2022-07-18, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Det råder inga som helst tvivel om att ett starkare Ryssland skulle göra världen lite bättre, det trodde jag varenda kotte förstår.

Sen verkar du ha en speciell relation med araber och islam eftersom du tar upp dem i varje inlägg. Jag hoppas verkligen att du själv inte är etnisk svensk i alla fall med tanke på din svenska, för det vore verkligen pinsamt...

Även i det hos många förlovade landet Ryssland finns det en hel del muslimer. Just därför har Moskva ett utav Europas största moskeer.
Citera
2022-07-18, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Tråkigt att Jordan Peterson visade sig vara en köpt ryssfjant. För han för lite uppmärksamhet nuförtiden eller varför uttalar han sig om nått som han absolut inte vet något om?

Jag tror Jordan Peterson är fullt kapabel att häva ur sig dumheter som dessa även utan att sponsras av Ryssland.
Citera
2022-07-18, 14:32
Medlem
area50s avatar
Han talar för döva öron. Feel-good - kalla alla för Rysstroll som inte håller med - spånen här inne vittnar om det.
Citera
2022-07-18, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Länka gärna till källa på det.
Tror knappast att Ukraina kommer att få tillbaka dessa områden.

Hur tar du över ett område med det enklaste sättet?
  • Fråga snällt om de vill bli ockuperad
  • Slå ihjäl befolkningen och ersätter befolkningen med din befolkning samt tvinga resterande att lyda
  • Låta dom vilja ansluta dig

Svaret är Låta dom vilja ansluta dig. Vilket alternativ tror du Ryssland har använt sig utav för att bli ett sådant stort land?
Citera
2022-07-18, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Hur tar du över ett område med det enklaste sättet?
  • Fråga snällt om de vill bli ockuperad
  • Slå ihjäl befolkningen och ersätter befolkningen med din befolkning samt tvinga resterande att lyda
  • Låta dom vilja ansluta dig

Svaret är Låta dom vilja ansluta dig. Vilket alternativ tror du Ryssland har använt sig utav för att bli ett sådant stort land?

Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Dom kommer inte tillbaka dom, utan dom kommer faktiskt ta tillbaka dom.

Putin kommer att tappa mer ansikte än vad han har gjort då. Han jämnar det med marken hellre än att förlora det eller så gör Ukraina det. Det handlar om vilka som har tillgång till dess naturresurser där.
Citera
2022-07-18, 14:56
Medlem
PeterJihadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Det där är falsk dikotomi. Det finns givetvis fler alternativ än så. Jordan Peterson representerar en neutral och nykter hållning i frågan, det bör vara uppenbart för den vars hjärna inte är förstörd bortom räddning av västs eller östs propagandamaskiner.
Citera
2022-07-18, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.Zamani
Putin har redan tappat ansiktet.
Den teorin köper jag också.

Jag rättar mig, menade att han inte vill tappa ansiktet ännu mer så han nukar hellre det området än att förlora det (igen).

Jag tror inte att det var en slump att Ukraina bombade Ryska båtar ute till havs, sägs finnas nyfunna naturresurser där borta, därav åkte Ryssland dit jävligt fort för att ta rubbet.
Senast redigerad av EricBana87 2022-07-18 kl. 15:01.
Citera
2022-07-18, 14:59
Medlem
W.Smiths avatar
Det ligger förstås något i det han säger. Nu tror jag visserligen att det hör till sakens natur att Väst är fucked som civilisation, det kan nog bara gå helvete härifrån, men visst är det Kina som är fienden, inte Ryssland.

1,4 miljarder människor som ser alla andra än kineser som lägre stående varelser… Försök låta det sjunka in ett tag.

Citat:
Ursprungligen postat av GIMP-SUIT
Så Jordan Petersson är alltså ryssvänlig, där ser man. Man kanske ska ta allt annat han sagt genom tiderna med en nypa salt från och med nu. Jag tänker nu avprenumerera från hans kanal och jag rekommenderar alla att göra likadant.

Håll käften din jävla tönt. Gör du samma sak när din mamma säger åt dig att du borde sluta runka i källaren, skaffa ett par bollar och ett riktigt liv?

”Meh! Mamma! Jag blockar dig nu! Överallt!!”

Frågan är vem som tryckte ”cancel” på din hjärnas kognitiva kapaciteter?
Citera
2022-07-18, 14:59
Medlem
LeifD2s avatar
Han verkar inte ha fattar något av vad som pågår.
Ukraina är bara ett första stopp för ryssarna. Tar dom det kommer don att fortsätta västerut. Rysslands mål är att förstöra så mycket av Europa som möjligt.

Och sanktionerade har han heller inte fattat. Många som inte gör det. Sanktionerade har inte med Ryssland att göra utan syfta till att länder och bolag i USA och Europa skall minska sitt beroende av Ryssland för att undgå utpressning.

Samarbete med Ryssland? Jag antar att Jordan Peteron är en av dom som gärna skulle samarbetat med Hitlertyskland efter annekteringen Tjeckoslovakien också.

Synd, för han har en del bra idéer annars. Men här är han ute och cyklar. Tror de France, dopad till max.
Citera
2022-07-18, 15:01
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det där är falsk dikotomi. Det finns givetvis fler alternativ än så. Jordan Peterson representerar en neutral och nykter hållning i frågan, det bör vara uppenbart för den vars hjärna inte är förstörd bortom räddning av västs eller östs propagandamaskiner.
Du skall nog inte ta allt detta på för stort allvar. Det är i många fall professionella operatörer som gör sitt jobb för att misskreditera oönskade åsikter.
Citera
2022-07-18, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av quantchad
Spelar ingen roll hur smart en människa är, om de går utanför sitt expertisområde finns det bättre experter att lyssna på i området. Jordan Peterson snackar alltför ofta om saker han inte har någon aning om och folk blir lurade av hans sätt att förklara dumma ståndpunkter med långa överkomplicerade förklaringar som är helt orimliga.

Det finns en sak Jordan Peterson är väldigt bra på och det är att använda ett sorts språk som får dumma människor att tro att han är smart. Han är en ordbajsar-maskin utan historiskt motstycke, men det är väldigt sällan han säger något av substans.

Det perfekta exemplet på Jordan Petersons ordbajsande och ignorans var när han samtalade med Roger Penrose, en av världes främsta teoretiska fysiker. JP är en människa som säger väldigt mycket men väldigt lite av värde. Penrose såg ut som att han bara ville facepalma under hela konversationen och han måste undrat vad det är för idiot han har att göra med.

https://youtu.be/Qi9ys2j1ncg
Citera
2022-07-18, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DOTAftw
Det råder inga som helst tvivel om att ett starkare Ryssland skulle göra världen lite bättre, det trodde jag varenda kotte förstår.

Sen verkar du ha en speciell relation med araber och islam eftersom du tar upp dem i varje inlägg. Jag hoppas verkligen att du själv inte är etnisk svensk i alla fall med tanke på din svenska, för det vore verkligen pinsamt...
Skulle världen bli bättre med ett STARKARE Ryssland? Kan vem som helst förstå det?😂😂
Jag tror vem som helst kan förstå att världen är bättre med ett SVAGARE Ryssland till och med utan Ryssland.

Varför är jag besatt av dem?
Jag bara påtalar att du väljer att stötta araber och muslimer istället för ett kristet europeiskt folk. Svårare än så år det inte. Även om jag vet att du vill försöka få det till att så inte är fallet 😂😂
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in