Citat:
Ursprungligen postat av
Njursaltare
Snacka om höna av en fjäder!
Flashbacks bottenskrap köper detta som om det vore ett inslag från Aktuellt när det handlar om något som någon sagt för ett bra tag sedan.
När sedan fröt gått några varv så har de flesta fårskallarna snackat till sig en Ad Hominem av gigantiska mått.
Psst, jag hörde någon säga att...

Ingen rök utan eld. Så klart hon kommer i kontakt med den förföriska drogen med sin sitt glittriga och ytliga umgänge. Hon kan säkert, som så många andra helgpundare, rationalisera sitt beteende. I hennes fall, som uppfostrad i extatisk kristendom och framgångsteologi, finner jag det inte för otroligt att hon ser sitt bruk av kokain som en slags nattvard, en kommunion. I ruset ser hon Jesusgestalten, hur han sträcker ut sina armar mot henne i en explosion av ljus och sällhet.
Det är under dessa stunder, i en utomjordisk förening mellan koks, Jesus och Ebba - en modern KD-tolkning av den heliga treenigheten - som partiledaren får sina politiska uppenbarelser.
Jesus viskar söta ord i Ebbas öra: Varför skjuter inte polisen urskillningslöst in i en folkmassa? Du måste väga träda över gränsen, tänja den. Det finns tillräckligt många människor som vill utrota muhammedanerna, dessa pedofildyrkare och getknullare. Eller som de säger på Flashback: Sandnegrerna. Jag är Jesus och du är politiker i Guds tjänst, du hittar en väg, en formulering som sår de rätta känslorna i människornas hjärtan.
Jesus fortätter: Och du, det här 9:e budordet, att inte ha begär efter sin nästas hus, det gäller inte dig. Du tar vad du vill ha. Eller nej, det tillhör redan dig. Du har tillgång till cash, koks, makt och dina väljares dyrkan. Fuck The Press, fuck kommunisterna.