2022-07-18, 17:47
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Återkom gärna med stöd för dina belägg och sluta "skjut från höften".
Du är bland de mer seriösa här.

Vem fick klart för sig redan efter 3 minuter att det var Palme som var skjuten?

Citat:
Ursprungligen postat av Problem2020
Okej...Döda mig inte nu...

Men alla som faktiskt trodde på Lisbeth

För visst har jag en poäng !?

Nej, men återigen ett skott från höften.
"Man" och "alla"... så kan du inte backa upp detta med stöd i materialet...
Är inte teorin starkare än så?
Citera
2022-07-18, 17:49
Medlem
Har ställt frågan förut men gör det igen. Ni som är säkra på att SE är oskyldig och har observationen av LJ som ett tungt argument, hur ställer ni er till att han i första förhöret beskriver honom som ca 20 år och med mörkblå täckjacka? Har han verkligen kunnat se det från mordplatsen? Jag hävdar att det krävs en syn jämbördig med en rovfågel för att lyckas. Är det inte troligare att han sett honom på närmare håll?
Citera
2022-07-18, 17:50
Medlem
Citat:

Det är mycket som inte går att backa upp med stöd i materialet. Språngmarschen är ett exempel. "Supervittnet" ett annat.
Citera
2022-07-18, 18:05
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av den-kristne
Otänkbart för dig att US skulle kunna ha haft något samarbete med SB, som var inkvarterade i samma hus där SE råkade jobba?
Varför skulle det vara mig otänkbart?
Citera
2022-07-18, 18:15
Medlem
Citat:
Ja det går att spekulera att detta återigen är något SE tar från media, men redan i samtalet med väktarna så antyds det att det inte var direkt som Palmes identitet blev känd.

Hur "exakt" vet vi vad Hage minns?
Hur kommer det sig då att varken Glantz med kamrater visste vem offret var för än dagen efter?

Såklart kan jag inte svara på varför Glantz inte visste..

Ville påpeka att Lisbeth faktiskt vid flera tillfällen gav dom klara ledtrådar vem hon var o vem som blivit skjuten..

Du kan också vara mer öppen för att Engström som GM läser mkt i Media o därav få mkt info...
Citera
2022-07-18, 18:17
Medlem
Citat:

Vad jag menade med alla som trodde på Lisbeth var att jag syftade på att hon vid minst 2 tillfälle sagt vem hon är o vem som blivit skjuten...

Om inte alla hörde detta eller inte trodde på henne kan jag såklart inte svara för...
Citera
2022-07-18, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Har ställt frågan förut men gör det igen. Ni som är säkra på att SE är oskyldig och har observationen av LJ som ett tungt argument, hur ställer ni er till att han i första förhöret beskriver honom som ca 20 år och med mörkblå täckjacka? Har han verkligen kunnat se det från mordplatsen? Jag hävdar att det krävs en syn jämbördig med en rovfågel för att lyckas. Är det inte troligare att han sett honom på närmare håll?

Det är just en sådan sak som antingen Engström sett från närmare håll eller kört det gamla vanliga läst i media
Citera
2022-07-18, 18:25
Medlem
Citat:

En sak som jag tror du kan ta till dig..

Du är väldigt bra på att ifrågasätta vara påstående mot Engström...

Men ifrågasätter du Engströms berättelse lika hårt ?

Ärligt nu...

Jag är övertygad om att du kunnat slå hål på hans berättelse om du velat...
Senast redigerad av Problem2020 2022-07-18 kl. 18:27.
Citera
2022-07-18, 18:28
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Makarov.24
Det är mycket som inte går att backa upp med stöd i materialet. Språngmarschen är ett exempel. "Supervittnet" ett annat.

Ja, nu var det andra typer av påståenden det handlade om. Du verkar inte ha hängt med vad som diskuterades.
Citera
2022-07-18, 18:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Såklart kan jag inte svara på varför Glantz inte visste..

Ville påpeka att Lisbeth faktiskt vid flera tillfällen gav dom klara ledtrådar vem hon var o vem som blivit skjuten..

Du kan också vara mer öppen för att Engström som GM läser mkt i Media o därav få mkt info...

Självklart är jag övertygad om att han som GM läser och ser på TV. Det har jag heller aldrig påstått annat om heller.
Det är även det mest gångbara svaret utan att ens reflektera över hur mycket han ska ha lagt på minne från media. Men det är absolut en alternativ-hypotes.

Nu var det dock detta med att det tog tid innan Palmes identitet blev känd och att SE redan i samtalet med väktarna antyder detta. Media och tidningar spelar ingen roll i detta sammanhang.
Citera
2022-07-18, 18:41
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
En sak som jag tror du kan ta till dig..

Du är väldigt bra på att ifrågasätta vara påstående mot Engström...

Men ifrågasätter du Engströms berättelse lika hårt ?

Ärligt nu...

Jag är övertygad om att du kunnat slå hål på hans berättelse om du velat...

Vill du prata om annat nu, istället för att svara på frågan vilket/vilka vittnen som anger tiden för när Palmes identitet blir känd.
Jag vill ju veta om det är något jag missat!
(FB) Skandiamannen

Ska jag vara ärlig med dina frågor medan du glider undan mina?

I flertalet av mina inlägg diskuterar jag också alternativ-hypotesen. Att jag sedan finner den osannolik och du/ni tycker att "det väger tungt" och vill argumentera för det på olika sätt har ju inte fått mig på något sätt mer benägen at ta denna teori till mig.

Har man slagit hål på hans berättelse om språngmarschen bara för att ingen nämnt denna i förhören/uppslagen?
Citera
2022-07-18, 18:49
Medlem
Citat:
Vill du prata om annat nu, istället för att svara på frågan vilket/vilka vittnen som anger tiden för när Palmes identitet blir känd.
Jag vill ju veta om det är något jag missat!
(FB) Skandiamannen

Ska jag vara ärlig med dina frågor medan du glider undan mina?

I flertalet av mina inlägg diskuterar jag också alternativ-hypotesen. Att jag sedan finner den osannolik och du/ni tycker att "det väger tungt" och vill argumentera för det på olika sätt har ju inte fått mig på något sätt mer benägen at ta denna teori till mig.

Har man slagit hål på hans berättelse om språngmarschen bara för att ingen nämnt denna i förhören/uppslagen?

Jag svarade på att jag inte vet när folk förstod att det var Lisbeth o Olof..

Men jag slår fast iallafall att det nämndes av Lisbeth...

Ingen kan ju redovisa några minuter...

Men vi brukar ju faktiskt säga i denna tråd när det blev känt att det var Lisbeth o Olof o då kan man väl använda att det blev känt en bra stund innan Ambulansen kom då Lisbeth säger det rakt ut...

Du har väl också läst förhören att folk sagt att Lisbeth säger detta rakt ut ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in