2022-07-18, 16:49
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Starkt muslimska länder (exempelvis Saudiarabien) tvingar kvinnor att bära slöja och åka buss med målsman, dom avrättar bögar och oliktänkande, osv. Starkt kristna länder (exempelvis Vatikanstaten) ägnar sig mest åt att tjata om avhållsamhet. Båda dessa religioner må vara tramsiga, men dom är väldigt olika.

När det kommer till Vatikanen så har det ju varit dit alla Gaymen flytt o gjort karriär.
Citera
2022-07-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det finns inga likheter eftersom de högtider vi har är äldre än kristendomen. Jul firades innan kristendomen till Odens ära och ett av hans namn var just Jol. Den keltiska motsvarigheten är Yole. Samma sak med påsk, allhelgonadagen, pingst med mera. Midsommar säger sig självt. Högtidsdagar följer också en årscykel anpassad eftr hur våra institutioner och klimat fungerar.
P[ vilket jävla sätt har det med skillnader inom kristendom och islam att göra???🤨🤨🤨
Citera
2022-07-18, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0urce
Du är naiv. De snabbaste växande grenarna inom islam är inte sekulära, utan går mot mer fundamentalism. Dessutom så vill inte muslimerna i Sverige integreras, utan vill leva enligt panislamism.

Det är betydligt lättare att mota undan hela religionen i Sverige än förändra Islam. Varför tror du de smartaste och mest pålästa individerna på planeten är emot Islam, men ignorerar de andra religionerna?
De andra religionerna är inget hot. Jag kan tro på exakt vad jag vill och säga att jag är kristen, utan problem. Jag kan hoppa mellan religioner, blanda religioner hur jag än önskar.

Prova det inom en muslimsk familj, haha.

Oavsett vad din strategi ang. ändra på Islam till det bättre är, släpp den. Den kommer inte fungera.
Det är knappast alla religioner (och framför allt inte alla inriktningar) som är öppna för att blanda hej vilt. Hur som helst försök tänka på att det är just som du säger: Många vill inte vara ateister så tvinga dem inte. En människas moral bygger trots allt inte helt på religionens grundläggande värderingar för i så fall hade vi haft enorma problem med kristna. Om det är folks moral du är missnöjd med är det den du ska ändra. Det är inte alla muslimer som ens tycker att deras religion är särskilt viktig utan de hämtar sin syn på saker mestadels från annat håll (liksom många kristna) men islam är ändå en del av deras identitet. Högtiderna är det sista vi behöver angripa.
Citera
2022-07-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motherofgod
Jo det tror jag att de hade tyckt. Tror du ukrainarna är här för att stanna permanent?
Med tanke på hur sönderbombat deras land blir skulle jag inte vara förvånad.
Citera
2022-07-18, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anvandareutannamn
Med tanke på hur sönderbombat deras land blir skulle jag inte vara förvånad.

Regeringen har till och med börjat fila på ett återvändarprogram. Något de borde gjort för alla våra 100 tusentals araber och afrikaner sedan länge.
Citera
2022-07-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av otello
Starkt muslimska länder (exempelvis Saudiarabien) tvingar kvinnor att bära slöja och åka buss med målsman, dom avrättar bögar och oliktänkande, osv. Starkt kristna länder (exempelvis Vatikanstaten) ägnar sig mest åt att tjata om avhållsamhet. Båda dessa religioner må vara tramsiga, men dom är väldigt olika.
Tolkningen skiljer. Gud avrättar bögar och oliktänkande i bibeln. Samt en hel del oskyldiga barn. Kvinnosynen är inte heller helt modern. Det är alltså tolkningen och kulturen det ligger i, inte religionen i sin grund.
Citera
2022-07-18, 22:54
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
P[ vilket jävla sätt har det med skillnader inom kristendom och islam att göra???🤨🤨🤨

Det säger en hel del om din låga allmänbildning om att problemet handlar om en konflikt mellan Kristendom och Islam. Vad vet du om Islam och dess högtider. De flesta kanske är kompatibla med de svenska.
Citera
2022-07-18, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är inte tur.
Det är upplysningsideal o social ingenjörskonst.
Att landet styrs med lagar o att all makt utgår utifrån folket.

I Mena har de satsat på koranskolor. Deras tillämpning av lagar utgår från koranen. I stort allt styrs av en relion som skapats för över 1000-år sedan og anses som perfekt.

Än mer oroväckande är att Mena regionen sedan 70-talet i allt större grad har hänfalligt till allt större fanatism o intolerans (läs islamism).

O det är dess fula tryne vi ser när partiet Nyans lobbar för islamska högtider ska bli röda dagar i Sverige.
Ok så innan du föddes satte du dig in i "upplysningsideal" och uppfann "social ingenjörskonst" varpå du byggde upp det svenska samhället för att senare kunna utbilda dig? Jag gjorde det inte så i mitt fall var det tur att jag föddes här.
Citera
2022-07-18, 22:55
Medlem
Citat:
Regeringen har till och med börjat fila på ett återvändarprogram. Något de borde gjort för alla våra 100 tusentals araber och afrikaner sedan länge.
Om det funnits fungerande regeringar. Och man är knappast sugen på att återvända till ett land utan en.
Citera
2022-07-18, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det säger en hel del om din låga allmänbildning om att problemet handlar om en konflikt mellan Kristendom och Islam. Vad vet du om Islam och dess högtider. De flesta kanske är kompatibla med de svenska.
När kom du in i det här? Läste du inläggen jag svarade på? Tror vi diskuterar olika saker nämligen...
Citera
2022-07-18, 23:16
Medlem
Citat:
Om det funnits fungerande regeringar. Och man är knappast sugen på att återvända till ett land utan en.

Vad man är sugen på är ovidkommande. Man har inte rätt att parasitera på ett annat lands befolkning mer än absolut nödvändigt. Att araber är mer benägna att begå brott och kostar många miljarder är något man bör ta i beaktning innan man släpper in dem som flyktingar på svensk mark.
Citera
2022-07-18, 23:55
Medlem
Citat:
Vad man är sugen på är ovidkommande. Man har inte rätt att parasitera på ett annat lands befolkning mer än absolut nödvändigt. Att araber är mer benägna att begå brott och kostar många miljarder är något man bör ta i beaktning innan man släpper in dem som flyktingar på svensk mark.
Vad vet du om nykolonialism du som är så inne på att parasitera?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in