2022-07-18, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
# Han sier at de aldri har snakket om skilsmisse. Det sa han i avhøret. Det har man lydopptak på.
I sine dagbøker står det noe helt annet, nemlig at det var alvorlige ekteskapsproblemer helt fram til 2018. I NRK-intervjuet letter han litt og snakker om humper i veien. "Akkurat som i alle andre ekteskap, ingenting å legge skjul på".
Det står også i dagbøkene at han frykter de økonomiske konsekvensene ved en skilsmisse.
I NRK-intervjuet ler han og
A. sier at han ikke har problemer med å dele noe som helst.
B.I neste setning er han plutselig redd for en skilsmisse, og derfor måtte han sette huset på seg selv.

Det er vel ikke uvanlig å tenke andre tanker om ting en tid senere og/eller noen/mange år senere.
De fleste har vel erfart å tenke noe for en tid tilbake som de senere ikke lengre tenker.

A. Her snakker han om i nåtid.
B. Her snakket han om en periode for lang tid tilbake.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-18 kl. 11:09.
Citera
2022-07-18, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Det er vel ikke uvanlig å tenke andre tanker om ting en tid senere og/eller noen år senere.
De fleste har vel erfart å tenke noe for en tid tilbake som de senere ikke lengre tenker.

Niel Young sa en gang til en journalist: «Du må gjerne skrive ned det jeg sier, men i morgen kan det hende jeg mener noe annet.»

Jeg tror heller ikke TH henger helt med i svingene, men det tror jeg heller ikke gamle sladrevenninner gjør.

I løpet av den siste uken, var det en her inne som sa, husker ikke hvem: «Husk at alt vi vet om denne saken er basert på politilekkasjer.»
Citera
2022-07-18, 11:44
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Det er vel ikke uvanlig å tenke andre tanker om ting en tid senere og/eller noen/mange år senere.

A. Her snakker han om i nåtid.
B. Her snakket han om en periode for lang tid tilbake.

TH er beviselig en løgnhals og en gjerrigknark, sånn er det bare.
At han ikke har problemer med å dele, er bare tull. Skulle han forandre seg fra å være superknark til å bli en gavmild bestefar på sine eldre dager, er det det du mener?
AE satt å leitet etter leilighet til leie, og det sier jo sitt. Hun skjønte at det ikke kom til å bli en krone.
Han leide inn polakker til å pusse på huset. Han kjørte rundt i en gammel og bulkete Citroen.
Tror ikke han har forandret seg så mye med årene nei
Citera
2022-07-18, 11:48
Medlem
Citat:
B. er beviselig en løgnhals
A. Han leide inn polakker til å pusse på huset.
A. Du skriver eventyr igjen. Du leste vel den artikkelen der det sto om hvem som fikk oppdraget etter at håndtverkere hadde vært på befaring. Det sto ikke nevnt noe om innleide polakker der.
B. Du selv er beviselig det ja, etter posting av X antall løgner og fantasier.
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-18 kl. 11:54.
Citera
2022-07-18, 11:58
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
A. Du skriver eventyr igjen. Du leste vel den artikkelen der det sto om hvem som fikk oppdraget etter at håndtverkere hadde vært på befaring. Det sto ikke nevnt noe om innleide polakker der.

Uansett et eller annet billig-jalla-firma.
Flere av arbeiderne skal ha vært fra Øst-europa, og da snakker vi om polakker, det skjønner du også.
Polakker som jobber for 50 kroner timen.
TH skal ha pekt på disse som mulige gjerningsmenn, og da snakker vi ikke om norskt kvalitetsfirma som f.eks. Byggmakker.

Nettaviser får også opplyst at Tom Hagen i de aller første avhørene skal ha pekt på håndverkere som jobbet med huset som mulige gjerningspersoner. Flere av arbeiderne i firmaet er Øst-Europa. NRK har tidligere omtalt at håndverkere har vært kalt inn til avhør.

