2022-07-18, 10:47
Medlem
Snyftartikel på aftonhoran där "Maria" gråter ut ang sin ekonomiska sits.
Självförvållad?
Det handlar om överlevnad enligt Maria.

https://www.aftonbladet.se/minekonomi/a/JxaapJ/smabarnsmamman-har-knappt-rad-med-mat

Maria får 14 000 i månaden i stöd av skattebetalarna.
Vad vi kan se har hon jobbat utomlands men återvände till Sverige med en rasblandad bastardunge.
Hon studerar sedan men hoppar av för att hon inte klarar stressen.

Har Maria genom sina dåliga val satt sig själv i denna sitsen, och är det så illa som hon säger.
Hur skulle det sett ut för hundra år sedan, kunde det hela varit mycket värre eller vad säger ni?
Kan man inte klara sig på 14 000 kr i månaden som ensamstående mamma med blandrasunge?
Ska Maria få mer pengar varje månad så att hon kan sätta mat på bordet?
Senast redigerad av negerinflation 2022-07-18 kl. 10:52.
Citera
2022-07-18, 11:03
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Sverige har idag år 2022 många fattigpensionärer som efter slitit ett helt arbetsliv för de självgott värdegoda arbetsköparna och för det samvetslösa kapitalet, måste klara av att resten av livet leva på en statlig pension efter skatt på mindre än sjutusen kronor i månaden.

Jämfört med den bistra verkligheten, så är att erhålla ett månatligt understöd av fjortontusen kronor generöst, ja furstligt.

Mamma Maria, bör kunna leva gott på de pengar hon varje månad får av staten.
Citera
2022-07-18, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Sverige har idag år 2022 många fattigpensionärer som efter slitit ett helt arbetsliv för de självgott värdegoda arbetsköparna och för det samvetslösa kapitalet, måste klara av att resten av livet leva på en statlig pension efter skatt på mindre än sjutusen kronor i månaden.

Jämfört med den bistra verkligheten, så är att erhålla ett månatligt understöd av fjortontusen kronor generöst, ja furstligt.

Mamma Maria, bör kunna leva gott på de pengar hon varje månad får av staten.
För 14 000 kr hade jag levt som en KUNG.
Jag tycker Maria och hennes oäkting till negerbarn borde blivit stoppade vid gränsen när hon vände hem igen för allmosor.
I framtiden och förr så fanns det inga 14 000 kr i månaden om man hade skitit bort sitt liv.
Kvinnor har det för enkelt, kan ta katastrofala beslut och andra får betala för det ur den gemensamma kassan.
Förr i tiden kanske Maria och hennes negerbarn kunnat få en måltid vid soppköket och bosättning på fattighuset.
Det var bättre förr som man sade.

Om man ser till Marias kroppsbyggnad så måste hon äta ordentligt, portioner som en karl.
Inte speciellt kvinnligt.
Varför tror Maria att Svenskarna vill ta hand om hennes negerbarn efter den misslyckade utvandringen.
Citera
2022-07-18, 11:14
Medlem
Sonnenwendes avatar
Om hon inte är sjukskriven så får hon skaffa ett jobb. Hemtjänst, parkarbetare, barnskötare, grovis på bygge eller vad som. Det är enda vägen ut, hon är 35 år och har drygt 30 år kvar att jobba.
Citera
2022-07-18, 11:17
Medlem
14 000 skattefritt utan motprestation? Var anmäler jag mig?
Citera
2022-07-18, 11:35
Medlem
Telepatisks avatar
Stackars unge, utifrån bilderna så verkar mamman äta upp all mat själv. Hon måste ju ja ett BMI på typ 35-40?

Varför arbetar hon inte? 14 000 kr är rätt mycket ändå beroende på hyran. Lovar att hon köper cigg och tatueringar varje månad.
Citera
2022-07-18, 11:37
Medlem
Vansterpartiets avatar
Ungen är 9 år, ska vi gissa på att hon flyttade tillbaka till Sverige för att åtnjuta barnförmåner/bröt upp i samband med födseln. "Försökte" sedan studera, ska vi gissa ett halvår/år? Hon har alltså suttit på arslet, vilket syns, i sisådär 8 år och har mage, bokstavligen, att gråta ut i aftonhoran.

Snacka om att skylla sig själv. Att hon får ut hela 14k för att inte göra ett skit är ju helt otroligt. Att hon äter soppa på grönsaker är väl årets lögn.
Citera
2022-07-18, 11:43
Medlem
Vi är två vuxna och två barn, får ut ca 25000 i månaden. Visst, det är dåligt med marginaler men det är ingen situation att gråta över. Jag måste dessutom slita för mina slantar.

Gissar dock att hon är som en jävla unge själv som bara MÅSTE äta 3 mål mat om dagen plus en påse chips till helgen. Låt mig även gissa att cigaretter är väldigt viktigt i hennes liv.
Citera
2022-07-18, 11:46
Medlem
Plastartikels avatar
14000 är inte alls mycket för en förälder och ett par att leva på.
Man måste ju tänka in alla konstnader som hyra, el, bredband osv. så blir det inte mycket kvar.
Så dom som kan överleva som kungar på existensminimum bör ju verkligen testa på det.

Sen handlar det ju om prioriteringar med pengarna som blir över såklart.
Citera
2022-07-18, 11:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Stackars unge, utifrån bilderna så verkar mamman äta upp all mat själv. Hon måste ju ja ett BMI på typ 35-40?

Varför arbetar hon inte? 14 000 kr är rätt mycket ändå beroende på hyran. Lovar att hon köper cigg och tatueringar varje månad.
14.000kr är ingenting. Vi säger att hon lägger 8000kr på hyra och 6000kr på skulder. Nu har vi bränt 14.000kr hur löser vi resten?
Lite taget ur luften men hon har garanterat ett berg av krediter som ska betalas
Citera
2022-07-18, 11:49
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPHuvudsak
Låt mig även gissa att cigaretter är väldigt viktigt i hennes liv.

Antagligen, de flesta som sitter i hennes sits brukar vara rökare. Går det två papp per månad bara den skiten?

Tragiskt naturligtvis, men folk måste fan rycka upp sig och inte förlita sig på att få hjälp hela tiden. Vad har här med svenskarnas kämpaglöd?
Senast redigerad av Vobbler 2022-07-18 kl. 11:52.
Citera
2022-07-18, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Om hon inte är sjukskriven så får hon skaffa ett jobb. Hemtjänst, parkarbetare, barnskötare, grovis på bygge eller vad som. Det är enda vägen ut, hon är 35 år och har drygt 30 år kvar att jobba.

Hon kanske har blivit utförsäkrad fastän hon fortfarande är sjuk. Sen tycker jag hon bör ha rätt till hjälp.
Detta skadar väl ändå inte dig om hon är sjuk? Hennes vardagsproblematik och jobbiga situation är väl knappast någon strävar efter. Vänta tills du eller någon vän en vacker dag behöver ekonomisk hjälp.
Tänk smart nu!

Javisst är utbildning/jobb vägen tillbaka men kan bli månader utan lön då.. tänk på sommaren när barnen inte har skola och du behöver jobba samtidigt. Javisst finns lekis men det kostar pengar och man får oftast ganska lite CSN i maj och sedan inget alls under sommarmånaderna.

Höj bidragen och hjälp ensamstående säger jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in