2022-07-18, 13:43
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Lillebror dödad av storasyster
Hon är straffmyndig så ska bli intressant att se hur det hanteras. Har du sedan tidigare hotat någon till livet inom familjen och sedan tar livet av dem så är det antingen psyket eller sluten ungdomsvård som gäller. Jag tror att det här blir ett medicinerat vårdpaket. Ute om några år om hon inte tar livet av sig, skaffar egna barn tidigt och sen fortsätter kaoset i ett par generationer till. En sann vinstlott för Sverige.
Citera
2022-07-18, 13:53
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanO12
Vad var hon då?

Storasyster verkar det som.
Citera
2022-07-18, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Så är det ju inte alls, allt pekar väl på A*ma?

Det pekar på ingen. Ett brott gjort 2020 som redan är kastat och klart. Dethär brottet har inget att göra med de 5-8 personerna som ”kidnappade” en hobbyblatte. Personerna från 2020 har NADA me dehär att göra.

Det kan lika gärna vara jag då polisen pratade med mig 🤡
Citera
2022-07-18, 13:59
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
DET var inte frågan. Personen påstod att hon inte var barnvakt eller hade tillgång till ungen som en syster normalt har. Utan att jag skulle läsa tråden och få någon klarhet. Vilket är nys. Att skitungen var ett psykfall betyder inte att hon inte satt barnvakt eller hade tillgång till brodern. Men jag skall visst ha fel men han som påstår det vill inte förklara sig..

Frågan var bokstavligen ”Vad är hon då?”.

Du skulle nog tjäna lite på att tagga ner och läsa in dig på tråden.
Senast redigerad av platyzma 2022-07-18 kl. 14:01.
Citera
2022-07-18, 14:00
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kara-123
Det pekar på ingen. Ett brott gjort 2020 som redan är kastat och klart. Dethär brottet har inget att göra med de 5-8 personerna som ”kidnappade” en hobbyblatte. Personerna från 2020 har NADA me dehär att göra.

Det kan lika gärna vara jag då polisen pratade med mig 🤡

Det kanske det kan, det får vi inte spekulera i här, men det fanns ju massa kopplingar till kidnappningen och våldet 2020, var läser du att dom är avskrivna?
Citera
2022-07-18, 14:05
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raven666
Så du menar alltså att det är tuberkulos som ligger bakom det här brottet...
Det skulle väl ligga närmare verkligheten än toxisk maskulinitet eller strukturell brist på armband.
Citera
2022-07-18, 14:06
Avslutad
Finns det bild och namn på GM? Kan någon sammanfatta hennes liv och händelsen i sig?
Citera
2022-07-18, 14:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det här är absolut horribelt! Ett skiftbyte är ett måste i höst!!!!!

Fantastiska sossarna såg till att bl a ta bort tvångsintagning av psyksjuka och numera får de självmedicinera. Hur sjukt är inte det?!? De kan ju inte och ingen kontrollerar!

Man kan INTE bli förvånad om man får en yxa i bakhuvudet av nån omedicinerad jävel. Absolut horribelt och helt oacceptabelt!

Fast det stämmer ju inte riktigt. LPT finns kvar sedan Bildt med den ändringen 2022 att utvisningar blir möjligt även under tvångsvård. Men jag kanske har missuppfattat. Vad tänkte du på när du menar att tvångslagstiftningen är borttagen?
Citera
2022-07-18, 14:16
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag bor i en del av Storbritannien.

Han har inte fått någon riktig diagnos ännu, men ev ganska oroande, ungen dras till våld, blod, panikskrik (av andra), gråtande barn (ljudet älskar han), allt han kan använda som vapen, eld (brände ner mitt hus, ett rum brändes ut totalt, 5 år gammal),

struntar totalt i authority ( saker förvärras genom att säga till honom), älskar att forcera lås (hänglås är hans mest älskade leksak i perioder, sover med det), gör husrannsakan när han är hos ex kompisar, kan förvinna ut genom ytterdörren ut på gatan i trafik, älskar att gömma sig bakom/mellan bilar, kan följa med vem som helst, älskar att leda/bestämma över andra ex barn i ruschkanan (vem som ska/får åka först), väcker oss varje halvtimme med att vi "andas för högt", men vill inte sova själv.

Ett olämpligt sexuellt beteende på vuxna (bägge könen, än så länge) gillar att tafsa på det som "putar ut" på kroppen (sedan typ 1,5 års ålder, och som svenska brukar vi/jag ju bada med barnen, båda nakna, men det har inte gått med honom pga olämpligt tafs).

Han gillar inte/har aldrig gillat böcker, det går inte att använda sagor/historier som "kunskapsinhämtning", men han är en riktig j--vel på datorer, har ett flertal gånger hackat sig förbi spärrarna på youtube Kids (som 5-6 åring), och då saknas INTE uthållighet eller koncentrationsförmåga, han kan hålla på i 2-3 dagar med det, try and error. Fula ord ÄLSKAR han, tror absolut att det finns en stor del Tourettes med........

Listan kan göras ännu längre......jag bävar för tonårstiden . Min vardag numera.....

Han är mitt barnbarn, min dotter dog, men han har alltid bott med mig, vi har vårdnaden. Ibland vill jag ge upp, men då kommer han högst troligen bara att "dansa" runt i olika fosterhem.....inte en bra lösning.

Fallet som tråden handlar om vet vi ju inte så mycket om, så jag vet inte.

Snarare liknande Skellefteå, men utan nedsatt mental förmåga......

Har ni historik av Conduct Disorder familjärt? Var är pappan?

OnT: Psykopati/CD kan gärningskvinnan mycket väl lida av, speciellt om det är A*ma, annars tror jag mer på schizofreni.
Citera
2022-07-18, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Danielle Bregoli eller Bhad Barbie eller vad fan hennes OF-nick är.
Jaha, missförstod dig! Trodde du visste hur GM såg ut.
Citera
2022-07-18, 14:21
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Jisses, vad lider du av?

Nyfikenhet, men du vet ju, så säg, namn på GM?
Citera
2022-07-18, 14:23
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Atreyum
Jaha, missförstod dig! Trodde du visste hur GM såg ut.
Skulle CGI-karaktärsgissa att de båda delar vissa grundläggande udda personlighetsdrag och är kluster-B. MGK är såklart värre skadat gods eftersom hon mördar. Tänk vilka trauman hon måste bära på. Vilka elaka pojkvänner hon haft har fått henne att mörda lillbrorsan och att gruppmisshandla en tjej? För det måste ju alltid vara en ond man som pushat henne (eller lungsjukdomar och brist på fritidsgårdar).

Lustigt att när tjejer är helt felknullade ska man ändå leta efter ursäkter. De killar jag känner med liknande störningar blev ofta amatörpsykologiserade av amatörpsykologer och kärringar som bar halsduk inomhus men det var sällan snack om att ansvaret var någon annans. Intressant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in