52.
Citera
2022-07-19, 17:40
Medlem
kansascityshuffles avatar
Risken att hon dör för att hon äter för mycket är större än det motsatta.
Står inget om psykisk ohälsa.
Vad gjorde hon innan hon fick barnet?
Citera
2022-07-19, 18:43
Medlem
mrmoonlightss avatar
Hur kan ni tycka 14000 kr är mycket pengar? Hon ska betala alla räkningar. Förmodligen får hon bostadsbidrag, annars hade hon inte haft tak över huvudet. Sedan ska hon handla mat åt sig själv och en 9-årig pojke för de 9-10 tusen som blir kvar. Lycka till med detta.
Citera
2022-07-19, 18:59
Medlem
maxatdunders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Hur kan ni tycka 14000 kr är mycket pengar? Hon ska betala alla räkningar. Förmodligen får hon bostadsbidrag, annars hade hon inte haft tak över huvudet. Sedan ska hon handla mat åt sig själv och en 9-årig pojke för de 9-10 tusen som blir kvar. Lycka till med detta.

Svårt att få pengar räcka till mat för endast 10 000kr åt en vuxen kvinna och en liten knodd.

Citera
2022-07-19, 19:01
Medlem
Citat:
Får hon bostadsbidrag så drar Soc av motsvarande summa på ekonomiskt bistånd tyvärr
Citera
2022-07-19, 19:02
Medlem
dragan-shitfuckers avatar
Citat:
Skämtar du eller ? Om vi antar att stackars Maria är på tok för svag för att laga mat utan istället väljer dafgårdsmiddagar eller Dr Oetker-pizza till sig och ungen. Dessa kostar 25 bagare styck.
50 spänn för varm mat på kvällen. Lunch äter ungen i skolan och eftersom Maria inte arbetar hårt fysiskt räcker det med ett par knäckebröd för att inte tumrullandet ska sänka blodsockret.
Till frukost och kvällsmat duger bröd och billigt pålägg till en kostnad av 40 spänn för båda.
25+25+40 * 31 = 4310kr.

Om hon dessutom kan tänka sig att faktiskt göra något om dagarna kan hemlagad mat få ner det där till hälften.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in