Citat:
Ursprungligen postat av
divadude
Möjligt, men mina empiriska studier är att det är väldigt normalt. Tjejer jag träffar via tinder, random folk jag introduceras till, folk jag träffar på fest, när jag reser, kollegor, alla har något gemensamt.
Det känns som du hakat upp dig att du tror att folk tycker det är coolt. Jag kan meddela dig om att jag är helnykterist.
Har någon påstått det? Men jag kan garantera dig att de flesta på Stureplan har testat - men få som brukar det regelbundet.
Nu slänger vi ju oss med ord här som kan ha lite olika betydelse och innebörd men "väldigt normalt" och "de flesta" bör vi väl i alla fall vara överens om betyder klart mer än hälften och det är just det jag hävdar är en överdrift.
Jag tror inte alls att +50% av genomsnittsbesökarna på Stureplan testat kokain och definitivt inte av tjejerna på Tinder.
Mycket av folket på Stureplan är egentligen riktiga mesproppar från övre medelklasshem osv som suttit hemma och läst läxor tills dom blev 23 och sen går ut för första eller andra gången i hela sina vuxna liv. Folk från villorna i Täby och Bromma med föräldrar som är läkare osv. Dom har ju knappt tjuvrökt, att dom skulle skyffla i sig kokain i dom mängderna är inte verklighetsanknutet.
Nu vet jag inte hur Ebba växte upp men om hon var en nörd och satsade på karriären och sedan fick barn och missade mycket av ungdomens normala festande kan jag tänka mig att hon, med sitt uppenbara sviktande omdöme, skulle kunna gå på myten om att det mer eller mindre är obligatoriskt att använda kokain på krogen i sthlm och att det delvis bidrog till att hon gjorde det.