Flashback bygger pepparkakshus!
2022-07-19, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Du bagatelliserade användandet av kokain och fick det att låta som något större delen av befolkningen ägnar sig åt.

Jag tycker dom där kommentarerna bara är löjliga, inte ens på Stureplan skyfflas det runt kokain med snöskovlar.

Ja, jag ser det som en bagatell och fick inte det att låta som något man ägnar sig åt utan testat. Det är säkerligen en geografisk fråga och generationsfråga men kokain är nästintill lika normaliserat om inte mer som cannabis i Stockholm idag.

Citat:
Min är att den drogen blåser upp folks egon till odräglighet även om personen som utgångsläge är sympatisk.

Eftersom startläget för Ebba är allt annat än sympatisk kan jag bara tänka mig henne på den drogen.

Och hur reagerar samma människor på alkohol? Jag delar inte din bild, men du har all rätt att ha dina erfarenheter.

Vad är det du finner osympatiskt med Ebba, känner du henne privat eller går du efter hennes mediapersona och politiska ståndpunkt?
Citera
2022-07-19, 06:56
Medlem
yoloswagetcs avatar
Det är ju helt solklart att det handlar om Ebba och att influeraren med allra största sannolikhet är Margaux Dietz. Exempel på gemensamma bilfärder: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-vilda-festen
Citera
2022-07-19, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Ja, jag ser det som en bagatell och fick inte det att låta som något man ägnar sig åt utan testat. Det är säkerligen en geografisk fråga och generationsfråga men kokain är nästintill lika normaliserat om inte mer som cannabis i Stockholm idag.

Är det verkligen så normalt. Är det inte egentligen så att det bara är normaliserat i ytterst snäva kretsar och sen vill många framstå som om dom ingår i dessa väldigt snäva kretsar och upprepar att det är så normalt.

Jag håller inte alls med om att det är så vanligt förekommande som många hävdar, att hela Stureplan badar i kokain och merparten är påtända osv.

Citat:
Och hur reagerar samma människor på alkohol? Jag delar inte din bild, men du har all rätt att ha dina erfarenheter.

Jo alkohol gör ju inte alltid folk mer sympatiska, tycker dock kokain är klart värre när det gäller att göra folk jobbiga att umgås med. Ett jävla maniskt tjatter och noll förmåga att lyssna är det i regel också

Citat:
Vad är det du finner osympatiskt med Ebba, känner du henne privat eller går du efter hennes mediapersona och politiska ståndpunkt?

100% trovärdig initierad källa, men hennes politiska ståndpunkt påverkar ju inte direkt i positiv riktning.
Citera
2022-07-19, 07:20
Medlem
Citat:
Är det verkligen så normalt. Är det inte egentligen så att det bara är normaliserat i ytterst snäva kretsar och sen vill många framstå som om dom ingår i dessa väldigt snäva kretsar och upprepar att det är så normalt.

Möjligt, men mina empiriska studier är att det är väldigt normalt. Tjejer jag träffar via tinder, random folk jag introduceras till, folk jag träffar på fest, när jag reser, kollegor, alla har något gemensamt.

Det känns som du hakat upp dig att du tror att folk tycker det är coolt. Jag kan meddela dig om att jag är helnykterist.

Citat:
Jag håller inte alls med om att det är så vanligt förekommande som många hävdar, att hela Stureplan badar i kokain och merparten är påtända osv.

Har någon påstått det? Men jag kan garantera dig att de flesta på Stureplan har testat - men få som brukar det regelbundet.
Citera
2022-07-19, 07:43
Medlem
Kan det inte vara en f.d. partiledare? Torbjörn Fälldin?

Nej det här kan bli jobbigt för denne och partiet oavsett sanningshalt.
Citera
2022-07-19, 07:52
Medlem
Det är Annie, och det har hon gjort länge.
Citera
2022-07-19, 07:59
Medlem
Citat:
Möjligt, men mina empiriska studier är att det är väldigt normalt. Tjejer jag träffar via tinder, random folk jag introduceras till, folk jag träffar på fest, när jag reser, kollegor, alla har något gemensamt.

Det känns som du hakat upp dig att du tror att folk tycker det är coolt. Jag kan meddela dig om att jag är helnykterist.

Har någon påstått det? Men jag kan garantera dig att de flesta på Stureplan har testat - men få som brukar det regelbundet.

