2022-07-19, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Det er ikke slik at politiet kan sikte noen for drap utelukkende fordi de er gift med offeret.
Det har jeg heller ikke påstått. Men dersom en "gjeng med tullinger" sprer rykter i sosiale medier, og saken er profilert nok, så kan det bli nødvendig. Det er viktig for offentligheten at rettsikkerheten blir ivaretatt. Det skal ikke være forskjell på fattig og rik.

Teoretisk kan man kreve å bli siktet, slik jeg har forstått det. Det kan bli nødvendig dersom forhåndsdømmingen får betydelig tyngde. I prinsipp skal det ikke være nødvendig å bevise uskyld, men det kan bli et individuelt behov - behov for renvaskelse, når skaden likevel har skjedd.

Jeg har mest tro på at det meste vi har fått vite, dreier seg om strategi. Vanskelig for meg å vite som bare er tilskuer. Det er mye ved denne saken jeg ikke får til å henge på greip.
Citera
2022-07-19, 17:16
Medlem
Gjermund Hanssen har sagt opp. Folk kommer og går, men siktelsen mot Tom Hagen består!
Citera
2022-07-19, 17:30
Medlem
Niffys avatar
Kom igjen nå, nå har Team Tom en gylden mulighet til å få inn noen stikk.

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/romerikes-blad-paataleansvarlig-i-hagen-saken-har-sagt-opp.8tP0WE4Y1?utm_source=vgfront&utm_content=hoved lopet_row5_pos1&utm_medium=df-86-d9d22fbc
Citera
2022-07-19, 17:31
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gutzi
Gjermund Hanssen har sagt opp. Folk kommer og går, men siktelsen mot Tom Hagen består!

Från Tv2 :
Gjermund Hanssen, påtaleansvarlig i Hagen-saken har sagt opp, melder Romerikes Blad tirsdag ettermiddag.
länk till reportagen :
https://www.tv2.no/nyheter/14955972/
Citera
2022-07-19, 17:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ordet "basestasjon" er kun nevnt tre ganger i boka, i sammenheng med sporing av de
såkalte "Futurum-mennene". Står overhodet ingenting om noen sammenheng mellom THs
tur til jobb og telenettet.

Såvidt jeg vet hadde TH ingen telefondekning på sin iPad, og Nokiaen hans pleide å ligge igjen på Futurum.
Hvilke ord som er brukt ifm at iPaden eller "noe" koblet seg opp mot basestasjoner underveis til jobb, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg har lest dette, og syntes at det var snodig, siden det har blitt gjort til et poeng at TH ikke husket kjøreruten.

Politiet hadde hentet Nokiaen i S4 i en tidlig fase, mens familien var under politibeskyttelse på hotellet i Lillestrøm, uten at TH var klar over dette da han snakket med politiet. Dette står også i boken "Lørenskog Mysteriet". Du kan jo sitere, du som har en søkbar versjon. Jeg er på ferie og har ikke tilgang til boken.

Edit: Som sagt, tror jeg mange av opplysningene vi har fått er strategi, så kanskje den detaljen, ang oppkobling til basestasjoner underveis til jobb, bare står i papirutgaven?
Senast redigerad av Havhest 2022-07-19 kl. 17:43.
Citera
2022-07-19, 17:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Hvilke ord som er brukt ifm at iPaden eller "noe" koblet seg opp mot basestasjoner underveis til jobb, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg har lest dette, og syntes at det var snodig, siden det har blitt gjort til et poeng at TH ikke husket kjøreruten.

Politiet hadde hentet Nokiaen i S4 i en tidlig fase, mens familien var under politibeskyttelse på hotellet i Lillestrøm, uten at TH var klar over dette da han snakket med politiet. Dette står også i boken "Lørenskog Mysteriet". Du kan jo sitere, du som har en søkbar versjon. Jeg er på ferie og har ikke tilgang til boken.

Jeg tipper du blander sammen ting du har lest. Det står i boka at "turen (til jobb) er dokumentert
på flere overvåkningskameraer".

Det er uansett interessant at TH, som hevdet å ha glemt mobilen på jobb (i "forbauselsen")
samtidig hevder at han aldri har den med seg hjem fra Futurum. Man skulle da tro at om
han gjorde noe "i forbauselsen", så var det å ta den med seg istedet for å legge den igjen.