En nabo av Tom Hagen, som også er fra Øst-Europa, skal ha blitt kalt inn til avhør og ble bedt om å legge frem timelister fra jobben han har som lagermedarbeider. Dette for å dokumentere sine bevegelser.

https://www.nettavisen.no/nyheter/vitner-i-politiavhor-usannsynlig-at-tom-hagen-har-noe-med-dette-a-gjore/s/12-95-3423968964
Citera
2022-07-18, 11:59
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:

Siden du ikke har noen kommentar til alt det andre jeg har skrevet, så regner jeg det som at du er enig med meg.
Citera
2022-07-18, 12:00
Medlem
Citat:
Siden du ikke har noen kommentar til alt det andre jeg har skrevet, så regner jeg det som at du er enig med meg.
Du regner feil.
Citera
2022-07-18, 12:11
Medlem
Noen som vet om det tilkom noen nye opplysninger i den Dagbladet-artikkelen i forbindelse med oppdateringen på lørdag etter at artikkelen ble publisert på fredag?
Senast redigerad av z-z-z 2022-07-18 kl. 12:13.
Citera
2022-07-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ja.
Ønsker du å fortelle om det? Var det noen nye opplysninger i den oppdaterte artikkelen? Hva var eventuelt nytt eller endret?
Citera
2022-07-18, 15:25
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fra Dagbladet Pluss artikkel i går, 15. juli 2022.
Venninnens teori om mysteriet: - Sikker

Er ikke dette litt uvanlige formuleringer?
Tom Hagen uttaler via sin advokat Svein Holden at han ikke ønsker å kommentere dette.

Hagen ønsker heller ikke at advokat Holden skal svare på eller gi sine synspunkter på spørsmålene Dagbladet har stilt.
At Hagen har instruert sin advokat på denne måten. Gitt Holden munnkurv.

Kunne ikke Holden bare ha svart "ingen kommentar", i stedet for å fortelle at Hagen ikke ønsker at Holden skal uttale seg.
Jo, det är anmärkningsvärt. Att en försvarsadvokat inte lämnar ofördelaktiga upplysningar om sin huvudman är ju självklart, och således är det i normalfallet onödigt för huvudmannen att instruera att undvika sådant, och om så ändå har skett, är det likafullt egenartat att försvararen nämner det. Det här låter snarast som om Hagen och Holden har olika syn på hur försvaret ska läggas upp. En inte helt ovanlig anledning till en sådan konflikt är att försvararen är nöjd och glad med att få sin huvudman frikänd på grund av brist på bevis - mer än så är ju strängt taget inte h*ns uppgift - medan den misstänkte vill bli fullkomligt rentvådd med flygande fanor och klingande spel. En annan anledning till den typen av konflikt är att misstänkt och försvarare har olika syn på vilka element i bevisningen som är centrala. I det läget gör en misstänkt klokt i att endera byta försvarare eller foga sig i försvararens syn, men det kan ju vara så att just den här misstänkte är mycket van vid att få sin vilja fram.

Sedan kan det naturligtvis vara så att tidningen har utelämnat relevant kontext för uttalandet. Journalister är trots allt journalister.
Citera
2022-07-18, 15:28
Medlem
Citat:
Noen som vet om det tilkom noen nye opplysninger i den Dagbladet-artikkelen i forbindelse med oppdateringen på lørdag etter at artikkelen ble publisert på fredag?

Du kan lese på Dagbladet Pluss Facebook 15 juli kl 15.51, finnes kommentarer.

https://m.facebook.com/dbpluss/
Citera
2022-07-18, 15:37
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Jeg tenker uansett at det er fullt mulig at TH kan ha stålkontroll på sine ansatte på denne måten.
Psykisk kontroll. Huske på at det er penger inni bildet her også. Store penger.
Det er ikke hvilke som helst ansatte.
Det är klart att det inte är teoretiskt omöjligt, men det är alltså ytterst ovanligt att så sker. Och TH har ju heller inte varit känd för att sprida pengar till höger och vänster över släktingar och anställda. För kvinnan på lönekontoret har jag t ex svårt att se hur det skulle röra sig om stora pengar i den här saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in