2022-06-12, 04:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Aktien är ner 11% nu på en vecka och det är i det närmaste en naturlag att den ska under 20 öre.

Var det inte här jag läste; "Vilket är det snabbaste sättet att bli miljonär"? Svar; "Var miljardär och köp ett flygbolag".
2022-06-12, 13:20
Medlem
vad tror ni kommande vecka? fortsätter ner eller upp?
2022-06-12, 14:20
Avslutad
Ner , tyvärr
2022-06-12, 20:52
Medlem
Jag tror tvärtom, nu i dagarna kommer svenska regeringen meddela att de ger SAS stödpaket på 1 miljard under 22/2023
Aktien stiger 30%. Skall vi slå vad i om vad jag har rätt?
2022-06-12, 21:35
Avslutad
1 miljarder kommer dom inte långt med 😂
Säger 14% på veckan som kommer.
2022-06-13, 11:04
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pimpsi
1 miljarder kommer dom inte långt med 😂
Säger 14% på veckan som kommer.

Minus 14% menar du va?
2022-06-13, 11:05
Avslutad
Så klart haha ,sorry
2022-06-13, 13:52
Medlem
ilikeroidss avatar
Det är nog illa när aktien skjuter iväg 30 proicent efter goda danska nyheter men tappar allt nästkommande vardag..
2022-06-13, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
https://youtu.be/ggUduBmvQ_4

Kort beskrivning så tjänar dessa program pengar genom att kränga flygpoäng till Hertz eller andra stora företags som Hertz kan använda för att locka kunder att använda just deras tjänster och inte konkurrentens.

Tackar ödmjukast för svaret.
2022-06-15, 07:41
Medlem
Ni vet inte vad ni pratar om! SAS kommer rusa! Det såg ni själva för någon dag sedan! SAS är för stora för att ligga kvar under 1kr om dom överlever. De har även hela 80k nya ägare sedan förra året ..... Så de flesta vet vad jag pratar om! Att den sjönk direkt, var för att Aftonbladet valde att publicera en artikel om strejken mitt i allt, och folk som vill plocka hem sina sköna 40% som jag Nästa resa blir när de meddelar att strejken är inställd... och därefter när nya ägare kommer in i bilden.... Då är vi över 1kr garanterat! Så finns nog 30-100% att hämta i SAS! Missa inte det på grund av snackpåsarna här inne! SAS har bara bra nyheter framför sig med, då de redan är på botten.... gör som ni vill! Som sagt jag plockade 40%, och mer tänker jag plocka
2022-06-15, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo
Ni vet inte vad ni pratar om! SAS kommer rusa! Det såg ni själva för någon dag sedan! SAS är för stora för att ligga kvar under 1kr om dom överlever. De har även hela 80k nya ägare sedan förra året ..... Så de flesta vet vad jag pratar om! Att den sjönk direkt, var för att Aftonbladet valde att publicera en artikel om strejken mitt i allt, och folk som vill plocka hem sina sköna 40% som jag Nästa resa blir när de meddelar att strejken är inställd... och därefter när nya ägare kommer in i bilden.... Då är vi över 1kr garanterat! Så finns nog 30-100% att hämta i SAS! Missa inte det på grund av snackpåsarna här inne! SAS har bara bra nyheter framför sig med, då de redan är på botten.... gör som ni vill! Som sagt jag plockade 40%, och mer tänker jag plocka
Jag antar att man nu när placera forum stängts ner behöver hitta en alternativ plattform.
2022-06-15, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ooosooo

Mer troligt scenario är väl att det mynnar ut i en omvänd split - för 100 aktier får man rätt till 1 st - vilken kurs? ingen vet, kanske 10 till 20 kr tippar jag!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in