2022-07-19, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Ja, sjukt att så många biter sig fast i teorin att Kiev bara hade en plan och den misslyckades. Det känns väl skönt.

En annan variant (motsatsen till att binda trupper) var att ryssarna hoppades på att resurser skulle flyttas hem för att rädda hotade kärnområden istället för Donbass, och så hade de lättare kunnat storma Izyum och Popasna eller andra samhällen som visat sig svaga länkar.

Åh, den store militärstrategen har uttalat sig.

Vi andra konstaterar att oavsett om ryssarna hade en eller en miljon planer så lyckades Kiev med sin plan.

De massakrerade den ryska invasionsarmén. Och fick dem att dra sig tillbaka till rätt sida av gränsen.
Citera
2022-07-19, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Förklara hur Kreml tänkte när de planerade att ockupera hela Ukraina och inta Kiev med en armé på 200.000 mot Ukrainas armé på 300.000.

När Berlin intogs av ryssarna dog en miljon ryska soldater,
Jag kan förklara det Enkelt....Dom är simpla diskmaskins stjälande IDIOTER som startar ett fkn krig 2022.. FKN RETARDS helt enkelt.
Citera
2022-07-19, 17:21
Bannlyst
Citat:
Jag tror att det första du ska göra är att köpa dig en Europakarta. Var nog med att du förstår skalan först dock.

Finns Ukraina med på din? Eller är Ukraina redan en del av Ryssland?

För då kan jag informera dig att riktigt så bra har det inte gått för ryzzjävlarna än.
Citera
2022-07-19, 17:21
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Jag tycker att man med 200k män starka armé har hunnit ganska långt med tanke på att man mött Europas i särställning starkaste armé med alla moderna godsakerna från väst och ned real time intel till sitt förfogande.

Jag är ganska säker på att den ukrainska armén hade varit överlägsen valfritt NATO-landsarmé på slagfältet faktiskt.

Dumheter ifrån dig, igen!

Den ukrainska armén fick grundläggande utbildning i defensiv taktik och lätta vapen ifrån början, thats it!

Än så länge har inte den ukrainska armén visat att man kan offensiv manöverkrigföring. Hade de kunnat det så hade, hela Donbass och Krim varit befriade nu! Och flygvapnet består av gamla MIG-29 or. Dock, överraskade skickligt hanterade av de ukrainska piloterna.

Den ryska cancersvulstens stridskrafter har visat sig helt värdelösa. Det enda man kan är att lägga städer och byar i grus och, därefter, ockupera ruinerna! Men just därför kommer Sverige att bygga upp försvaret och bli NATO medlem. Vi vill inte utsätta vår civilbefolkningen för det som ukrainarna nu tvingas uppleva.
Citera
2022-07-19, 17:22
Medlem
Citat:
Inte alls:
/.../"That's a really bad combination if you want to conquer a country," said Peter Mansoor, a retired Army colonel and professor of military history at Ohio State University.
Read more at:
http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/90697895.cms?utm_source=contentofinterest&utm_medi um=text&utm_campaign=cppst

Artikeln bygger alltså på en intervju med sagda professor.
Fantastiskt att se hur du lindar in dig själv i nätet. Följer man denna diskussion bakåt så kan man konstatera att du har drabbats av det du anser Åslund har blivit drabbad av.

Jag tror inte Lavrov är nöjd med dig just nu! Du kanske skulle ta en paus och plugga lite ”basmatematik” istället?
Citera
2022-07-19, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ja, faktiskt. Det verkar inte helt orimligt.
Speciellt om de vet att kriget är kört så kan lika gärna tjäna lite pengar.

Du menar att den högt uppsatte militären, tillsammans med stridsledningen, och soldaterna som hade enheten. Alla ba ”fuck it, vi tar en miljon var och ser sen till att vi aldrig kan besöka Ukraina eller våra nära och kära igen. Och flyttat till Paradiset Ryssland. Det enda vi behöver göra är att leva ut en Dan Brown-roman i verkligheten. ”

För en peng som inte ens räcker livet ut i fucking ryssland?

Skulle, som Wagner-gubben, säga att det är en fantasi som bara ens är lite rimlig om man VERKLIGEN, VERKLIGEN vill att det ska kunna gå.
Senast redigerad av hemvandaren 2022-07-19 kl. 17:25.
Citera
2022-07-19, 17:23
Medlem
Citat:
Förklara hur Kreml tänkte när de planerade att ockupera hela Ukraina och inta Kiev med en armé på 200.000 mot Ukrainas armé på 300.000.

När Berlin intogs av ryssarna dog en miljon ryska soldater,

De trodde Ukraina skulle ge sig och att folket skulle hylla dem som hjältar.
Citera
2022-07-19, 17:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Det är ju du som uttryckligen säger att du drar dina slutsatser ifrån det som sägs istället för det som verkligen sker.
Allt går inte att observera men mycket vet vi ju faktiskt. Som att ryssen försökte ta Kiev.
Ska jag utgå från det som inte sägs av Kreml? Eller vad menar du?
Citera
2022-07-19, 17:24
Medlem
Citat:
Kort sagt det är ingen som nämnt något avsättande av någon regering. Har för mig t.o.m. att man officiellt förnekat det från Kreml.

Så återigen dina fantasier. Visst kan man spekulera över det. Men det faller på det att ingen vettig krigsstrateg skulle göra detta med en så begränsad styrka.

Kul dock att du refererar till rena propagandakanaler och inte tänker själv.
Om Kreml förnekar så kan man se det som bekräftat. Kan på rak arm inte minnas något fall där Kreml haft rätt.
Citera
2022-07-19, 17:25
Bannlyst
Citat:
Kort sagt det är ingen som nämnt något avsättande av någon regering. Har för mig t.o.m. att man officiellt förnekat det från Kreml.

Så återigen dina fantasier. Visst kan man spekulera över det. Men det faller på det att ingen vettig krigsstrateg skulle göra detta med en så begränsad styrka.

Kul dock att du refererar till rena propagandakanaler och inte tänker själv.

Men hur slut i huvudet är man, när man hänvisar till vad Kreml officiellt har uttalat?

Finns det ingen gräns för hur imbecill och efterbliven man kan vara?

”-Vi tänker inte invadera Ukraina”

”-Vi har inte invaderat Ukraina”

”-Vi har bara förlorat 2000 man i den speciella operationen”

😁😜😂🤣
Citera
2022-07-19, 17:30
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Intressant inblick i din fantasivärld.

Känns det tryggt och säkert?

Hoppas det!

Lol, den ultimata fantasivärlden finns hos er rysstroll samt i rysk propaganda-TV. T.o.m Bagdad-Bob förbleknar när man ser era fantasier om att rulla in i Warszawa.

https://youtu.be/ylLiNXd-2PE
(3.10 in i klippet)
Citera
2022-07-19, 17:31
Medlem
Citat:
Men visst får de ihop häftiga missiler av stulna tvättmaskiner. Tycker du inte det?
I deras värld är ett kretskort ett kretskort.. kan djupt rekommendera dig att se filmen Idiocracy från 2006 så ser du vad du har för medmänniskor du hyllar. Till dig ger jag NUTS! Airborne (googla det) och https://www.youtube.com/watch?v=LyZK8k4gzyg you have horses!!
Senast redigerad av corv1 2022-07-19 kl. 17:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in