2022-07-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Något jag inte kan förstå är hur Patrik än idag kan hysa agg mot sin tränare? Det måste ju ha varit 10 år sen eller ännu mer. Gå vidare för fan
Pga sveket? Våldtäkter osv
Tror du man glömmer eller kommer över det +
Sätter djupa spår
Citera
2022-07-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleifsdottir
Du skriver som någon som knappt har klarat grundskolan, så jag tror inte att vi kan ha en seriös diskussion.

Dumpen hängde ut ett litet barn som påstås ha blivit våldtaget av sin pappa, är du helt jävla dum i huvudet? Dumpen har än idag detaljer på sin hemsida om hur det lilla barnet har förgripits på av sin vidriga pappa. Samma pappa som Dumpen glatt kåtade upp och som Dumpen valde att konfrontera för deras hemsidas skull istället för att kontakta polisen omgående när Dumpen fick tag på hans identitet. Dumpen riskerade bevismaterial när deras konfrontation av mannen för hemsidans skull gick före polisens arbete och bevismaterialet.

Och i denna tragedi gick Dumpen ut på sociala medier och var förbannade på nyhetsmedier för att Dumpen inte blev nämnda med namn när medier skrev om fallet. Liksom att det var det viktiga i sammanhanget, att Patrik och Sara får beröm..

Kåtade upp? Som om det är offrens fel att pedofiler är som de är
Du är rolig du
Fullständigt oförstående om rätt och fel
Orkar inte diskutera med såna
Citera
2022-07-19, 00:44
Avslutad
Citat:
Det är intressant att Sara är villig att kommentera alla möjliga dumma inlägg i den här tråden men hon har fortfarande till denna dag inte kommenterat det faktum att hon hängde ut ett litet barn som eventuellt har utsatts för sexuella övergrepp, och där hennes gäng kåtade upp barnets pappa.

Och inte nog med detta, Sara och Patrik valde att konfrontera mannen för att få material till sin hemsida samtidigt som han efter det fick möjligheten att gå hem och förstöra bevismaterial, istället för att kontakta polisen omgående så fort dom fick tag på hans identitet. Och samtidigt vill hon bli seriöst tagen trots att hennes metoder går tvärtemot vad yrkesprofessionella säger och vad rättsväsendet tycker.

Att hon sedan har ett väldigt långt kriminellt förflutet som hon i snyftinlägg bortförklarar trots att hon har riskerats människors liv i hennes snedsteg ska vi tydligen inte heller bry oss om.
Inte för att vara cynisk. Tvärtom, för att vara ärligt.
Jag tror att de flesta varken på och för dumpen och de emot dumpen inte bryr sig om barn.

Innerst inne handlar det troligtvis om Saras fientlighet mot samhället. Hon har blivit dömd av staten och då är det normalt att ge igen eller att på gott och ont visa att lagen är lagen. Patrik känner sig sviken av samhället.
Jag tror att både Sara och Patrik motiv snarare påminner om gryningspyromanens än något annat.
Citera
2022-07-19, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac
Jag tror att de flesta varken på och för dumpen och de emot dumpen inte bryr sig om barn.

Innerst inne handlar det troligtvis om Saras fientlighet mot samhället. Hon har bilvit dömd av staten och då är det normalt att ge igen eller att på gott och ont visa att lagen är lagen. Patrik känner sig sviken av samhället.
Jag tror att både Sara och Patrik verkliga motiv snarare påminner om gryningspyromanens än något annat.

Knappast
Jag gör det av samma orsak
Har varit utsatt själv
Citera
2022-07-19, 01:03
Medlem
snutans avatar
Citat:
Vem bryr sig om anledningarna till varför du har riskerat medmänniskors liv när du gång på gång har suttit dig i en bil och kört när du har varit påverkad. Vem bryr sig om ditt väldigt långa kriminella förflutna liv? Vem bryr sig om alla dina snyfthistorier?

Problemet blir när du själv har levt rövare och ska sedan leka polis och agera moralpolis, speciellt på ett sätt som går tvärtemot vad forskning och rättsväsendet säger och där du samtidigt skiter fullständigt i alla oskyldiga offer.