Det står forøvrig ingenting om hvilken Nokia det var politiet beslagla.
Citera
2022-07-19, 17:58
Avslutad
Citat:
Jeg tipper du blander sammen ting du har lest. Det står i boka at "turen (til jobb) er dokumentert
på flere overvåkningskameraer".

Det er uansett interessant at TH, som hevdet å ha glemt mobilen på jobb (i "forbauselsen")
samtidig hevder at han aldri har den med seg hjem fra Futurum. Man skulle da tro at om
han gjorde noe "i forbauselsen", så var det å ta den med seg istedet for å legge den igjen.

Det står forøvrig ingenting om hvilken Nokia det var politiet beslagla.
Det er ikke uvanlig at man har en jobbmobil og en mobil til fritiden. Det står vel ikke skrevet i sten hvilken mobil TH "glemte i forbauselsen", og hvor den ble glemt?

Noen vil dessuten ha det til at politiet spurte etter "denne" mobilen for å kunne ta kontakt, men jeg synes ikke at det er logisk, for familien ble jo plassert på hotellet i Lillestrøm, og var da under politiets beskyttelse.
Når det gjelder resten av familiens mobiler, var politiet mest interessert i mobil-loggene, så her tror jeg forvirringen beror på misforståelser.
Citera
2022-07-19, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Det er en fordel å ha lest boka, hvis man skal diskutere ting som er blitt sagt i boka.

Trenger ikke å lese boka for å vite at ipad selges med og uten sim slot. Jeg diskuterer heller ikke hva som blir sagt i boka. Jeg presenterer bare det faktum at ipad selges med og uten sim slot.
Citera
2022-07-19, 18:07
Medlem
Citat:
Såvidt jeg vet hadde TH ingen telefondekning på sin iPad, og Nokiaen hans pleide å ligge igjen på Futurum.

At Nokiaen "pleide" å ligge igjen på Futurum hav vi jo kun TH sine ord på. TH har sikkert forklart det, men det kan like gjærne bare være vissvass og villedning som alt annet. Hvordan skulle da foretningsforbindelser få tak i TH på kveldstid? Kun fasttelefon? Dette henger jo ikke på greip, vi snakker om en foretningsmann med 2000 millioner på bok her altså, og vi er i 2018.
Citera
2022-07-19, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronsangel
At Nokiaen "pleide" å ligge igjen på Futurum hav vi jo kun TH sine ord på. TH har sikkert forklart det, men det kan like gjærne bare være vissvass og villedning som alt annet. Hvordan skulle da foretningsforbindelser få tak i TH på kveldstid? Kun fasttelefon? Dette henger jo ikke på greip, vi snakker om en foretningsmann med 2000 millioner på bok her altså, og vi er i 2018.

Selvsagt har han med mobilen hjem. Han legger den vel på sin halvdel av det lille bordet.
Citera
2022-07-19, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
Från Tv2 :
Gjermund Hanssen, påtaleansvarlig i Hagen-saken har sagt opp, melder Romerikes Blad tirsdag ettermiddag.
länk till reportagen :
https://www.tv2.no/nyheter/14955972/

Og ingen informasjon om hvilken ny stilling GH har søkt seg til.

VG Nyhetsdøgnet skriver.
– Vi bekrefter at Gjermund Hanssen har sagt opp sin stilling i Øst politidistrikt. Saken vil få en ny påtaleansvarlig fra høsten, opplyser seksjonsleder ved spesialseksjonen påtale i Øst politidistrikt, Agnes Beate Hemiø, til avisen.

Politiadvokat Gjermund Hanssen har vært påtaleansvarlig i Lørenskog-saken i snart to år, og tok over fra politiadvokat Haris Hrenovica som fikk ny jobb i PST.
https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/romerikes-blad-paataleansvarlig-i-hagen-saken-har-sagt-opp.8tP0WE4Y1?utm_source=vgfront&utm_content=hoved lopet_row5_pos1&utm_medium=df-86-d9d22fbc

Ser ut som om GH skal jobbe ut oppsigelsestiden sin.

Skal GH få unnagjort den helt nødvendige raseringen og gravingen som må til i S4, for å utelukke at AE kan være skjult der, før han går over i ny stilling.

Kanskje.

Jeg antar det vil bli mindre belastende for avtroppende påtaleleder å få gjort ransakingene, enn det vil bli for påtroppende påtaleleder.
Citera
2022-07-19, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Selvsagt har han med mobilen hjem. Han legger den vel på sin halvdel av det lille bordet.

Nettopp, TH motsier seg selv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in