2022-07-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Kan inte se varför det skulle påverka nämnvärt

Att ge sig på ensamma gubbar i rullstol är en sak. Den här kan nog ta till det han är van vid. Och kommer första och lyckas, så varför inte några till. Och då är det inte lika säkert att deras lilla smekmånad i media fortsätter.

Citat:
Ursprungligen postat av TrueC
Problemet för honom är, att ska han ta upp kampen åker han på att förklara sig offentligt. Helt plötsligt kan det bli artiklar och uthängd på bred front , han bli rikskändis, jippie

Eftersom han redan blivit uthängd och därmed förlorat det han hade velat rädda, så tror jag inte det spelar någon större roll. Tror snarare tvärtom att han ser något sådant positivt, speciellt om han får rätt. Media tror jag dock inte kommer hänga ut han med namn, allmännintresset är för litet.
Citera
2022-07-18, 00:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Att ge sig på ensamma gubbar i rullstol är en sak. Den här kan nog ta till det han är van vid. Och kommer första och lyckas, så varför inte några till. Och då är det inte lika säkert att deras lilla smekmånad i media fortsätter.
Varför tror du han skulle få rätt?
Citera
2022-07-18, 00:49
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:

Eftersom han redan blivit uthängd och därmed förlorat det han hade velat rädda, så tror jag inte det spelar någon större roll. Tror snarare tvärtom att han ser något sådant positivt, speciellt om han får rätt. Media tror jag dock inte kommer hänga ut han med namn, allmännintresset är för litet.
Det är inte bara det lilla allmänintresset som media har att förhålla sig till, utan även pressetiken. Dessutom så tror jag inte att MSM är så sugna på att dras med i Dumpens fall om det skulle visa sig att den senast uthängda gör slag i saken och stämmer.
Citera
2022-07-18, 00:49
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Att ge sig på ensamma gubbar i rullstol är en sak. Den här kan nog ta till det han är van vid.

Han liksom de flesta andra pedofiler går inte vidare eftersom de har noll kraft då de är exponerade.

Du tror han som advokat skulle ”driva sitt mål” i offentligheten trots att hans chatt och filmen på honom finns för alla att se? Hans ev makt upplöstes då han hamnade på dumpen.
Alla försök från honom att driva process mot dumpen skulle förstöra hans liv och karriär ännu mer.

Det är det som är så effektivt och lite läskigt med Dumpen.
Citera
2022-07-18, 01:02
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Han liksom de flesta andra pedofiler går inte vidare eftersom de har noll kraft då de är exponerade.

Du tror han som advokat skulle ”driva sitt mål” i offentligheten trots att hans chatt och filmen på honom finns för alla att se? Hans ev makt upplöstes då han hamnade på dumpen.
Alla försök från honom att driva process mot dumpen skulle förstöra hans liv och karriär ännu mer.

Det är det som är så effektivt och lite läskigt med Dumpen.

Ja att man inte begriper det är märkligt.
Räcker med ett uns av inlevelseförmåga för att förstå det.
Citera
2022-07-18, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Det är inte bara det lilla allmänintresset som media har att förhålla sig till, utan även pressetiken. Dessutom så tror jag inte att MSM är så sugna på att dras med i Dumpens fall om det skulle visa sig att den senast uthängda gör slag i saken och stämmer.

Det är inte värt att stämma dumpen ens. Tänk bara hur mycket mer exponering det skulle bli.
Citera
2022-07-18, 01:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nineelevenhijacker
Ny gädda!! #119

https://dumpen.se/2022/07/15/mannen-med-hunden-hamnade-i-arrest-napp-120-lysekil/
Han verkar finnas på LinkedIn också. Har en känsla av att han kommer att bli av med sin chefsposition.
Citera
2022-07-18, 01:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Det är inte värt att stämma dumpen ens. Tänk bara hur mycket mer exponering det skulle bli.
Jag tror att du överskattar hur intresserade media skulle vara av en sådan stämning. Det är möjligt (till och med troligt) att det rapporteras om att en man har stämt Dumpen, men han kommer knappast att hamna med namn och bild i media. Det är även möjligt att någon eller några begär ut handlingar från domstolen, men de enda som kommer att se dem är människor som redan är intresserade (d.v.s. dumpare). Dessa känner redan till hans identitet, så i praktiken gör eventuell exponering ingen skillnad för honom.
Citera
2022-07-18, 01:12
Medlem
Lysturkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poncho
Bra jobbat!
Kollegorna på byrån är nog inte alltför nöjda…
En kvinnlig kollega uppges brinna särskilt för de mål som involverar barn. Gissar att hon vägrar sätta sin fot där igen innan aset är borta.

"Ingegerd Sundborg Bohlin brinner särskilt för familjemålen och andra mål som involverar barn."

Citerat från byråns hemsida. *Ingegerd Sundborg Bohlin heter egentligen något annat.
Citera
2022-07-18, 01:16
Medlem
Citat:
Jag tror att du överskattar hur intresserade media skulle vara av en sådan stämning. Det är möjligt (till och med troligt) att det rapporteras om att en man har stämt Dumpen, men han kommer knappast att hamna med namn och bild i media. Det är även möjligt att någon eller några begär ut handlingar från domstolen, men de enda som kommer att se dem är människor som redan är intresserade (d.v.s. dumpare). Dessa känner redan till hans identitet, så i praktiken gör eventuell exponering ingen skillnad för honom.

Däremot kommer ju alla som läser om det eller ens hör talas om det vilja veta vem det är. Och hans namn kommer vara otroligt enkelt att få fram.

Nej att försöka stämma dumpen är ingen vidare metod. Gäddorna borde istället gå samman och demonstrera och dela ut flygblad och sånt för sin rätt att jaga ungar.
Citera
2022-07-18, 01:22
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IndjansoldatHerkko
Däremot kommer ju alla som läser om det eller ens hör talas om det vilja veta vem det är. Och hans namn kommer vara otroligt enkelt att få fram.

Nej att försöka stämma dumpen är ingen vidare metod. Gäddorna borde istället gå samman och demonstrera och dela ut flygblad och sånt för sin rätt att jaga ungar.
Nej, du överskattar hur mycket energi människor lägger på att ta reda på bakgrunden i diverse fall. Baserat på egna erfarenheter så kan jag säga att man inte uppfattas som normal om man läser förundersökningsprotokoll eller domar, och jag skulle gissa att 99 procent av befolkningen nöjer sig med det som media väljer att skriva.
Citera
2022-07-18, 01:26
Medlem
Citat:
Nej, du överskattar hur mycket energi människor lägger på att ta reda på bakgrunden i diverse fall. Baserat på egna erfarenheter så kan jag säga att man inte uppfattas som normal om man läser förundersökningsprotokoll eller domar, och jag skulle gissa att 99 procent av befolkningen nöjer sig med det som media väljer att skriva.

Du underskattar nog hur mycket folk avskyr såna här personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in