2022-07-19, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gratrunkarn
en kompis kunde hoppa jättelångt i högstadiet i längdhopp han är inte med i vm ändå tycker det är konstigt han har tränat en hel del ändå

Heter han Michel torneus? Eller Mattias sunneborn? 🙄
Citera
2022-07-19, 01:10
Medlem
gratrunkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Heter han Michel torneus? Eller Mattias sunneborn? 🙄

han heter erik men det var ganska länge sen
Citera
2022-07-19, 01:17
Medlem
Karppas avatar
Citat:
På tal om doping och Carl Lewis. I mitt fotbollslag (div 3) fanns en avdankad sprinter i ledarstaben (typ fysio/massör). Han snackade mycket och jag lyssnade bara med ett halvt öra men i vilket fall påstod han att Lewis sagt att man kommer inte under 10 sek på 100 utan doping. Kan detta stämma? Eller ville han framställa sig själv i bättre dager kanske...
.

Förhållandena är bättre nuförtiden jämfört med Lewis-eran, snabbare banor, bättre skor osv. så jag tror att man mycket väl springer under 10 sek. utan doping.

Det sades liknande om damernas längdhopp, att man inte kan hoppa över sju meter utan doping, minns inte vem som sa det.
Citera
2022-07-19, 01:21
Medlem
Vad ser ni fram emot inatt?
Citera
2022-07-19, 01:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Känslor kan vara jobbigt att hantera för vissa män. Om du känner att det börjar bli för mycket, så kan du sätta dig och kolla på någon youtube video med headshots från random fps-spel.

---
On topic, så är det starkt av Ahlberg att öppet berätta om sina jobbiga år som elitidrottare och att hon nu har funnit glädjen till sporten igen.

Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Starkt av Ahlberg och viktigt att höra för andra med liknande problem att man inte är ensam.
"Ensam"? Det är väl den nya innegrejen att prata om sina psykiska problem inom elitidrotten? Bra för en del men blir lätt ett vältrande för en del så fort livet bär det minsta emot (inte specifikt ahlberg då hon verkar haft svår panikångest). Linus Thörnblad var ju hyfsat tidig med att diskutera det men de senaste åren har det ju snarare varit en trend; lindsey vonn, simone biles, naomi osaka m.fl. finns det ämnen kvar att täcka, vad ska de ta nästa gång? Sportswashing, ägandestrukturer, sexuella övergrepp, sexism och machokultur, rasism, transdebatten, hbtqs situation, alla klassiska wokedebatter har gått flera varv runt. Till slut vill man bara se lite sport.
Senast redigerad av sweintoo 2022-07-19 kl. 02:01.
Citera
2022-07-19, 01:56
Medlem
Snart börjar det. Är ni vakna?
Tyvärr inga svenskar i natt.
Citera
2022-07-19, 02:03
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:

Avslutningen på sjukampen och trestegsfinalen.
Citera
2022-07-19, 02:12
Medlem
Citat:

Tresteg och höjdhopp.
Citera
2022-07-19, 02:32
Medlem
Haha jävlar vad dissig Knighton var i intervjun, inte ens ögonkontakt.
Citera
2022-07-19, 02:35
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweintoo
Sportswashing, ägandestrukturer, sexuella övergrepp, sexism och machokultur, rasism, transdebatten, hbtqs situation, alla klassiska wokedebatter har gått flera varv runt. Till slut vill man bara se lite sport.

Jag förstår hur du känner.
Citera
2022-07-19, 02:37
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:

Jag hoppas att Anouk Vetter blir den elfte kvinnan genom tiderna att nå 6900 poäng i sjukampen, vilket hon uppnår om hon kan matcha sitt personbästa på 800 meter - 2:17.71, noterat vid OS i Rio 2016.

Lyckas Vetter med det kan hon rentav utmana Nafi Thiam om guldet.
Citera
2022-07-19, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Jag förstår hur du känner.

Jag håller med. Ärligt talat har jag nog med problem i mitt liv för att bry mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in