Nu slänger vi ju oss med ord här som kan ha lite olika betydelse och innebörd men "väldigt normalt" och "de flesta" bör vi väl i alla fall vara överens om betyder klart mer än hälften och det är just det jag hävdar är en överdrift.

Jag tror inte alls att +50% av genomsnittsbesökarna på Stureplan testat kokain och definitivt inte av tjejerna på Tinder.

Mycket av folket på Stureplan är egentligen riktiga mesproppar från övre medelklasshem osv som suttit hemma och läst läxor tills dom blev 23 och sen går ut för första eller andra gången i hela sina vuxna liv. Folk från villorna i Täby och Bromma med föräldrar som är läkare osv. Dom har ju knappt tjuvrökt, att dom skulle skyffla i sig kokain i dom mängderna är inte verklighetsanknutet.

Nu vet jag inte hur Ebba växte upp men om hon var en nörd och satsade på karriären och sedan fick barn och missade mycket av ungdomens normala festande kan jag tänka mig att hon, med sitt uppenbara sviktande omdöme, skulle kunna gå på myten om att det mer eller mindre är obligatoriskt att använda kokain på krogen i sthlm och att det delvis bidrog till att hon gjorde det.
Citera
2022-07-19, 08:02
Medlem
kaerakels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoloswagetc
Det är ju helt solklart att det handlar om Ebba och att influeraren med allra största sannolikhet är Margaux Dietz. Exempel på gemensamma bilfärder: https://www.aftonbladet.se/nojesblad...r-vilda-festen

Citat:
Och jag bara: ”jaja, då kan hon och jag chilla lite”. Men hon (EBT, reds anm) var ju så övertaggad, hon hade ju jobbat hela dagen. Hon har ett riktigt jobb, säger Margaux Dietz och skrattar.

Så Ebba är kokaintorsk alltså. Vem är förvånad? Opportunist och knarkare, som klippt och skuren för Sveriges mest daterade parti.
Citera
2022-07-19, 08:03
Medlem
Citat:
Nu slänger vi ju oss med ord här som kan ha lite olika betydelse och innebörd men "väldigt normalt" och "de flesta" bör vi väl i alla fall vara överens om betyder klart mer än hälften och det är just det jag hävdar är en överdrift.

Jag tror inte alls att +50% av genomsnittsbesökarna på Stureplan testat kokain och definitivt inte av tjejerna på Tinder.

Mycket av folket på Stureplan är egentligen riktiga mesproppar från övre medelklasshem osv som suttit hemma och läst läxor tills dom blev 23 och sen går ut för första eller andra gången i hela sina vuxna liv. Folk från villorna i Täby och Bromma med föräldrar som är läkare osv. Dom har ju knappt tjuvrökt, att dom skulle skyffla i sig kokain i dom mängderna är inte verklighetsanknutet.

Nu vet jag inte hur Ebba växte upp men om hon var en nörd och satsade på karriären och sedan fick barn och missade mycket av ungdomens normala festande kan jag tänka mig att hon, med sitt uppenbara sviktande omdöme, skulle kunna gå på myten om att det mer eller mindre är obligatoriskt att använda kokain på krogen i sthlm och att det delvis bidrog till att hon gjorde det.

Jag orkar inte fortsätta denna meningslösa diskussion, du får tro vad du vill och jag vet det jag vet.

Det är fortfarande inte ens i närheten klarlagt att det gäller Ebba eller att det finns en gnutta sanning i texten men det skiter väl du i så länge det passar din agenda.
Citera
2022-07-19, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Gudrun Avschyrman har varit partiledare i två partier

Tre väl? Vänsterpartiet, F! plus ett nystartat klimatparti som vill förbjuda charterresor med flyg …

Hon känns passé i vilket fall som helst. Tror inte många skulle orka lyfta ens ett ögonbryn om det kommer rapporter om knarkande. När hon kissade på en bio, däremot …
Citera
2022-07-19, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Så Ebba är kokaintorsk alltså. Vem är förvånad? Opportunist och knarkare, som klippt och skuren för Sveriges mest daterade parti.

Hon har gjort en hel del korkade utspel senaste tiden. Undrar om hon inte är väldigt stressad för att det inte går bättre för Kd i opinionen? Dövar stressen med lite lyckopulver som kompisen Margaux fixar fram?
Citera
2022-07-19, 10:05
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorkenslillatass
Det är Annie, och det har hon gjort länge.
Exakt.
Hon var ju rätt öppen med att det var skönt att kunna dra några linor vaket under sin mammaledighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in