2022-07-18, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Ja på två veckor borde man ha kunnat binda den misstänkte med DNA. Eller rättare sagt: skulle ha kunnat.

För sin egen säkerhets skull så är han nu flyttad till annan ort, tragiskt att det ska bli så här.
Jag tror att det råder förundersökningssekretess i det här caset pga en rad faktorer.
Det är ett känsligt ärende med hänsyn till brottet karaktär, BO:s ålder och sånt.
Tror du att polis och åklagare förser medier med resultat av dnatester och tekniska bevis i det här skedet?

Jag tror du driver med oss,eller så är du helt väck.
Citera
2022-07-18, 21:52
Medlem
Citat:
Blev GM muslim nu också helt plötsligt?
Nej, det har han väl varit hela tiden?
Citera
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Källa på det fetade?

Jag har jobbat ca 10 år ute i Rinkeby och Tensta. Jag har sett ett och annat. Jag skriver vad jag upplevt, inte vad jag läst i något förbannat forum eller äckelfejjan eller liknande.
Citera
Medlem
heggeness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Förmodligen nedsövd fortfarande.

Sen är det faktiskt förvånande att polisen, soc och övriga inblande är så rädda för att folk ska ska skada pojken eller hans familj. Har det någonsin hänt i närtid att folk har hämnats ett sånt här brott? Nu är flickan svensk, så risken är minimal. Folk skriver upprörda saker på nätet så klart, men det är bara tomma hot.

Den absoluta majoriteten av hatbrott sker ju av infödda gentemot invandrade, så jag skulle inte säga att risken är minimal. I och med att detta med ryktesspridning på nätet har passerat all anständighet så är det inte alls otänkbart att någon Flashback-rasist "griper in".

Därför har den på nätet utpekade killen flyttats till annan ort.
Citera
2022-07-18, 21:53
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
En sida på nätet där man diskuterar och säljer droger.

Har du webbadressen till den?
Citera
2022-07-18, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Nu misstänker jag att du trollar, men utredningen pågår med aktsamhet och givetvis kan polisen knyta den huvudmisstänkte till både plats och offer med mer tekniska bevis än de gått ut med. Det är naturligtvis inte enbart på svaga indicier de agerat.

Vi vet ännu inte exakt vilka bevis de kunnat säkra från GM, platsen samt flickan efter det att hon transporterats till universitetssjukhuet i Umeå eftersom de är väldigt knapphändiga med att delge information under utredningens gång, men med tanke på att polisen verkar väldigt säkra på att de har rätt gärningsman, så vågar jag påstå att de definitivt kunnat säkra vissa detaljer och uppgifter från våldsdådet för att med säkerhet kunna ange personen i fråga som misstänkt, i synnerhet med tanke på hans ålder. Hade de haft minsta tvivel hade de varit noggranna och desto försiktigare med hur de går ut med information i media med tanke på hur känsligt ärendet är.

Det är han och det kommer bli allt mer tydligt med tiden.

Dom är väl extra försiktiga med tanke på att GM möjligen inte ens kan anklagas för brott pga sin ålder.
Hur försiktiga dom än är så verkar det inte finnas några tvivel om att det är rätt person som pekats ut.

Tragiskt nog kanske vi får vänta på hans nästa fullbordade grova våldtäkt och mord innan han låses in för gott.
Han är för farlig för att leva fritt och det finns tvångsmedel för att hålla honom inlåst vid rätt förutsättningar.
Citera
2022-07-18, 21:54
Medlem
Citat:
Blev GM muslim nu också helt plötsligt?
Det beror på att pojken på FB klär sig i dräkt som muslimer använder och familjen har fullt med inlägg relaterat till islam, böner, våld och terror. Så med största sannolikhet är han muslim och är kulturellt påverkad därefter. Inte särdeles förvånande med hans kriminella handlingar.
Citera
2022-07-18, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JanneGitarr
Ingen har väl sagt att det var för sin egen säkerhets skull han flyttades?

– Pojken befinner sig inte i polisområdet, han är alltså inte kvar i länen.
Anledningen till att polisen går ut med informationen är enligt Lars Westermark för att skapa trygghet i samhället.

– Vi vill lugna närboende och föräldrar i närområdet, ifall man tror att han skulle vara ute på fri fot, så är alltså inte fallet.

Citat:
"Det finns en hotbild mot pojken och hans familj och det finns en oro bland dem som bor i området", säger han till TT.

Åh jo då det finns en hotbild både mot pojken och hans familj. Sveriges Radio rapporterar från TT.
Citera
Medlem
Citat:
En sida på nätet där man diskuterar och säljer droger.

Ville bara påpeka att pappan till tjejen grundat denna när han beskrevs som "en slitande svensk arbetare".
Mhm, det finns inget som heter "Darknet Skellefteå". Om han sålde droger på darknet-sidan Silkroad kan du säga det istället. "Darknet Skellefteå" låter som en blattig discord-grupp som säljer lustgas och hemkört
Citera
Medlem
Citat:
Den absoluta majoriteten av hatbrott sker ju av infödda gentemot invandrade, så jag skulle inte säga att risken är minimal. I och med att detta med ryktesspridning på nätet har passerat all anständighet så är det inte alls otänkbart att någon Flashback-rasist "griper in".

Den utpekade som en månad innan blev tagen för våldtäktsförsök?
Citera
Medlem
2big4yous avatar
Citat:
Vi får helt enkelt låta utredningen ha sin gilla gång. Än så länge vet vi ingenting om gärningsmannen.

En invandrarkille har pekats ut på nätet, och har därför behövt flyttas till annan stad för sin egen säkerhets skull. Trots att det tydligen inte finns något som binder honom till brottet. Det är det enda vi vet i nuläget.
Hur vet du att det inte finns bevis?
Du verkar inte ha susning om hur en Forensiker arbetar vid en förundersökning vid ett grovt våldsbrott.
Och om inte afrikanen har blod på sina händer så är han ett nyckelvittne som kan berätta förloppet i en annan riktning men ingenting tyder på detta i dagsläget.
Är du en batikhäxa som är anställd av kommunen för att motverka "hatet" på Flashback?
Inget konstigt iofs, Charles Manson och Ted Bundy hade tonvis med PMS stinna kvinnor efter sig.
Citera
2022-07-18, 21:56
Medlem
Citat:

Och var är din källa till ovanstående förstnämnda påstående?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in