Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
Jag tycker att man med 200k män starka armé har hunnit ganska långt med tanke på att man mött Europas i särställning starkaste armé med alla moderna godsakerna från väst och ned real time intel till sitt förfogande.
Jag är ganska säker på att den ukrainska armén hade varit överlägsen valfritt NATO-landsarmé på slagfältet faktiskt.
Dumheter ifrån dig, igen!
Den ukrainska armén fick grundläggande utbildning i defensiv taktik och lätta vapen ifrån början, thats it!
Än så länge har inte den ukrainska armén visat att man kan offensiv manöverkrigföring. Hade de kunnat det så hade, hela Donbass och Krim varit befriade nu! Och flygvapnet består av gamla MIG-29 or. Dock, överraskade skickligt hanterade av de ukrainska piloterna.
Den ryska cancersvulstens stridskrafter har visat sig helt värdelösa. Det enda man kan är att lägga städer och byar i grus och, därefter, ockupera ruinerna! Men just därför kommer Sverige att bygga upp försvaret och bli NATO medlem. Vi vill inte utsätta vår civilbefolkningen för det som ukrainarna nu tvingas uppleva.