2022-07-19, 11:32
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Det är ändå intressant att Engström tar upp saker han hör eller läser om....

Engström ljuger bara om saker han behöver ljuga om resten läser han upp i media o på det sättet befäster sin plats på brottsplatsen...

Och hur hamnar bryskheten in i det?
Citera
2022-07-19, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Nej, genom att säga att han sprang efter polisen så kan han inte skydda sig mot vittnen som såg mordet.

Så du menar att vi inte hört talas om honom om han suttit lugnt i båten? Det är ett väldigt konstigt argument med tanke på att du säger att hans enda chans var att inte sitta lugn i båten. Ska du äta kakan eller ha den kvar?

Men bra att du lägger in att han ville ha uppmärksamhet, vara viktig och stå i rampljuset. För det är förklarar ju eventuella lögner och lån från media.
Jag tror att vi aldrig hade hört talas om honom om han själv inte varit så utåt agerande sökt upp media osv. Men skulle tänkt tänk om det jobbade över någon i Skandiahuset på mordkvällen? Kan denne ha med mordet att göra? SE var ingen nån skulle misstänka ,ostraffad inte så vitt vi vet ägare av vapen , ingen känd Palmehatare o s.v. En person som med stor sannolikhet idag inte hade känt till överhuvudtaget.

Han själv visste ju inte vad vittnena sett och när han hörde jag delar av sitt signalement lämnas till polisen( i samband med återkomsten) så fick han panik och insåg att något måste göras. Bättre att förekommas än förekommas. Han var knappast lugn i båten utan stressad och orationell. Därav hans agerande som ändå är logiskt utifrån vad han visste då inte vad vi vet idag.
Citera
2022-07-19, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av niokilometer
SE såg på avstånd när GS försökte fösa in fru Palme i bilen. Detta ståendes nånstans uppe vid barackerna.Detta innan SE sökte sig ner till mordplatsen igen innan han smet in på jobbet igen
Citera
2022-07-19, 11:45
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
SE såg på avstånd när GS försökte fösa in fru Palme i bilen. Detta ståendes nånstans uppe vid barackerna.Detta innan SE sökte sig ner till mordplatsen igen innan han smet in på jobbet igen

Varför måste han vara uppe vid barackerna?
Citera
2022-07-19, 12:06
Medlem
Citat:

Engström säger att polisen varit brysk mot Lisbeth !

Hur kan han veta detta om han är GM ?

Läst eller hört är min gissning...
Citera
2022-07-19, 12:21
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Engström säger att polisen varit brysk mot Lisbeth !

Hur kan han veta detta om han är GM ?

Läst eller hört är min gissning...

Haha...men den utgångspunkten. Du hör ju själv hur mycket hittepå och gissningar du måste göra för att göra SE till GM.

Det vore väl naturligare att fråga sig,
1. Var polisen brysk mot LP?
2. Hur kunde SE veta det?
3. Hur kunde SE veta det redan 23:40?

Det är väl snarare så att hans uppgift placerar honom på mordplatsen som vittne. (och det är ju bara en av många uppgifter som gör det)
Citera
2022-07-19, 12:28
Medlem
niokilometers avatar
Citat:

,,,tror det verkligen på det? Att SE springer DBG och bortåt. Poliser efter. Polisbilar snurrar runt Malmskillnadsgatan. Då vänder SE tillbaka. Ställer sig vid barackerna och observerar.

Rent tidsmässigt funkar det inte heller, när GM är bort vid Smala Gränd/Birger Jarlsgatan det är då GS är brysk.
Citera
2022-07-19, 12:36
Medlem
Citat:
Varför måste han vara uppe vid barackerna?
Det måste han såklart inte men jag tror att det var den vägen han kom ifrån när han återvände.
Citera
2022-07-19, 12:40
Medlem
Citat:
,,,tror det verkligen på det? Att SE springer DBG och bortåt. Poliser efter. Polisbilar snurrar runt Malmskillnadsgatan. Då vänder SE tillbaka. Ställer sig vid barackerna och observerar.

Rent tidsmässigt funkar det inte heller, när GM är bort vid Smala Gränd/Birger Jarlsgatan det är då GS är brysk.
Så långt bort sprang sannolikt inte GM . Givetvis går inget att bevisa, och varken du eller jag kan veta ned säkerhet vilken flyktväg mördaren egentligen tog, förutom DBG då.
Men SE såg sannolikt flera piketbilar ,var nära att krocka med polisen flera gånger. Hans i all hast tänkta flyktvägar sprack därmed. Det drev honom ner till mordplatsen igen.
Citera
2022-07-19, 12:47
Medlem
niokilometers avatar
Citat:
Så långt bort sprang sannolikt inte GM . Givetvis går inget att bevisa, och varken du eller jag kan veta ned säkerhet vilken flyktväg mördaren egentligen tog, förutom DBG då.
Men SE såg sannolikt flera piketbilar ,var nära att krocka med polisen flera gånger. Hans i all hast tänkta flyktvägar sprack därmed. Det drev honom ner till mordplatsen igen.

Med det funkar inte. GM måste vara tillbaka före YN till mordplatsen för att se GS vara brysk mot LP.

Ärligt talat blir det rätt snurrigt när SE anhängare ska förklara allt som SE ska göra för att vara gm.
Citera
2022-07-19, 12:55
Bannlyst
Citat:

Vi får inte glömma att Skandias meste sång-och-dansman för vissa kollegor berättade att han sprang efter GM på DBG, en historia som levde kvar länge i huset enligt vissa kollegor. Han hade uppenbart svårt att hålla truten och fladdrade iväg.
Citera
2022-07-19, 13:01
Medlem
Roerligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Med "grandscenariot" syftade jag alltså här på Thomas Petterssons teori om det händelseförlopp som föregick utstämplingen, och om hur det kan ha gått till sedan när SE stötte på makarna Palme igen när han kom ut efter utstämplingen. Du verkar tycka att "Grandinblandning" känns som en helt orimlig teori, men det kan säkert bero just på att du inte alls känner till hur TP själv beskriver det, utan att du snarare har tagit del av och diskuterat de misstolkningar och nidbilder av teorin som några här i tråden ibland roade sig med att måla upp (och som de sedan enkelt kunde "såga"). När det gäller TP:s teori i original så har jag faktiskt inte sett några bra invändningar, och ofta handlar det nog mer om att man inte riktigt har orkat sätta sig in i och inte har förstått teorin. Så var det i alla fall länge för mig innan polletten trillade ner.

Nej, inga nidbilder. Även om idén faktiskt är i det närmaste en parodi på den här MOP:ska benägenheten att krångla till saker. Det osannolika kutandet och manövrerandet hit och dit. Det är en orimlig person i en orimlig händelsekedja.

Eller så har jag missat något.

Jämför scenariot med det att en av alla som får syn på makarna på stan är en i sammanhanget rimlig person som går och hämtar ett vapen denne har tillgång till i närheten och återvänder till Grand.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in