Citat:
Ursprungligen postat av
psychicsailor
Det är absolut en faktor i den här konflikten ja. Som jag skrev hade jag gärna förlorat pengar ifall kontexten varit en annan. Men här är marginalnyttan för låg. Och jag tror att pengar som nu går till Ukraina hade kunnat gå till annat med mycket högre effekt (om du vill hjälpa svältande i afrika, räkna på det; om du vill hjälpa fattiga etniska svenskar, räkna på det - du fattar).
Nu är det ju dock så att jag är företalare för att vi ska sluta stödja Ukraina, vilket jag tror kommer leda till en rätt snabb fred där få människor dör jämfört med scenariet fortsatt stöd. Så just i det här fallet kan jag knappast anklagas för att välja pengar över människoliv. Däremot är det ju möjligt att jag har fel, att ryssarna och ukrainierna slåss vidare även om stödet till Ukraina minskar.
.
Så du är egentligen en liten pacifistjävel?
När alla vi andra, vi som gjort lumpen och lärt oss att slåss till sista man, att landet vi slåss för, aldrig kapitulerar, inte ens för ryssen - då förespråkar du en snabb fred, ”för att spara människoliv”.
Fy fan vilket äckelhelvete du är. Du skryter väl och koketterar med att du ”aldrig skulle offra sig eller kriga för ditt land”.
En värdelös parasit, med andra ord. Som helst skulle se att Sverige inte har nåt försvar alls. För det är ju bara ”onödigt” att vi försvarar oss, det dör ju bara en massa människor.