2022-07-18, 17:27
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Förstår mig inte alls på denna aktien, den är väl i princip uppe i samma nivå som innan strejken?
Skillnaden är att ekonomiska läget och förtroendet för bolaget är betydligt sämre.

Borde ju vara 10-15% ner jämfört med innan strejken.

Finns säkert många som tjänar bra på att köpa/sälja själv är jag för feg för att ge mig in i denna.

Blanka, SAS kommer inte ur skiten med mindre än att kursen sjunker ytterligare minst 50%.
2022-07-18, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Blanka, SAS kommer inte ur skiten med mindre än att kursen sjunker ytterligare minst 50%.

Jo definitivt.
Tyvärr för feg för att blanka också, men skulle jag blankat någon aktie ligger denna bland topp.
2022-07-18, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Bipolär och glad de är jag det! Men det ändrar inte faktum att den kommer ligga runt 0,7-0,75 idag... och blir de inge strejk på 1kr 🙂
https://omni.se/a/66xn0o
Strejk över. Nu får vi se om kronan dyker upp imorgon.
Själv tror jag att man initialt kan gå upp aktien till 75-77 öre, men att den sedan vänder ner med besked.
2022-07-18, 21:34
Medlem
Citat:
Alltid mygel och haussande som bestämmer....

Grattis min vän, hoppas du gör massa pengar nu!
2022-07-18, 21:37
Medlem
Fan vågar man köpa in sig imorgon..?
2022-07-18, 21:57
Medlem
https://www.di.se/live/dubbla-budskap-fran-sas-om-avtalet/

De verkar dock vara lite schizofrena
2022-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadoo2128
https://www.di.se/live/dubbla-budskap-fran-sas-om-avtalet/

De verkar dock vara lite schizofrena
Haha.
Citat:
- Så det är bara underskrifterna som saknas, sedan är strejken över?
- Det hoppas vi
Skönt svar. Man har väl under hela perioden hoppats att strejken skall lägga sig.
2022-07-18, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
https://omni.se/a/66xn0o
Strejk över. Nu får vi se om kronan dyker upp imorgon.
Själv tror jag att man initialt kan gå upp aktien till 75-77 öre, men att den sedan vänder ner med besked.

Varför skulle det gå ner med besked? De flesta besked bör vara positiva framöver om avtalet skrivs på?
2022-07-18, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadoo2128
Varför skulle det gå ner med besked? De flesta besked bör vara positiva framöver om avtalet skrivs på?

Tror på en skjuts imorgon. Men i det långa loppet?
SAS har tagit en enorm ekonomisk skada av detta. Och förtroendet är sisådär.

Jag tror att många köpte in sig under strejken, för vetskapen att när den går över sker en skjuts. Men tror att många, som jag, säljer av efter imorgon.

SAS fick redan en grym skjuts idag. Men får se imorgon hur marknaden reagerar.
Jag själv säljer bort imorgon alternativt under veckan. Handlar dock om små summor för mig. SAS har aldrig varit långsiktigt för mig, enbart några hundralappar plus i samband med strejken.
2022-07-18, 22:50
Medlem
Stannade på plus iallafall hehe. Men gick självklart ur idag, tyvärr... men de var inte värt risken. Skulle absolut inte försöka köpa in mig imorgon bitti, blir säkert dyrt och stor risk att den dippar kraftigt ganska direkt. Men lär hålla ett öga iallafall, kanske köper man dippen haha
2022-07-19, 00:48
Medlem
Citat:
Stannade på plus iallafall hehe. Men gick självklart ur idag, tyvärr... men de var inte värt risken. Skulle absolut inte försöka köpa in mig imorgon bitti, blir säkert dyrt och stor risk att den dippar kraftigt ganska direkt. Men lär hålla ett öga iallafall, kanske köper man dippen haha

Ändrat dig den kommer ju aldrig gå under 1 kr

Citat:
Ni vet inte vad ni pratar om! SAS kommer rusa! Det såg ni själva för någon dag sedan! SAS är för stora för att ligga kvar under 1kr om dom överlever. De har även hela 80k nya ägare sedan förra året ..... Så de flesta vet vad jag pratar om! Att den sjönk direkt, var för att Aftonbladet valde att publicera en artikel om strejken mitt i allt, och folk som vill plocka hem sina sköna 40% som jag Nästa resa blir när de meddelar att strejken är inställd... och därefter när nya ägare kommer in i bilden.... Då är vi över 1kr garanterat! Så finns nog 30-100% att hämta i SAS! Missa inte det på grund av snackpåsarna här inne! SAS har bara bra nyheter framför sig med, då de redan är på botten.... gör som ni vill! Som sagt jag plockade 40%, och mer tänker jag plocka

Orkar inte citera allt annat trams du skrivit men förmodligen har du förlorat en del pengar på SAS även om du inte vill erkänna detta 👍
2022-07-19, 00:56
Medlem
gratrunkarns avatar
jag köpte idag för allt jag har då de är slut på strejket nu tror jag kommer tjäna en hel del faktiskt en fråga är om det är sant att sas kommer ta över även i grann länder till danmark jag tror det

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in