2022-07-18, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Det här är absolut horribelt! Ett skiftbyte är ett måste i höst!!!!!

Fantastiska sossarna såg till att bl a ta bort tvångsintagning av psyksjuka och numera får de självmedicinera. Hur sjukt är inte det?!? De kan ju inte och ingen kontrollerar!

Man kan INTE bli förvånad om man får en yxa i bakhuvudet av nån omedicinerad jävel. Absolut horribelt och helt oacceptabelt!

Psykvården ligger inom regionens ansvarsområde = blått styre i Region Stockholm.
Soc ligger inom kommunens ansvarsområde = blått styre i Stockholms stad.
Tänker du dig ett byte till rött i höst?
Citera
2022-07-18, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smithsonian
Låter som autism. Autister kan påminna om psykopater men deras beteende beror i grunden på helt andra saker än psykopaters beteende.

Det låter som du blandar ihop Autism med Bipoläritet eller narcissism eller någon annan "cluster b" diagnos.
Citera
2022-07-18, 09:27
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vadvetalla
Killgissar att tjejen lider av tex högfungerande autism.

Ptsd etc. Och har avsaknad för empati för andra.

Kan tänka mig att det är en mardröm för föräldrar att ha barn som vill mörda varandra.
Hur gör man?
Går inte att bevaka 24/7

Ber om hjälp som man kanske inte får, får fel hjälp eller vänta länge.

Be om SOL placering? Även där. Vilket barn väljer man bort?
Det kryllar inte av familjehem. Särskilt inte av familjehem som ska fungera som behandlingshem, inte ha några egna barn och vara hemma på heltid.
Vilket ett sådant barn kräver.
Köerna till familjehem är långa.

Borde man tänkt på innan man fyllde på antalet resurskrävande så hade mordet sannolikt inte begåtts.

Visst är det en mardröm.
Citera
2022-07-18, 09:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Oftast när det rör sig om barnmord brukar det vara svenskar, men kanske ett undantag denna gång?

Hur kommer det sig att en 10 årig mördad pojke är ett barn och att en våldtagen och misshandlad 9 åring som ligger i koma där man ännu inte vet utgången på är en flicka.
Citera
2022-07-18, 09:41
Medlem
Killmyshadess avatar
Jag tror också det handlar mycket om att det är ok med aga i andra kulturer. Det brukar vara en kulturkrock för många med utländsk bakgrund. Därav barnen lär sig att det är okej att slå andra, men det övergick ju till mord.

Tror faktiskt allt svartnade för flickan när hon var arg på hennes lillebror. Men när verkligheten kom ikapp till henne, tror faktiskt hon sitter med en fet ångest över hur hon hanterade då.

Därför det är viktigt med att vi vuxna förklarar för barnen tidigt så jäkla pass tidigt att det är inte ok med att slå någon annan. Lära barnen tidigt att sätta ord på sina känslor.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Det gör ju invandrare också så jag förstår inte ditt försök att skylla viss typ av brott på en specifik grupp.

Jag svarade på ett inlägg där det frågades varför muslimer är så benägna att bruka våld mot ”sina egna”. Menar bara att våld och kränkningar inom familjen inte är exklusivt för någon specifik grupp. Vilket, om jag tolkar ditt inlägg rätt, du också pekar på.
Citera
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hebr
Jag menar att sånt här inte händer i samma utsträckning i familjer där kontakten med omvärlden i stort, är bättre. Kontakt med skola, andra familjevänner, släkt, idrottsföreningar osv.

Det är väl känt att många invandrarfamiljer i sverige lever i isolering. Dels pga okunskap men också frivilligt.
Jag säger inte att du har fel. Tvärtom. Jag kände till ett par familjer där kärringen såklart skulle sitta i huckle i den tokfula lägenheten med döttrarna. Grabben som en dag skulle ta över polisverksamheten när diktatorpappan rökt sin sista ofiltrerade fick spela lite fotboll bland folk. Antagligen talar ingen av dessa begriplig svenska än idag och detta är för årtionden sedan.

Min poäng var att myndigheter heller gör meningslösa symbolhandlingar som uttalanden om fritidsgårdar, lättkränkthet och strukturell rasism än är med och handgripligen löser problemen.
Citera
2022-07-18, 09:42
Medlem
Man kan ju undra VEM som gjort den anmälan om just dödshotet mot den yngre brodern...?

Är det en förälder som sedan lämnat just de 2 ensamma... Ja då vet jag inte vad..

Sjukt sorgligt oavsett
Citera
2022-07-18, 09:42
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Comeundone
Alternativt med tvångsvård på vissa unga. Som i detta fall... Alltid lätt att vara efterklok men det är sjukt att det finns såna oerhörda brister.
Sanatorierna kanske borde återuppstå i någon form igen.

För övrigt ser hon ut som "Cash me outside"-tjejen.
Citera
2022-07-18, 09:44
Medlem
sexycervezas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onyxer
Psykiska problem är inte ovanligt bland ungdomar, flyktingar har ofta trauman som ingen klarar av att ta hand om, PTSD tex psykvården är underbemanad och att få hjälp är väldigt svårt, så om GM har mått dåligt och inte fått hjälp så är det extra tragiskt.

Ursprung kan ha betydelse om de kommer med nedärvt trauma eller har upplevt trauma som vi inte kan sätta oss in i tror knappast man vet hur krig kan drabba.

Äntligen EN vettig mänska i den här skräptråden. Helt enig, och det tråkiga här är väl framför allt att vi än en gång ser ett exempel på en extrem effekt av detta.
Citera
2022-07-18, 09:44
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Highpineal
Det låter som du blandar ihop Autism med Bipoläritet eller narcissism eller någon annan "cluster b" diagnos.
Skulle gissa på narcissistisk störning. Kluster-B. Att bara mörda och skada andra utan vinning är inte vad en psykopat gör.
Citera
2022-07-18, 09:50
Medlem
Bluebeast72s avatar
Slöja eller ej, barn skall inte mörda barn.

Vila i frid lille pojken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in