Citat:
Ursprungligen postat av
Svartediket
Ordet "basestasjon" er kun nevnt tre ganger i boka, i sammenheng med sporing av de
såkalte "Futurum-mennene". Står overhodet ingenting om noen sammenheng mellom THs
tur til jobb og telenettet.
Såvidt jeg vet hadde TH ingen telefondekning på sin iPad, og Nokiaen hans pleide å ligge igjen på Futurum.
Hvilke ord som er brukt ifm at iPaden eller "noe" koblet seg opp mot basestasjoner underveis til jobb, vet jeg ikke. Jeg vet bare at jeg har lest dette, og syntes at det var snodig, siden det har blitt gjort til et poeng at TH ikke husket kjøreruten.
Politiet hadde hentet Nokiaen i S4 i en tidlig fase, mens familien var under politibeskyttelse på hotellet i Lillestrøm, uten at TH var klar over dette da han snakket med politiet. Dette står også i boken "Lørenskog Mysteriet". Du kan jo sitere, du som har en søkbar versjon. Jeg er på ferie og har ikke tilgang til boken.
Edit: Som sagt, tror jeg mange av opplysningene vi har fått er strategi, så kanskje den detaljen, ang oppkobling til basestasjoner underveis til jobb, bare står i papirutgaven?