Du har fortfarande inte svarat varför du hängde ut den lilla flickan vars pappa ni kåtade upp till eventuella sexuella övergrepp. Ni konfronterade och hängde ut honom innan polisen fick tag på honom. Ett litet offer vars far ni kåtade upp som kommer växa upp med vetskapen om att ni hängde ut henne i era chattloggar och där ni även kan ha triggat övergreppen mot henne. Och att ni slutligen valde att konfrontera mannen istället för att direkt kontakta polisen bara så du får lite material till er hemsida säger så mycket om din hybris och hur obildad och korkad du faktiskt är.

Skulle säga att problemet, utöver gäddor och annat äckel, är såna som du.

Har du fortfarande inte förstått att det inte hjälper hur mycket du bölar och ljuger här och på andra ställen?

Och du kallar andra korkade.
Citera
2022-07-19, 01:14
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MizzM81
😂
Jaså
Tar rättsväsendet avstånd?
Skulle inte tro det vetdu
Polisen och dumpen jobbar ofta ihop
Samt att peddon hamnar i häkte snabbare tack vare dumpen
Ta dig därbak 😉

Att du försöker sänka andra med översittarfasoner skrämmer inte mig.
Säger mer om dig
🙂 Har betydligt mer iq än er pedofil kramare å dumpen hatare 😂
Både emotionell iq och intelligens

🙂
Tjolahopp
På vilket sätt jobbar Ollisen och Pumpen i hopp?
Citera
2022-07-19, 01:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MizzM81
Knappast
Jag gör det av samma orsak
Har varit utsatt själv
Att ha varit utsatt själv är en stor förklaring för vissa. Det är väl samma med han i Skövde som jagar bögar.
På andra sidan finns vänstern som vill ondgöra sig bla i den gamle brune socialdemokraten Emanuel Tupp med prejudicerande dom, solidariskt betalningsansvar och konfiskering.
Pedofilers motiv är sexuellt och felaktig tro att barn, minderåriga och kvinnor (alla i samma pott) finns en knapptryckning bort.
Resten bottnar i politik av både de som är för och emot dumpen. Barn används som substitut och slagträ i kriminalpolitiken. Mycket beror på kärnfamiljsnormer och vilja att indirekt klämma åt Pride. Barnperspektivet är i de flesta fall bara svepskäl.
Citera
2022-07-19, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thomac

Innerst inne handlar det troligtvis om Saras fientlighet mot samhället. Hon har blivit dömd av staten och då är det normalt att ge igen eller att på gott och ont visa att lagen är lagen. Patrik känner sig sviken av samhället.
Jag tror att både Sara och Patrik motiv snarare påminner om gryningspyromanens än något annat.

Det här tar priset som det dummaste inlägget på länge.
Citera
2022-07-19, 02:15
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Jo, Dumpen hängde ut ett riktigt barn i chattloggar från det fallet som nådde media där Dumpen kåtade upp barnets pappa till den grad att denne började skriva detaljer om han har förgripit sig på sitt lilla barn.

Trots att Dumpen hade mannens identitet så valde dom att kontakta polisen först efter att dom fick igenom en konfrontation med mannen vilket även gav honom all möjlighet att gå hem och radera bevismaterial.

Och det slutar inte där, i uthängningen så delar Dumpen med sig av chattloggar från när mannen i detalj skriver om hur han förgriper sig på sitt lilla barn. Inte nog med att man kåtade upp barnets pappa till eventuella övergrepp, dom kände ett behov av dela med sig av motbjudande detaljer om hur barnet våldtas av sin far.

Bra att du ligger på om detta. Pedofiler söker sig ju uppenbarligen till andra pedofiler på nätet för att få moraliskt stöd i att förgripa sig på barn. Dumpen riskerade att agera moraliskt stöd åt en pedofil att förgripa sig på ett barn som var i hans direkta närhet. Mycket möjligt att de rent av lyckades agera just ett sådant moraliskt stöd.

Sedan är det en annan sak som är högst problematisk här, nämligen att Dumpen ägnar sig åt sexchattande där de vet ett barn på riktigt involveras. Det kan så klart aldrig vara okej. Att gömma sig bakom den goda saken blir ju bara märklig. Sexchattande med barn involverade är alltid sexchattande med barn involverade. Detta skulle man kunna tro är en moralisk hållning som Dumpen håller med om, men tydligen inte när det gäller hur dom själva agerar.

