Citat:
Det går ju att ställa in sekretessen för vänlistan, så att antingen allmänheten, bara vänner, bara vänner + vänners vänner, eller bara man själv kan se den. Jag föreslår att du ställer in så att enbart du själv kan se den, för detta problem drabbar ju helt oskyldiga kvinnor som du blir vän med. Och sluta acceptera vänförfrågningar från folk som du inte känner, eller vars identitet inte är bekräftad på annat sätt. Om någon har ett långt medlemskap bakom sig, med massor av vänner och följare som han/hon interagerat med i flera år, så kan personen inte vara den här kvinnan. Och samma gäller förstås om han eller hon interagerar på ett språk som kvinnan inte behärskar.
Får man fråga hur den här kvinnan fick klorna i dig från början? Känner du henne IRL, eller hittade hon dig på Facebook?
Får man fråga hur den här kvinnan fick klorna i dig från början? Känner du henne IRL, eller hittade hon dig på Facebook?
Gjort allt du tipsar om. Har "only me" på allt nu och har rensat i vänlistan.
Det började för flera år sedan med en matchning på Tinder, sedan chatt i uppåt två år och slutligen hälsade jag på henne utomlands när jag råkade vara i samma stad genom ett jobb. Hade märkt vissa tendenser redan innan, som att hon blev jobbig och anklagande om jag inte skrivit med henne på ett tag, hon var själv restriktiv med personuppgifter för "de kan användas emot en" osv. Så tänker man ju bara om man själv kan tänka sig att utnyttja någons personuppgifter som vapen, har jag förstått efteråt.
Var naiv och träffades ändå och fattade att hon var galen när hon väckte mig mitt i natten och frågade "who is this?" och tryckte upp min telefon i ansiktet på mig där hon tagit fram en chatt jag hade med en annan kvinna. Då hade hon alltså varit noga med att se hur jag låste upp skärmlåset och tog mobilen när jag sov för att snoka, och skämdes alltså inte för att väcka mig och anklaga mig för att vara otrogen(!?). Då hade vi alltså aldrig setts innan och aldrig sagt något om att vi skulle vara ihop eller så, även om vi sexchattat och sånt. Tvärt om så hade vi bestämt att vi är vänner, även om vi skulle ha sex när vi sågs.
Drog hem och blockade henne efter ett tag när hon fortsatte grilla mig om tjejen jag chattat med, inte ville ta ansvar för att hon brutit sig in i min privata telefon. Då började trakasserierna mot mig och mina närstående där hon även skickade privata bilder till mina familjemedlemmar med flera som hon fått från tiden vi sexchattade. Det var hämnd för att jag inte svarade när hon ringde mitt på natten sa hon sen. Det har pågått ett drygt halvår nu men jag vägrar svara på något sätt för jag tror att hon bara kommer fortsätta om hon får minsta uppmärksamhet. Enda sättet att få stopp är total ignorans en längre tid.