2022-07-18, 19:25
Medlem
seranoskinkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Montler glömde jag, han ger jag också underkänt.
lätt en av de större besvikelserna
Citera
2022-07-18, 19:27
Medlem
Witkos avatar
Snyfthistorierna är jävligt viktiga för SVT både i intervjuer och reportage. Intressant, hur tänker man där?
Citera
2022-07-18, 19:36
Medlem
Alkibiadess avatar
Angående Bengtström som är i SVT:s studio nu så hade jag nog trott att han skulle sänka sitt PB (mer) denna säsong.
Citera
2022-07-18, 19:45
Medlem
Blev kanske lite väl djupt i studion nu. Tycker inte riktigt att det passar i detta sammanhang
Citera
2022-07-18, 19:45
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Inför sjukampsspjutet är frågan hur spjutformen är hos Thiam och Hall. Har för mig att Thiam haft problem med sin spjutarm senaste åren. Och Hall hade också problem med sin spjutarm på NCAA-mästerskapen i juni och gjorde då bara ett kast.

Lite dåligt av SVT att inte visa färdigt sjukampslängden, istället skall det pratas från studion och visas förinspelade reportage.

Även Vetter blir högintressant att följa de sista två grenarna. Kastar hon 54-55 meter i spjut så går hon mot 6800 poäng.
Citera
2022-07-18, 19:55
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witko
Snyfthistorierna är jävligt viktiga för SVT både i intervjuer och reportage. Intressant, hur tänker man där?

Känslor kan vara jobbigt att hantera för vissa män. Om du känner att det börjar bli för mycket, så kan du sätta dig och kolla på någon youtube video med headshots från random fps-spel.

---
On topic, så är det starkt av Ahlberg att öppet berätta om sina jobbiga år som elitidrottare och att hon nu har funnit glädjen till sporten igen.
Citera
2022-07-18, 20:00
Medlem
Citat:
Angående Bengtström som är i SVT:s studio nu så hade jag nog trott att han skulle sänka sitt PB (mer) denna säsong.
Men där är jag mer positiv. Året är inte slut än och förra året var han som bäst alldeles i slutet av säsongen. Vid den här tiden förra året var hans bästa resultat 49.85, vilket han gjorde i årets första lopp på distansen. Sen ett antal tävlingar på som bäst 50.00 innan han satte personbästa på SM i augusti. Som han sen förbättrade två gånger ner till 48,53. Även i år började han bra med knappt pers i DL-loppet i Eugene, vilket fortfarande är års- och personbästa. Också 2020 var han för övrigt som bäst i årets sista lopp.
Citera
2022-07-18, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stefan4
Känslor kan vara jobbigt att hantera för vissa män. Om du känner att det börjar bli för mycket, så kan du sätta dig och kolla på någon youtube video med headshots från random fps-spel.

---
On topic, så är det starkt av Ahlberg att öppet berätta om sina jobbiga år som elitidrottare och att hon nu har funnit glädjen till sporten igen.
Starkt av Ahlberg och viktigt att höra för andra med liknande problem att man inte är ensam.
Citera
2022-07-18, 20:08
Medlem
Alkibiadess avatar
Apropå Anna Halls kapacitet på 800 meter (PB 2:03.11) så har hon också gjort under 55 sekunder på 400m häck.
Citera
2022-07-18, 20:13
Medlem
Vobblers avatar
Karsten Warholm har tydligen nya "dopade" skor.
https://www.expressen.se/sport/friidrott/rivalerna-hapnar-over-karsten-warholms-nya-skor-/
Citera
2022-07-18, 20:30
Medlem
kompjuters avatar
Det räcker med reportage nu!
Finns det verkligen inte friidrott att visa nu?
Citera
2022-07-18, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kompjuter
Det räcker med reportage nu!
Finns det verkligen inte friidrott att visa nu?
Nej, programmet är tunt under kvällen, (förmiddag over there) Bara sjukamp. Bättre i natt. Men nog kan man fundera på programmet. Gick det inte att lägga någon löpning under förmiddagen i Eugene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in