2022-07-19, 13:42
Medlem
somenknivs avatar
Nordvind Records och Celtic Moon var ett par av de senaste skivbolagen för B&H Scandinavia och löper fram till 2009.

https://www.discogs.com/label/223321-Nordvind-Records
https://www.discogs.com/label/453866-Celtic-Moon

Därefter var namnet B&H typ "vilande" (flera medlemmar bedrev gatuaktivism under Fria Nationalister istället då det ändå är i praktiken samma koncept som B&H) även om det var en del aktiviteter både i Sverige och utomlands och organisationen som sådan fortfarande fanns kvar.
Bissons och deras B&H startade 2012 tror jag, men originalet arrangerade konserter i Sverige och utomlands både 2011, 2012, 2013 och framåt vilket tydligen ska ha gjort folk förvirrade.
När folk ville gå på "Bissons B&H" arrangemang mailade dem originalet och vice versa. haha
Jag gick ut och kikade, och nya hemsidan för B&H i Sverige verkar bara ha tre år på nacken så jag förstår om man får intrycket att det är en "ny" grupp, men det har gjorts nya sidor genom åren, detta är bara den senaste.
Du hittar en e-mail på deras sida så kan du säkert få veta mer. Jag har inte gått på såna typer av konserter sedan 90-talet
Citera
2022-07-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av somenkniv
Martin Cross var den främste skribenten/redaktören för den Engelska B&H tidningen. Seargent hade sin egna; The Order och några andra.
Det var inte förrän ett par år senare som det verkligen blev splittring, men folks uppfattning om "Burnley" var innan dess.
De hade heller inte hunnit starta sitt egna skivbolag ISD Records än, och tonen var fortfarande god mot många band, skivbolag och profiler inom "rörelsen" som senare skulle bli bittra fiender.
I flera nummer har de till och med reklam för Resistance records, en intervju med George Burdi "Eric Hawthorne" etc. Burdi på Resistance svarar på frågan varför de planerar att fortsätta släppa musik med "Burnley" trots att alla i England hatar han som pesten att det handlar om rättigheter, typ licenser, pengar investerade, redan inspelat material etc.
Hade inte B&H och C18 startat sitt "nya" No Remorse efter splittringen så tror jag inte "Burnley" hade återfått sin glans igen som han fick.

Fast Burnley har alltid varit mycket uppskattad i Sverige, av Nordland, Pajen, Pluton svea osv, så jag tror det där bara är några tramsiga intriger i England.
Citera
2022-07-19, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freedomterror
Vad tusan snackar du om, Martin Cox som för övrigt gick bort dec 2018 var trogen in i döden.

Blandade ihop Final War med Final Solution och Martin Cox med Christian Picciolini. Så kan det gå.
Citera
2022-07-19, 16:49
Medlem
somenknivs avatar
Fast fiaskot vid Waterloo, samt pengarna, registerna och datorerna är ju inte direkt "tramsiga intriger".
99% av alla i England som sedermera blev "Anti C18" var definitivt "Anti Burnley" innan hela den där splittringen.
Det är inte en tillfällighet att det blev just Sverige han flydde till vid sin landsförvisning; B&H och Nordland & co har en konflikt, klart "Burnley" lierar sig med dem, min fiendes fiende är min vän liksom.
Kollar man på praktiskt taget alla gig med No Remorse (och inte Jackos NR) från 1996 och framåt så är det i praktiken Paul Burnley backad av bland andra Svastika.

Jag är inte med i någon del av denna gamla konflikt (eller ens "rörelsen" för den del delen), men rätt ska vara rätt. Jag förstår om många har något emot C18 efter deras bryska metoder mot somliga, men att glömma vad andra gjort för att ändamålen helgar medlen blir ju lite revisionism.
Att B&H och C18 sen startar upp No Remorse igen med en ny sångare gjorde ju inte saken bättre heller.
Jaja, det är som det är med den saken, men B&H-sidan producerade i alla fall bäst musik när det väl begav sig! nä-nä nä-nä nää-nää
Citera
2022-07-19, 16:50
Medlem
somenknivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Blandade ihop Final War med Final Solution och Martin Cox med Christian Picciolini. Så kan det gå.

Yes, honom nämnde jag i ett tidigare inlägg.
Citera
2022-07-19, 16:51
Medlem
Citat:
Det var en av sångarna i Kamaedzitca som gick ut med det på VK med video och lite annat. Det ska tydligen vara Luty det rör sig om, men nu är sidan låst: https://vk.com/id241533159
Antar att de kör vidare med Wehrwolf och andra band numera.

Luty uppträdde live med NSBM-relaterade bandet Krumkač rätt nyligen i varje fall. Det jag hört är att Wehrwolf bytte namn till Whrwlf pga att sångaren (ej Luty) hoppade av rörelsen.
Citera
2022-07-19, 16:53
Medlem
somenknivs avatar
Kan så vara. Jag har dålig koll på det bandet. Vad jag hört brukar den killen skifta rätt ofta. Jag fick den nya CD:n med det nya "namnet" men det lät inte alls lika bra som första skivan, om det ens var samma band.
Citera
2022-07-19, 17:07
Medlem
RingInteSnutens avatar
Jocke sångaren ifrån Pluton Svea hoppade väl av och började knarka tillsammans med basisten ifrån Vit Aggretion (Tony).

Dom startade bandet Pitbull Farm, vettefan dock ifall dom fortfarande är aktiva.
Citera
2022-07-19, 17:18
Medlem
Prussian Blue lämnade väl.
Senast redigerad av Grumbo 2022-07-19 kl. 17:28.
Citera
2022-07-19, 17:20
Medlem
Frontmannen i Capricornus och Thor's Hammer är väl ute ur den där scenen sen länge och postades på bild med afrikaner m.m och hängdes därför ut som förrädare av polackerna.

Edit: haha ja, här är den bilden https://www.wykop.pl/cdn/c3201142/comment_1587925315dqZgE3dmzPIzsVbCnTJ0h4.jpg
Nsbm / skinheadsen blev sura.
Senast redigerad av Grumbo 2022-07-19 kl. 17:37.
Citera
2022-07-19, 17:37
Medlem
Citat:
Blod & Ära blev det ju aldrig nånting av och upplöstes kort därpå, för att sedan bli B&H Scandinavia nåt år efter. Första B&H Scandinavia tidningarna (under Blucher) Viking Order gavs väl ut 93 eller 94, och de första under namnet B&H Scandinavia 96 (med Blucher och Schilf).
Nja. Carlqvist kom in med Jäsä och co. Carlqvist lämnade rörelsen kort därefter (han är väl BMC idag) och Jäsä kickades ut ur B&H nån gång runt 2004 eller 2005 tror jag.
Dog gjorde det aldrig, eftersom det finns än idag.
Det har inte kommit nåt "nytt B&H" i Sverige efter Bissons & co vad jag vet.

Visst fanns det också tshirts med blågul text Blod & Ära logga på i samma stil som den välkända B&H loggan?
Citera
2022-07-19, 17:37
Medlem
somenknivs avatar
Capricornus sadlade om och blev heltidskriminell och fotbollshuligan. Ingen avbön, ingen ånger, ingen kommentar, helt enkelt ett avslutat kapitel i hans liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in