2022-07-17, 13:15
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Kan det vara så förbannat cyniskt att SAS drar ut på förhandlingarna för att börskursen skall rusa på förväntningarna?
Jag vill gärna inte tro det, men fan vet. Det kostar multum och om 2-3 veckor är SAS kassa helt slut.

Ytterligare natt utan resultat nu.
https://www.di.se/nyheter/ingen-losning-i-sas-forhandlingarna-trots-nattmangling/

Den rusningen uteblir nog vad som än händer! Men 20% upp på en dag blir det nog och så lika fort ner igen. Ska man gambla så är det nu!
2022-07-17, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Den rusningen uteblir nog vad som än händer! Men 20% upp på en dag blir det nog och så lika fort ner igen. Ska man gambla så är det nu!
Ja, vem vet?
Skickas kursen upp bra över 2 kr så kan man göra emission till 1.5 och är i hamn.
Allt är möjligt i affärer och vi som snackar här vet förmodligen bara 1% av hela kalaset. Oavsett så är SAS ingenting för mig.

Allt handlar dock om aktiekursen och till vilken kurs skulderna kan konverteras. Det är en jävla skillnad på 10 och 150 öre.
2022-07-17, 13:47
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makramento
Ja, vem vet?
Skickas kursen upp bra över 2 kr så kan man göra emission till 1.5 och är i hamn.
Allt är möjligt i affärer och vi som snackar här vet förmodligen bara 1% av hela kalaset. Oavsett så är SAS ingenting för mig.

Allt handlar dock om aktiekursen och till vilken kurs skulderna kan konverteras. Det är en jävla skillnad på 10 och 150 öre.

Allt över 99 öre kräver en pmvänd split!
Redan 99 öre vore en sensation.
2022-07-18, 10:02
Medlem
Bipolär och glad de är jag det! Men det ändrar inte faktum att den kommer ligga runt 0,7-0,75 idag... och blir de inge strejk på 1kr 🙂
2022-07-18, 10:50
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Bipolär och glad de är jag det! Men det ändrar inte faktum att den kommer ligga runt 0,7-0,75 idag... och blir de inge strejk på 1kr 🙂

Den är upp 14% till 68 öre nu!
Kronan blir det aldrig mer utan omvänd split men du tillhör väl det glada följe som inte fattar vad det är och innebär utan bara myser när kursen plötsligt är 45 kr efter att dagen innan varit 50 öre efter en omvänd split 100:1. Att innehavet minskat i värde går många helt förbi!

För övrigt en bra dag att sälja sina SAS-aktier idag!
2022-07-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Därför att SAS har väldigt mycket bättre villkor for flygande personal än konkurrenterna. Det är därför SAS hela tiden försöker starta nya bolag att anställa folk genom och det är därför facket hela tiden försöker bevaka nuvarande personals anställningsvillkor.

Det är ungefär som om an av alla kommuner hade ett bussbolag där chauförrerna erbjöds 100k/mån i grundlön (och dessutom fick traktamenten vid resor utanför garaget). Ett sådant bolag skulle vara helt beroende av både monopol och subventioner. Facket inser det och skulle vara extremt npga med att bevaka varje liten förändring. Chauförrerna skulle givetvis sitta i sina lyxvillor och inse att om de ger med sig får de snart samma villkor som varje annan busschaufför och skulle tvingas flytta till hyresrätt i Jordbro....

Nja! Det är ju inte om pengar strejken direkt handlar om! En norsk pilot gör den här liknelsen:

"– Det är som att grannen har stulit ditt hus och sedan kräver ett högt pris för att köpa tillbaka det – samtidigt som att grannens hus brinner och den ber dig om hjälp för att släcka branden."

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/wOay0n/sas-medlaren-tror-pa-en-losning-i-dag

Den som säger något annat har antagligen inte fattat ett skit om svenska arbetslagar och arbetsrätt!
2022-07-18, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Den är upp 14% till 68 öre nu!
Kronan blir det aldrig mer utan omvänd split men du tillhör väl det glada följe som inte fattar vad det är och innebär utan bara myser när kursen plötsligt är 45 kr efter att dagen innan varit 50 öre efter en omvänd split 100:1. Att innehavet minskat i värde går många helt förbi!

För övrigt en bra dag att sälja sina SAS-aktier idag!

Hittills har jag väl rätt? man har väl inte positioner i SAS över natten? Inte jag iallafall
2022-07-18, 13:40
Avslutad
Citat:
Hittills har jag väl rätt? man har väl inte positioner i SAS över natten? Inte jag iallafall

Vi får hålla tummarna nu då att du bränner dig 😉😂
2022-07-18, 14:09
Medlem
Förstår mig inte alls på denna aktien, den är väl i princip uppe i samma nivå som innan strejken?
Skillnaden är att ekonomiska läget och förtroendet för bolaget är betydligt sämre.

Borde ju vara 10-15% ner jämfört med innan strejken.

Finns säkert många som tjänar bra på att köpa/sälja själv är jag för feg för att ge mig in i denna.
2022-07-18, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Förstår mig inte alls på denna aktien, den är väl i princip uppe i samma nivå som innan strejken?
Skillnaden är att ekonomiska läget och förtroendet för bolaget är betydligt sämre.

Borde ju vara 10-15% ner jämfört med innan strejken.

Finns säkert många som tjänar bra på att köpa/sälja själv är jag för feg för att ge mig in i denna.

Då är vi två.
2022-07-18, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kadoo2128
Då är vi två.

Har aldrig funnits någon logik inom aktievärlden.... Bara kolla på Tesla, sjukt övervärderad på enbart fantasi... precis som de flesta aktier.
2022-07-18, 17:10
Medlem
Citat:
Har aldrig funnits någon logik inom aktievärlden.... Bara kolla på Tesla, sjukt övervärderad på enbart fantasi... precis som de flesta aktier.

Alltid mygel och haussande som bestämmer....

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in