Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Är det okej eller inte med grova brott? Du tycker ju å ena sidan det är fullt rimligt att pojken inte ska omfattas av lagen, trots att han inte bara våldtagit utan även nästintill mördat en 9-årig flicka, eftersom din "demokrati" inte anser att han ska straffas - samtidigt som du upprepar hur vidriga alla andra är och pratar om helt andra brott. Du har mig veterligen inte vågat säga ett enda "dåligt" ord om gärningsmannen än, medan du spammar tråden om hur vidriga alla andra är.
Men du kanske tror att det hjälper att någon socialkärring med regnbågshatt tutar i han lite "värderingar" så är allt löst sen? Lycka till, för det är ungefär det som väntar honom. Jag hade lagt in en skrattemoji om det inte vore så tragiskt att det tyvärr innebär att han kommer våldta och kanske mörda fler flickor. Och då kommer ni sitta här och fortsatt försvara honom.
Jag skriver om de dödshot som förekommer.
Att det är olagligt och inte hör hemma i en demokrati.
Detta är vad du lagt dig i.
Att känna avsky ang förövaren är inte ett dugg underligt vid ett så förfärligt våldsdåd.
Vid dödshot och uppvigling har däremot gränsen överskridit vad det beträffar både förnuft, demokratiska värderingar och svensk lagstiftning.
Att påstår sig värna om demokratin och själva vill själva döda en minderårig innan det ens gått via rättssystemet är mer än korkat.
De som sen påtalar denna galenskap (rena mordhot och uppmuntran till brott) förvandlas sen per automatik till att omhulda förövaren och inte bry sig om tjejen.
Det säger mer om din kognitiva förmåga än min inställning.
Att säga nej till dödshot är inte likställt med att ta hans parti, din dumma jävel.