Jag bor i en del av Storbritannien.
Han har inte fått någon riktig diagnos ännu, men ev ganska oroande, ungen dras till våld, blod, panikskrik (av andra), gråtande barn (ljudet älskar han), allt han kan använda som vapen, eld (brände ner mitt hus, ett rum brändes ut totalt, 5 år gammal),
struntar totalt i authority ( saker förvärras genom att säga till honom), älskar att forcera lås (hänglås är hans mest älskade leksak i perioder, sover med det), gör husrannsakan när han är hos ex kompisar, kan förvinna ut genom ytterdörren ut på gatan i trafik, älskar att gömma sig bakom/mellan bilar, kan följa med vem som helst, älskar att leda/bestämma över andra ex barn i ruschkanan (vem som ska/får åka först), väcker oss varje halvtimme med att vi "andas för högt", men vill inte sova själv.
Ett olämpligt sexuellt beteende på vuxna (bägge könen, än så länge) gillar att tafsa på det som "putar ut" på kroppen (sedan typ 1,5 års ålder, och som svenska brukar vi/jag ju bada med barnen, båda nakna, men det har inte gått med honom pga olämpligt tafs).
Han gillar inte/har aldrig gillat böcker, det går inte att använda sagor/historier som "kunskapsinhämtning", men han är en riktig j--vel på datorer, har ett flertal gånger hackat sig förbi spärrarna på youtube Kids (som 5-6 åring), och då saknas INTE uthållighet eller koncentrationsförmåga, han kan hålla på i 2-3 dagar med det, try and error. Fula ord ÄLSKAR han, tror absolut att det finns en stor del Tourettes med........
Listan kan göras ännu längre......jag bävar för tonårstiden

. Min vardag numera.....
Han är mitt barnbarn, min dotter dog, men han har alltid bott med mig, vi har vårdnaden. Ibland vill jag ge upp, men då kommer han högst troligen bara att "dansa" runt i olika fosterhem.....inte en bra lösning.
Fallet som tråden handlar om vet vi ju inte så mycket om, så jag vet inte.
Snarare liknande Skellefteå, men utan nedsatt mental förmåga......