2022-07-17, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av itsyourfault
Min poäng är att undersökningen är ett styrkebesked för Magdalena och ingen annan, det fattar du väl själv. Att säga att de är ett styrkebesked för Jimmie är som att säga att Sverigedemokraterna älskar invandring. Magdalena är den klart starkaste partiledaren i riksdagen och de flesta av oss svenska folket vill se henne som statsminister, ingen annan. Detta är fakta.

Hur har du det med matten? Läs på, så kommer du att finna att de flesta svenskar INTE vill ha Magdalena som statsminister
Citera
2022-07-17, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 42-43-44
Hur har du det med matten? Läs på, så kommer du att finna att de flesta svenskar INTE vill ha Magdalena som statsminister

Hur är det med matematiken själv? MA leder överlägset när det kommer till statsministerposten.
Citera
2022-07-17, 22:42
Medlem
Sockerhalss avatar
Det har nog kommit en Sentio idag. Den visas aldrig. Hoppas nån kan fixa fram. Annie och hennes C är och nosar på spärren tror jag. Ha!
Citera
2022-07-17, 23:48
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Fast det är ju inte det SD gör. Om jag skulle hålla med om att jag förut VAR ful och jobbig, men nu har skönhetsopererat mig och gått en charmkurs, så är det inte automatiskt så att alla tycker jag är tillräckligt fager eller servil. Däremot får det mig 100% garanterat att framstå som omanligt, löjeväckande ängslig över vad andra tycker om mig. Vilket inte attraherar vare sig läsare, väljare eller kvinnor. Om jag gör anspråk på att vara en "sanningsägare", är det värre att vara ängslig än uppfattas som otrevlig av vissa. Om en väljare vill ha ett lagom harmlöst, konformistiskt parti som inte är S, duger väl M eller L?

Om SD bara svarat "Ja. Och?" på alla frågor om sitt förflutna, så hade media tröttnat för länge sedan. Det var SD själva som gjorde "järnrören" till en mytisk händelse genom att Åkesson sa att det var land det värsta han upplevt. Det som media inte kunde göra till en skandal, hjälpte SD till att haussa och kommer aldrig slippa höra talas om.

SD förstår inte att hela väljarkåren delas upp i två kategorier: de som inte bryr sig om SD:s rumsrenhet och de som aldrig kommer tycka att SD är rumsrent. Däremot kan väljare få för sig att det inte är någon mening att rösta på ett parti som bryr sig mest om vad andra partier tycker.

Som oftast har du helt rätt.
Foliehatt på.
Det är inte utan att man undrar om SD till slut är helt köpta för så här dumma kan man inte vara 2022.
Foliehatt av.
Citera
2022-07-18, 09:24
Medlem
2 månader kvar till valet bara då tycker varenda opinionsföretag i landet att man ska gå på semester en hel månad precis som t.e.x. SVT.
Vilket jävla skämt.
Citera
2022-07-18, 12:07
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
2 månader kvar till valet bara då tycker varenda opinionsföretag i landet att man ska gå på semester en hel månad precis som t.e.x. SVT.
Vilket jävla skämt.
Men samtidigt så kör de flesta företagen opinionsmätningar ungefär varje vecka i augusti-septermber... De förtjänar lite semester tycker jag. Tror inte många svenskar är så insatta i politiken under sommaren heller, det händer ju inte speciellt mycket. Inga debatter, riksdagsbeslut, etc
Citera
2022-07-18, 22:20
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Men samtidigt så kör de flesta företagen opinionsmätningar ungefär varje vecka i augusti-septermber... De förtjänar lite semester tycker jag. Tror inte många svenskar är så insatta i politiken under sommaren heller, det händer ju inte speciellt mycket. Inga debatter, riksdagsbeslut, etc

Men ändå händer det så mycket.

Brutala överfall på småbarn. Och så klart elpriserna som alla verkar prata om nu: vi är nu uppe på 6kr/kwh. Åtminstone något utspel i sociala medier borde vara på sin plats.
Citera
2022-07-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Som oftast har du helt rätt.
Foliehatt på.
Det är inte utan att man undrar om SD till slut är helt köpta för så här dumma kan man inte vara 2022.
Foliehatt av.
Det är märkligt att SD inte förstått att deras väljare inte bryr sig om vad massmedia skriver...

Att göra en vitbok några månader innan valet var det dummaste man kunde göra.
Citera
2022-07-18, 22:28
Medlem
Awkwardmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77

Är väll annars ett utmärkts sommarjobb?

Du har kanske rätt i sak. Men statistiknörden i mig plågas av denna tystnad,
Senast redigerad av Awkwardman 2022-07-18 kl. 22:37.
Citera
2022-07-18, 22:29
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676
Det är märkligt att SD inte förstått att deras väljare inte bryr sig om vad massmedia skriver...

Fast den blir väl inte klar för ens tidigast 2023?
Citera
2022-07-18, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Fast den blir väl inte klar för ens tidigast 2023?
Man släppte ju delrapporten nu. Massmedia, expo och andra vänsterliberala debattörer gjorde ju sig i brallan och fick bara mer bränsle...
Citera
2022-07-20, 09:39
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4december1676

Syftet med vitboken är väl att kunna vinna nya väljare, inte att behålla deras existerande väljarbas
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in