Ni som försvarar Dumpen i det här fallet, hade ni själva velat att ert barn suttit med den där pedofilen samtidigt som Dumpen sexchattade med honom? Eller föreställ bara att ni själva sexchattade med en pedofil som hade ett barn i sin närhet? Hade det varit en kvällssyssla ni hade kunnat ägna er åt med gott samvete?
Senast redigerad av DrComfort 2022-07-19 kl. 02:23.
Citera
2022-07-19, 02:25
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snutan
Skulle säga att problemet, utöver gäddor och annat äckel, är såna som du.

Har du fortfarande inte förstått att det inte hjälper hur mycket du bölar och ljuger här och på andra ställen?

Och du kallar andra korkade.

Ägnar du själv dagarna åt att sexchatta med pedofiler som har barn i sin direkta närhet?
Citera
2022-07-19, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutteThePimp
Och hur många barn har polisen och rättsväsendet hjälpt? Oftast tycker jag mig läsa att brott kunde ej styrkas pga att barnet ej kunnat förklara, visa, rita, berätta etc nog noggrant vad som hänt.

Sitter man å runkar i tron att det är en minderårig man chattar med och erbjuder sig att visa dom vad kärlek är, dessutom sedan ÅKA för att träffa denna fiktiva person så har man fan inte alla hästarna i stallet. Då får ni kalla det för översexuell och allt annat. Häng ut skräpjävla människan, den person VET att vad den gjort är fel och får då ta konsekvenserna.

Dessutom på tal om stigmatisering, med tanke på vad som hänt i Skellefteå och även Visby så borde nu alla nassar börja vifta med knivar mot äldre damer och gossar runt 13 år( mer troligt 15 eller äldre) börja våldföra sig på små flickor, för det skrivs om detta i alla tidningar.. Dessutom är det ju konstigt att vi inte fått krig i Sverige, skrivs löpmeter ang kriget i Ukraina och då borde väl även stigmatiseringen gälla det fallet? Eller gäller det enbart pedofiler

De har såklart hjälpt väldigt många barn även om det också är många som inte blir hjälpta. Jag håller med om att juridiken är snårig och just sådana här fall kan bli väldigt besvärliga när det är högt uppsatta beviskrav. Å andra sidan bör det vara högt uppsatta beviskrav för allvarliga brott, det är svårt att komma runt det.

Men jag har absolut läst domar där man gärna hade velat få en utförligare förklaring kring hur de tänkte och varför. Men oftast krävs det att man är väldigt insatt i vad som står i lagboken och varför och det är oftast inte gemene man när de kritiserar domsluten. Med det sagt så finns det säkert en hel del fall där utgången borde varit annorlunda.

Det är ju en viss skillnad på stigmatisering om man tittar på det Dumpen gör och det som du tar upp som exempel. Dumpen hänger ut enskilda individer omaskat inför en miljonpublik och kontaktar familj och arbetsgivare. Tror du verkligen att en random nazist kommer känna sig lika stigmatiserad på grund av ett enskilt fall som massmedia tar upp där gärningsmannen möjligtvis kan ha haft nazistiska kopplingar?
Citera
2022-07-19, 02:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Pedofiler söker sig ju uppenbarligen till andra pedofiler på nätet för att få moraliskt stöd i att förgripa sig på barn. Dumpen riskerade att agera moraliskt stöd åt en pedofil att förgripa sig på ett barn som var i hans direkta närhet. Mycket möjligt att de rent av lyckades agera just ett sådant moraliskt stöd.
Det är ett annat sätt att uttrycka vad effekten blir på samhällsnivå. Resultatet blir normalisering att förgripa sig på barn men också pedofili i sig blir alltmer okänsligt.
Förutom att hamna med dumpen som nog samma person inte gör fler än en gång så kan offentligt samtal eller rapportering om pedofili förhindra vissa övergrepp.
Jag tror att preventell, sexologer och vänskapliga samtal är nerringda och uppstår som aldrig förr, i huvudsak av personer orelaterade till dumpen. Dumpen fungerar som moraliskt stöd på olika sätt för majoriteten män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in