2022-07-17, 22:58
Medlem
DontWantWars avatar
Yes det är över då. Det är en redline som det kallas. Enbart ett bevis på att den andra parten inte värderar förhållandet och då får man gå skilda vägar och hitta någon ny
Citera
2022-07-17, 23:32
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Alltså det är ju familjen i sig som spelar roll i ett förhållande. Att man skaffar barn tillsammans och endast tillsammans. Sexet är ju bara medlet för att skaffa barnen.
Alltså får hon ligga runt så mycket hon vill men blir hon gravid så får hon välja mellan abort och att bli lämnad. För familjen är helig för vår relation.

Förstår inte hur folk kan bry sig så mycket om hur deras fruar roar sig. Sex utan graviditet är just bara ett sött att roa sig
Senast redigerad av jultomtenbrannupp 2022-07-17 kl. 23:36.
Citera
2022-07-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontcopymyname
Du dejtar alltså bara osklulder?

Det är väl självklart helt annorlunda om det hände innan man var i en relation det fattar alla förutom autister. Är du autist?
Citera
2022-07-18, 00:06
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Eller kan ni ge er partner en andra chans? Jag har som tur var aldrig blivit bedragen men skulle utan tvekan ge min partner en andra chans. Men gör hon om det är förtroendet helt brutet.

Inte en chans…
Har befunnit mig på andra sidan ett antal gånger, genom hela vägen under min universitetsutbildning upp till forskningsnivå.

Man träffar någon och allt fungerar bra, men efter några dagar/veckor så slinker det fram att de har pojkvän och/eller är förlovad.
det finns alltid en ursäkt till varför de råkar ha min kuk i sig. Variationerna var närmast oändliga. I de flesta fall handlade det till slut om att de var kåta/ensamma/ville inte sova ensam/… och deras ordinarie kuk fanns inte på plats

Värsta fallet skulle tjejen i fråga gifta sig i Canada om två veckor när jag avbröt det hela.
Efter ett antal 'möten' över ett antal veckor berättade hon detta för mig, varpå jag avslutade det hela.
Jag körde henne hem, efter det hon berättat sin 'hemlighet', till den närliggande stad som hon tydligen var på väg att flytta ifrån. Väl där frågar hon mig om jag vill komma upp och titta på hennes (tomma) lägenhet.
Jag försökte undvika en pinsam situation och ljög i hop något om att jag hade ett möte som jag var tvungen att passa, varpå hon återigen ställde samma fråga och avslutade det med "…sista chansen".

Vissa skall helt enkelt vara singel hela livet, då de tycks ha en makalös förmåga att råka knulla fel person.
En gång är tio gånger för mycket…
Senast redigerad av vanartad 2022-07-18 kl. 00:14.
Citera
2022-07-18, 00:22
Medlem
Ja, jag skulle lämna till slut.
Är övertygad om att relationen, även om man pratar och pratar, till slut kommer rasa isär på grund av bristande tillit.

Otroheten kommer alltid blossa upp vid bråk och relationen blir till slut så infekterad och konfliktfylld så känslorna kommer dö.

Även om man förlåter otroheten så kommer den äta upp dig inifrån till slut.

Finns så klart par som överlever otrohet och fortsätter hålla ihop.
Jag är inte en utav de.
Citera
2022-07-18, 00:24
Citat:
Eller kan ni ge er partner en andra chans? Jag har som tur var aldrig blivit bedragen men skulle utan tvekan ge min partner en andra chans. Men gör hon om det är förtroendet helt brutet.

Utan tvekan. Är jag inte tillräckligt för honom är han fri att hitta en bättre. Man ska vara jävligt stark för att klara av den lidande som kommer efter otroheten. Känner mig själv så pass mycket att jag vet att jag inte hade klarat av detta.

Att vara otrogen är inte ett misstag.

Dett är bara ett misstag när man är påkommen 😂
Citera
2022-07-18, 00:28
Medlem
Du menar att du i nyktert tillstånd kan gömma den del av din karaktär som äger en hel del aggression och lust, och endast ta fram denna del av din karaktär när du kan skydda dig själv med alkoholens berusning som syndabock, både inför dig själv och andra?

Det är likadant med folk som slåss på fyllan. Det är först när alkoholen kommer fram som de vågar släppa fram sin ilska och använda flaskan som syndabock genom att skjuta ifrån ansvar för sig själv till flaskan.

Sen har den som är otrogen i nyktert tillstånd åtminstone hövlighet inför sig själv att stå för sina handlingar till skillnad från dig och andra som inte ens kan göra det.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvalitetssnus
Har själv varit otrogen i alla mina relationer, det vore aningen skenheligt att lämna någon för det samma.

Sen spelar alkohol en stor roll i detta, är man full och gör ett ärlig misstag kan det förlåtas, gör man ett aktivt val nykter att knulla andra så är det en annan sak i mina ögon.

Inte helt logiskt men det är vad det är.
Citera
2022-07-18, 00:29
Medlem
Har inga problem med sånt - svartsjuka har vi inte råd med.

Hon får vara kvar - men det blir New Concept - hon betalar allt o sköter hemmet
mina pengar blir mina lekpengar - annars kan hon flytta.
Citera
2022-07-18, 00:46
Medlem
Slut är det nog, men pga barn kanske jag ger henne en chans att reparera något förtroende och så. Kanske vi kan bo under samma tak osv, tills barnen är stora. Men att vi skulle kunna vara gifta tror jag inte.
Citera
2022-07-18, 00:52
Citat:
Ursprungligen postat av SC430
Har inga problem med sånt - svartsjuka har vi inte råd med.

Hon får vara kvar - men det blir New Concept - hon betalar allt o sköter hemmet
mina pengar blir mina lekpengar - annars kan hon flytta.

Det är jo inte klokt. Så du vill utnyttja situation för din fördel och straffa henne ?

Detta låter värre än otrohet. Vart är din selvrespekt och integritet?
Citera
2022-07-18, 00:53
Medlem
Ett snedsteg på fyllan hade jag absolut kunnat acceptera. Hade det varit ett nyktert prassel skulle någonting uppenbarligen vara fel med relationen och därför skulle det inte vara någon mening att fortsätta med den.
Senast redigerad av Placeforparks 2022-07-18 kl. 00:57.
Citera
2022-07-18, 00:58
Citat:
Hur vet du det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in