2022-07-19, 12:10
Medlem
Damernas tresteg, Ricketts hoppar 14.89 redan i första hoppet men nu hoppar Rojas och tar ledningen med 15.47 vilket är sinnessjukt långt för att vara dam. Världsårsbästa och hon vinner med det säger jag redan..
Citera
2022-07-19, 12:32
Medlem
VoktorDodkas avatar
Så diviga alla amerikaner är, förutom Allman i diskus. Många av de andra blir glada när dom presterar bra medan jänkarna är uppblåsta och diviga. Jag håller på alla som blir glad när dom vinner eller slår personbästa.
Citera
2022-07-19, 12:42
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Kan hålla med dig om att det skrivs mycket ovidkommande i tråden, men det är något som gäller många eventtrådar oavsett sport. I denna tråden bland annat en massa identitetspolitiskt tjafs plus den uttjatade dopingfrågan. Men att testosteronfrågan kommer upp i samband med damernas 200 meter är kanske inte så märkvärdigt, med tanke på de två deltagare som lär ha ”problem” med förhöjda nivåer och samtidigt har goda medaljchanser. Med detta sagt ämnar jag fortsättningsvis avhålla mig från kommentarer i frågan.

Citat:
Ursprungligen postat av Bruunoo
Det var när jag satt och tittade på damernas 200 meter och såg att relativt många av de bättre löparna hade väldigt maskulina drag i ansiktet som jag kom att tänka på reglerna med testosteronvärden.

Mjo, man kan ju mycket väl uttrycka att man tycker det är fel att kvinnliga idrottare med DSD (förhöjd testosteronhalt) tillåts tävla mot "normala" kvinnliga idrotter, i det här fallet på 200 meter (vilket jag också tycker är fel och man kan tycka att SVT kunde nämna något om det). Något annat att ta hela diskussionen om IAAF/WA:s regelverk kring det och deras försök att hantera det på nytt. Nu är det som det är (med regelverket kring detta) även om det har hänt en del i andra idrotter (simning och triathlon bla) kring detta den senaste tiden.
Senast redigerad av Alkibiades 2022-07-19 kl. 12:48.
Citera
2022-07-19, 12:47
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Jag som sällan följer sportevenemang kanske har missat något så det kanske är en dum fråga; jag har sett att dom delar ut medaljerna direkt efter målgång, när slutade dom med prisutdelningar på prispall och varför?

Nytt påfund för detta mästerskap. Man delar ut medaljerna direkt efter att respektive gren är avslutad, sedan samlar man in dem på och sedan har man en traditionell prisceremoni när man delar ut dem på nytt. Perseus Karlström hade inte koll på det, han trodde att det var någon typ av leksaksmedalj och inte den riktiga medaljen han fick direkt efter målgången på 20 km gång.
Citera
2022-07-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jaså, Erriyon Knighton, 18 år, är väl favorit på 200 m?

Hur många tror du det som är 18 år och bland de bästa i världen? typ 0.0000001% av alla aktiva.
FInns självklart alltid undantag.
Han har dessutom hållit på med sprint sen han var liten.
Hade han börjat när han var 25 så hade det förmodligen sett helt annorlunda ut.
Citera
2022-07-19, 13:10
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hennevilljagknulla
Hur många tror du det som är 18 år och bland de bästa i världen? typ 0.0000001% av alla aktiva.
FInns självklart alltid undantag.
Han har dessutom hållit på med sprint sen han var liten.
Hade han börjat när han var 25 så hade det förmodligen sett helt annorlunda ut.

Det handlar om talang, inte om hur länge man hållit på.
Citera
2022-07-19, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Det handlar om talang, inte om hur länge man hållit på.

Vad har det att göra med vad vi disktuerat?
Topic var att det var jälvigt otroligt och misstänksamt att va 35 år och bäst i världen i sprint.

Bara kolla på gatlin som väl var i den åldern för 1-2 år sedan.
Han var ju dopad, och nu flera år snare kommer han tillbaka och är minnst lika bra.
Och folk film man ska tro han inte dopar sig nu också.
Det är en omöjlighet.
Citera
2022-07-19, 13:40
Medlem
Hänger inte med riktigt men när ( tid) går herrarnas diskusfinal
Citera
2022-07-19, 13:52
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rydsgubben
Hänger inte med riktigt men när ( tid) går herrarnas diskusfinal
03:33 i natt väl?
Citera
2022-07-19, 13:56
Medlem
Blir perfekt til frukost då jag bor i Thailand
Citera
2022-07-19, 13:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Topic var att det var jälvigt otroligt och misstänksamt att va 35 år och bäst i världen i sprint.

Han var ju dopad, och nu flera år snare kommer han tillbaka och är minnst lika bra.
Det är en omöjlighet.

Det har allt med det vi diskuterar att göra. Det behöver inte ta lång tid att bli bra, men att vara bra länge sliter hårt på kroppen. Det sliter mer än själva åldern. Gatlin var 37 när han vann 2019.

Alla var dopade på 80-talet. Att dopa sig är inte per automatik att nå framgång.
Citera
2022-07-19, 13:58
Medlem
Citat:

Det är en omöjlighet.

Det var ju en massagekräm med anabola innehåll, han ska ses som oskyldig lex johaug enligt gängse medialogik….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in