Citat:
Ursprungligen postat av
Swingexperten
Ja, jag tror det var botten. Det var alldeles för många som väntade på 10-15k för att fynda. Dessutom var RSI nere på 24 i veckografen 🚀
Sentiment har ju legat på rekordlåga nivåer länge nu med.
Citat:
Ursprungligen postat av
GengusKhan
Knappast. Dead cat bounce innan nästa leg ner. Lite fler idioter måste bli trappade.
Nej, $10K är ett faktum.
Kanske, kanske inte. Tycker också det är väldigt många som är säkra på att ett BTC ska ner till 10k, kanske t.om. 6k.
Citat:
Ursprungligen postat av
Leaston
Det ser inte ut som en botten så som jag ville ha det, men å andra sidan såg toppen i november absolut inte ut som en topp.
Marknaden gör ju inte det som alla förväntar sig.
Jag spelar på att botten är inne. Ett antal stora institut är likviderade och har kursat, så läge att vända uppåt nu?
Problemet är ju de övriga marknaderna, men frågan är om det inte börjar bli dags att vända upp för dem med. Alla är ju eniga om att dom skall ner ännu mer såe...
Precis, håller ett öga på ES och NQ, samt DXY.
Om DXY tar en breather och ES/NQ öppnar grönt och fortsätter uppåt så kan vi nog kanske få se en squeeze iaf. BTC har ju för ovanlighetens skull varit "down only" senaste månaderna. Inga riktiga short squeezes alls, som föregående bearmarket. Säkert tack vare dessa instituts tvångslikvidering som du säger.